Crytek se rozhodl nyní do celé záležitosti vnést trochu světla. Zda vás ale slova z firmy uspokojí, to už nechám na vás: „Bojový systém Ryse je designován tak, aby vyhovoval širokému spektru hráčů všech úrovní schopností. Zároveň je ale nabízí velký pocit uspokojení pokud jej opravdu zvládnete ovládat jako mistři“.
Myšlenkou je, že hru zvládnou promlátit i relativně nezkušení hráči, ale stát se opravdovými profíky v ovládání hlavního reka, Maria, zabere čas. Budete muset skvěle zvládnout timing a za perfektně provedené sekvence se vám obnoví zdraví, dostanete zlato a nebo zkušenosti. Plus tu bude soubor unikátních likvidací soupeře. V demu jsme jich prý viděli osm, ve finální podobně hry bude rovnou stovka.
Nejlépe zní popis nejtěžší obtížnosti: „Na tu už neuvidíte na obrazovce žádné symboly tlačítek. Hráči si budou muset zapamatovat Mariovy pohyby a správně je číst a následně vybrat, které tlačítko použít a kdy, což zvyšuje nároky na um a strategii“. Podtrženo, sečteno, Crytek vytváří Ryse jako vizuálně strhující hru pro všechny.
Ano, nejvyšší obtížnost a dodatečné bonusy zní zajímavě, ale i tak se člověk musí ptát, zda se ze hry nevytratilo riziko. Pokud bude provedení QTE pouze bonusem a jeho neprovedení nebude nějak výrazně trestat, pak se to všechno zdá být jen pozlátkem. Hru jsem nehrál, proto nechci roznášet předsudky, ale stále mám pocit, že Ryse bude chybět ten klíčový impuls, který vás nutí být nejlepší. Ne proto, že budete odměněni, ale protože jinak neuspějete.