Potvrdil to Jay Wilson na oficiálních stránkách. Ve svém příspěvku vysvětluje, proč tým chtěl Team Deathmatch ve hře mít a proč tam není. Cílem bylo vytvořit prostor pro komunitu, která v Diablo II ráda dělala duely a tento prostor vytvořit formálně i s možností týmového rubání. Wilson ale vysvětluje: „Jak jsme tento mód vyvíjeli, testovali jej a dávali na vyzkoušení dalším vývojářům ve společnosti, zjistili jsme, že prostě nesplňuje naše nároky na kvalitu“.
Dle Wilsona by se metání fireballů a bojování mezi týmy velmi rychle ohrálo, když k němu není další nadstavba. I testeři se nechali slyšet ve smyslu, že by je tahle zábava nebrala déle, než několik hodin. Navíc byl prý problém s vybalancováním schopností pro PvP, protože je Diablo III se svým setem schopností zaměřeno na PvE, a modifikace pro PvP by prý hře neprospěly. Upřímně, vzhledem k době, po jakou Blizzard hru vyvíjel, mi odhalení těchto zjištění tak dlouho po launchi přijde bizarní. Což říkám i jako člověk, co viděl v systémovém PvP u této hry potenciál, který ji měl jasně odlišit od staršího bratříčka.
Aby PvP nadšenci dostali alespoň nějakou kostičku, bude s updatem 1.0.7 představen systém duelů. Samotný Team Deathmatch ale půjde ze stolu a tým začne pracovat na jeho náhradě, která by měla sednout všem classům, mít větší cíl, než jen likvidovat soupeře a možná i nějaké to propojení s PvE a přidáním odměn, které třeba v PvE půjdou využít. Což můžete číst jako „možná, někdy, když bude chuť, ale teď vám nic neřekneme, protože absolutně nic nevíme“.
Ačkoliv už ve strukturované týmové PvP doufali asi jen největší idealisté, tohle oznámení jednoduše není ani okrajově dobrou zprávou. Pouze informování o nemalém selhání, které je maskováno jako nutný krok pro hráčské dobro. Kdo se ale těší na dueling, pro něj tým během několika dnů vydá nějaké informace.