
Jak se můžete dočíst, Race’n'Chase měla být „zábavná, návyková a rychlá multiplayer závodní a bourací hra využívající novátorského grafického zpracování.“ Konzolové verze měly podporovat hru ve dvou maximálně, PC verze měla být postavená na hře síťové. To opravdu nezní jako GTA, kde multiplayer po síti byl doplňkový prvek.
Další detaily už ovšem začínají základy GTA odhalovat. Ve hře měla být celkem tři města (Miami, New York, Benátky), hráč se měl po rozlehlých mapách pohybovat hlavně ve voze s možností vystoupit a na chvilku být jako chodec velmi zranitelný, než si najde a ukradne jiný vůz. Pokus o krádež, jak design dokument uvádí, mohl spustit alarm a přivolat policii. A to už je GTA jako vystřižené.
S ohledem na zamýšlenou multiplayerovou povahu hry bylo potřeba vymyslet nějaké herní módy, nakonec byly celkem čtyři. Cannonbal Run (byl nakonec i v GTA) je závod z bodu A do bodu B buď ve více lidech, nebo s boty. Zmíněn je i pseudo singleplayer mód, ve kterém hráč překonává AI boty a postupuje stále výše.
Demolition Derby mód je o vzájemném bourání, kdo vydrží nejdéle a zničí nejvíce soupeřů, vyhrává. V Bank Robbery módu hráč ujíždí policistům v různě nastavených podmínkách a musí dosáhnout safe zóny, než jej policisté chytí, nebo zemře. Když hráč těchto misí splní dostatek, může se přesunout do dalšího města. Tento mód lze hrát i z druhé strany za policisty a to v kooperaci s jinými hráči.
Mike Dailly ve svém dokumentu zmiňuje i proměnlivé počasí, poměrně detailně popisuje, jak bude zpracovaná grafika, jízdní model i umělá inteligence. A nakonec uvádí, že by vývoj projektu měl začít 4. dubna 1995 a končit k 1. červenci 1996. Nyní už víme, že se v průběhu času z Race’n'Chase stalo první GTA, které vyšlo až v roce 1997, tedy o rok později a s velmi odlišnou herní náplní.