Metro Exodus bude větší i nelineární, ale o klasický otevřený svět nepůjde
zdroj: tisková zpráva

Metro Exodus bude větší i nelineární, ale o klasický otevřený svět nepůjde

15. 6. 2017 13:30 | Téma | autor: Patrik Hajda |

Microsoft započal svou E3 konferenci stylovou ukázkou nového Metra s podtitulem Exodus. Arťom se vrací a s ním i nukleární apokalypsou zdevastované Rusko s děsivými mutanty v opravdu pěkné grafice. Otevřenost představeného prostředí ale zmátla nejednoho milovníka Glukhovského románů a jejich videoherních adaptací. Co se opravdu mohlo jevit jako otevřený svět, který by byl pro sérii možná vítanou novinkou (a možná taky ne), je ve výsledku jen rozšířený koridor.

Kolem míry otevřenosti světa vyvstalo tolik otázek, že se samotní vývojáři z 4A Games rozhodli včas zakročit a uvést vše na pravou míru dříve, než v hlavách fanoušků zakoření něco, co nakonec nedostanou. Takže předně, Metro Exodus nabídne lineární příběh, jako tomu bylo u minulých dílů.

„Klasické linearity minulých dílů se nevzdáváme, spíše ji jen obohacujeme o prvky sandboxového survivalu,“ uvádí v rozhovoru pro PCGamesN výkonný producent Jon Bloch. V praxi to vypadá tak, že se mezi silně koridorovými lokacemi ve stylu tunelů metra přesouváte po mnohem otevřenějších lokacích bez předem jasně nalajnované cestičky.

zdroj: Archiv

„Ve hře jsou větší úrovně s vyšší mírou svobody. Lineární sice nebudou, ale příběh v nich je. Ten budeme vyprávět jak v lineárních, tak nelineárních úrovních,“ dodává Bloch. Velkými úrovněmi si můžete brouzdat jak se vám zlíbí, a narazíte tak třeba na extra munici, ale stejně jako ostatní koridory mají svůj začátek a konec.

Příběh Metro Exodus se rozprostírá po délce jednoho roku. Větší lokace s otevřenějším pohybem mohou znamenat, že se do nich budeme častěji vracet při přebíhání mezi jinými částmi Ruska. To ukáže ale až samotná hra, která vyjde někdy příští rok na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Nejnovější články