
Každý kámen přidá zvolené schopnosti nějaký efekt, takže karmínový třeba zvětší zranění útoku a alabastrový přidá ochromení. Pro každou schopnost bude ovšem efekt unikátní, takže se dostaneme až k úctyhodnému číslu pěti set různých efektů. Blizzard na svých stránkách uvádí příklady hned na několika různých schopnostech. Vrací se kupříkladu klasický barbarův Whirlwind. S karmínovým šutrem dostane další poškození za odletující kusy kamene a zeminy, indigový vyvolá malá tornáda, obsidiánový vás ochrání před efekty omezujícími pohyb, zlatý zlevní Fury a alabastrový způsobí, že kritické zásahy zmatou nepřátele, aby se pustili do sebe. Co by to mohlo znamenat pro hratelnost?
Efekt v kampani je vcelku jasný, budete si prostě moci blbnout a upravovat postavu ku obrazu svému, prostě základ Diabla, kratochvíle na dlouhé večery, o níž nikdo neví jak zábavná může být, dokud si to nezkusí.. Pokud ale budou runové kameny v PvP, čeká nás asi spousta zajímavých buildů a pořádná specializace jednotlivých rolí. Vyberme si třeba ještě jeden příklad modifikování schopnosti, Ray of Frost u mága. Kouzlo samo od sebe zraňuje, zpomaluje a i zmrazuje protivníky. S karmínovým kamenem konstantně narůstá zranění paprsku, s indigovým dostane mág obranný kruh, který zraní každého, kdo se přiblíží, s obsidiánovým zraňuje méně, ale zasažený cíl je pomalejší než při normálním zásahu, zlatý zlevňuje Arcane Power a alabastrový způsobí, že protivníci zabití tímto kouzlem mohou zanechat ledovou plošku, která zraní protivníky, kteří přes ni přejdou. Mimochodem kyselinový mrak Witch Doctora s alabastrovým vylepšením umožní "vykrknout" kaluž kyseliny. Dobré, trochu naturalistické.