Waste tvrdí, že generování planet, zvířat a rostlin, od textur až po animace, je vyřešená velmi chytře a elegantně. Každá vytvořená součást totiž exponenciálně zvyšuje počet možných kombinací, z nichž navíc nevycházejí žádné nesmyslné výtvory. Stačilo by tak pouze víc lidí nebo víc času, a celý obrovský vesmír No Man’s Sky by mohl vypadat mnohem zajímavěji. Podle Wastea by prý stačilo najmout tři vývojáře, kteří by se soustředili výhradně na modely zvířat, aby se počet jejich kombinaci zvýšil více než stokrát.
Jádro hry je tedy údajně zcela v pořádku – ba co víc, jde o nevídaný technický úspěch. Proč tedy ty protáhlé obličeje řady hráčů? Protože podle 3DGameDevBlog hotová verze No Man’s Sky vlastně vůbec hotová není. Prý se jedná spíš o technologické demo, které ani náhodou nevyužívá byť jen 80 % potenciálu herního enginu. Jistou roli v tom prý bude hrát jak nutnost přizpůsobit No Man’s Sky možnostem PS4, tak tlak na co nejrychlejší dokončení a vydání hry.
zdroj: Archiv
Waste na závěr předpovídá, že Hello Games budou díky skvělému enginu v budoucnosti schopni z No Man’s Sky udělat tu hru, kterou si spousta lidí představovala. Ovšem i kvůli neexistující komunikaci mezi vývojáři a okolním světem jde o poměrně optimistickou vizi budoucnosti.