Veškeré posílání souborů nyní funguje přes protokol HTTP a bude využívat principů cachování, s nimiž pracují samotní poskytovatelé internetu. Pro koncové uživatele, jako jste vy, to má ve finále znamenat i menší objemy souborů - nová verze Steamu totiž konečně reflektuje svůj dlouhodobý neduh, kdy po změně jediného souboru museli hráči stahovat znovu celý balíček. Nový klient si umí ze serveru stáhnout jen změněný soubor a při updatech vás nebude nutit znovu protáčet stovky megabajtů či gigabajtů zbytečně jako tomu doposud bylo v případech, kdy např. vývojáři předčasně vypustí nedodělanou verzi hry a pak nemohou uvolnit maličký patch s opravenými dvěma soubory.
Pro koncové partnery Steamu nový kód znamená, že vydat jednu svoji hru a dopravit ji až na Steam je od nynějška podstatně lehčí a tudíž by se nabídka služby měla rozrůstat rychleji. A konečně tohle vše má být základem několika dalších funkcí, které Steam v dalších týdnech přidá: bude tu možnost naplánovat si dopředu automatický download či ručně ovládat rychlost stahování, případně možnost určit priority, které soubory downloadovat jako první.
Chystá se i služba, která by vám dovolila updatovat hru přímo za chodu - Steam příslušný patch stáhne, zatíco budete hrát, a po skončení hry jej sám aplikuje. První hrou, která bude na tomto principu fungovat, je DotA 2 od Valve. Chcete si nový Steam vyzkoušet nyní? Pak si z obchodu stáhněte nějaký HD trailer v rozlišení 1280x720p - vzhůru do toho!