Pozitivní přijetí Gears of War
zdroj: Archiv
Téma

Pozitivní přijetí Gears of War

8. 11. 2006 19:19 | autor: Redakce Games.cz |

Shrnutí nejdůležitějších poznatků ze zahraničních recenzí, které se většinou přehouply přes magickou devadesátku.

zdroj: Archiv V těchto dnech se za velkou louží objevila dlouho očekávaná third-person střílečka od Epicu s názvem Gears of War, aby sklidila veskrze pochvalné reference napříč herním spektrem. Na tenhle exkluzivní Xbox 360 projekt se můžete klasicky mrknou skrze GameRankings a vězte, že již za pár dnů (17.listopadu) se jej dočkáte u nás, resp. v PALu. A na co že se můžete těšit? Vysoko hodnocená je především audiovizuální stránka a multiplayer, zde pak také jeho kooperativní část, kdy si ve dvou lidech můžete skrze jednu konzoli (splitscreen), linkové propojení a nebo online projít singleplayerovu kampaň. U ní je na výběr několik typů obtížnosti, determinujících jednak AI vašich soupeřů a potom také jejich výdrž. Co u anoncovaného multiplayeru pro všehovšudy osm hráčů recenzenty nejvíce mrzí, je málo map a herních režimů, pročež lze v dohledné době patrně očekávat další přídavek skrze Xbox Live.

Zvuková a zejména grafická kulisa má mít svůj vliv na výbornou atmosféru akce, v níž se mluví o dalším kladu - zbraních. Přičemž hnedle ta standardní, automat s bodákem ve tvaru řetězové pily, má být podle některých hlasů dokonce velkým kandidátem do síně legendárních herních zbraní. Pozitivně se jeví i originální model dobíjení, v němž je dle načasování stisku buttonu možno docílit rychlejšího dobití, dobití zásobníku, z něhož bude munice vašim nepřátelům dělat větší těžkosti než obvykle, ale také je tu risk v podobě zaseknutí zásobníku a pak celá tahle procedura nabíjení bude trvat naopak déle. Nicméně máte tu vždy mít při ruce nějakého parťáka, jehož AI sice podle všeho má své mouchy, ale skrze tři standardní povely jej lze v akci rámcově usměrňovat. I když fantastickou kooperaci dvou živých hráčů se to pochopitelně rovnat nemůže. Dočkáte se ovšem i pár chybek v kapitole konstantní framerate (povětšinou v nehratelných sekvencích), a hlavně všeprostupujícího využití akčního tlačítka A, kterým se definuje příliš mnoho činností. Jako je sprint a současně schování se za blízkou překážkou. Takže máte např. v multiplayerovém týmovém klání našlápnuto na přímý atak na bodák a najednou váš bijec namísto výpadu vpřed změní směr a zcela nečekaně zapadne za nějaký k tomu určený objekt. Což je prostě hodně mrzuté!

zdroj: Archiv S bodákem souvisí fakt, že Gears of War je hodně drsná, ve smyslu krvavá hra, jejíž životnost v rámci singleplayrové kampaně dělá okolo 10-ti hodin (tedy za předpokladu, že nesáhnete po té úplně nejlehčí obtížnosti, v níž jsou vaši oponenti tak trochu za hlupáky). Na co zde určitě nečekejte je nějaký silný příběh. Story je tu vyloženě jenom hrubě načrtnutá pro jakési ospravedlnění pro rozpoutání virtuální války, v níž je velký důraz kladen na neustálé krytí, myšleno jak za nejrůznějšími objekty, tak skrze krycí palbu. Ač se to tak na papíře asi nezdá, tenhle motiv má být velice zábavný a zajímavý od úplného začátku do samotného konce hry, ke které se lze vrátit třeba kvůli Achievements. Kam patří posbírání známek po padlých spolubojovnících, nutná likvidace určitého typu nepřítele, apod. A mimochodem, narazíte i na bosse, i když patrně to není až taková sláva, jak by se pro hru tohoto formátu slušelo. Přes zde zmíněné zápory, k nimž patří i lineární mise, se všichni vzácně shodují, že jde o titul, který prostě musíte mít! Rozhodně si nenechte ujít video (200 MB nebo 400 MB) z prvních deseti minut hraní plné verze.

zdroj: různí

mart

Nejnovější články