„Bulletstorm bez kooperativní kampaně je lepší“, říká Bleszinski
zdroj: tisková zpráva

„Bulletstorm bez kooperativní kampaně je lepší“, říká Bleszinski

18. 2. 2011 17:22 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Původně měla střílečka Bulletstorm obsahovat kooperativní kampaň, v níž by si hráči v rámci týmu pomáhali v dalším postupu hrou. Jenže postupem času vývojáři tento úmysl opustili, podobně jako klasické multiplayerové módy jako team deathmatch. Zdá se, že se najdou lidé, kteří si nemyslí, že ke všemu musíte dostat jedno typizované multiplayerové menu.

„Kooperativní kampaň fungovala. Zpočátku. Jenže pak se z naší puzzlové střílečky začal stávat sjezdařský simulátor. Lidé se doslova předháněli v tom, kdo se dostane ke konci rychleji. Ve chvíli, kdy lidé kašlou na kombinace, skill shot a prostě běží co nejrychleji na konec levelu, se koncept hry rozbil. Proto jsme raději přešli ke kampani, která bude jen pro jednoho hráče. Nebudete muset řešit v náročnějších levelech kolegu nebo simulaci slow motionů“, vysvětluje Clifford Bleszinski.


Je to poměrně netradiční, v době, kdy i hry, které stojí spíše na singleplayerovém základu, jako Crysis 2, musí obsahovat jednolitý set multiplayeru a velmi často jsou FPS koncipovány tak, aby s vámi vždy běhal jeden parťák, který umožní kooperaci. Jenže se zdá, že People Can Fly a Epic měli dost rozumu na to, aby nepropadli trendu standardizace. Ještě překvapivější je totiž vynechání oněch standardních bitevních módů.

Blezsinski to vysvětluje celkem jasně: „Víte, dnešní Xbox Live nebo PSN připomínají divoký západ, kde na každého kamaráda připadne jeden člověk, který vám hned začne nadávat. Já mám rád kooperaci, ale ve smyslu čtyř kamarádů, kteří se sejdou, otevřou si pivo a hrají spolu“. Kooperace tedy ve hře bude přítomná, ale jen jako součást multiplayeru, na příběhovou kampaň zapomeňte, stejně jako na možnost vzájemného vraždění v deathmatchi.

„Deathmatch by byl obtížný i kvůli našim zbraním. To, co dáme hráči v singleplayeru a co jej vybízíme, aby použil, by bylo v multiplayeru nepříjemné a nehezké pro hraní. Máme tu třeba flail gun, který hráče omotá na šest sekund, než vybuchne. Umíte si představit tu nudu čekat bez pohybu šest sekund na smrt?“

Takovéto uvažování je skutečně sympatické. Pokud si tvůrce dokáže prosazovat koncept hry i za cenu jejího částečného osekání, jde o příjemný akt vzdoru proti stále unifikovanějším stylům. Bulletstorm samozřejmě nebude žádnou intelektuální selankou, ale tvrdší specifikace, která prostě nedovolí hráčům likvidovat zamýšlený zážitek, mu rozhodně prospěje.

A navíc, ta myšlenka čtyř kamarádů, kteří se skutečně znají a nejsou v kontaktu jen skrze různé messengery a voice chaty je příliš sympatická, než abychom na ni souhlasně nekývli. A ne, šest sekund čekat na vybuchnutí granátu, patřičně ohodnocující našeho likvidátora by nás nebavilo. Každá hra skutečně nemusí mít kompetitivní multiplayer tradičního střihu. Definitivní soud ale vyneseme až (už) 22. února na PC, PS3 a X360.

Nejnovější články