| Autor: Korgull Publikováno: 2. prosince 2003  | 	
Perimeter se dá podle dosavadních informací rozhodně považovat za unikátní real-time strategii. Jestli vás tento žánr zajímá, možná vás bude zajímat i to, jak vidí své dílo sami jeho vývojáři ze studia K-D Lab. Můžete se prosím našim čtenářům představit a upřesnit svou pozici v rámci vývojového týmu? Naším strategickým partnerem je největší ruský vydavatel a distributor software - 1C Company. V současné době na projektu Perimeter pracuje více než 15 lidí. Společnost se nachází v Kaliningradě. Současný trend v herním průmyslu naznačuje, že mnoho vývojářů inklinuje k vytváření nových her vymykajícím se standardu a k novým, neotřelým nápadům v oblasti hratelnosti. Třebaže Perimeter nekopíruje žádnou jinou RTS, nabízí vyrovnanou kombinaci nových principů teritoriálních válek s tradičními prvky strategií. Chceme tímto tak trochu ustanovit novou větev RTS žánru. 
    
  
    
      
      
      
        
           Čím se Perimeter liší od jiných RTS? Může nabídnout něco, co ještě nebylo možné vidět v žádné jiné hře dříve? Tou nejhlavnější vlastností hry je formování terénu v reálném čase, které je zapříčiněno speciálními jednotkami, explozemi a geologickými procesy. Poprvé v historii RTS je terén aktivním účastníkem bojů, ne pouze statickým pozadím. Jakmile postavíte základnu, můžete začít s formováním, ničit hory, vytvářet roviny, atd. Pak je na řadě válka o území. To znamená, že hráč už zformované a ukořistěné oblasti uzavře neproniknutelnou silovou kupolí, což zásadně změní taktiku boje při obraně území před nepřátelskými jednotkami. Další věc je pak skupina modifikovatelných bojových jednotek.Tyto jednotky vytvořené hráčem nejsou nedílnou součástí dané mise. Díky nanotechnologiím mohou být přeměněny přímo na bojišti, tím hráč získá velmi důležité taktické možnosti přizpůsobit své bojovníky konkrétní situaci. Jaký je příběh hry? V blízké budoucnosti naleznou lidé cestu do jiných světů, vyhýbajíc se mezihvězdným letům, které jsou v současné době pro náš biologický druh nemožné. Bude objeven jiný způsob, přes tzv. "Psychosphere". Jenže pak na Zemi padla krize a skupina lidí využije příležitosti opustit Zemi a vydat se hledat nový svět přes řetězec malých nestálých světů spojených spolu jakýmisi Portály.  
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
           
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
           
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Během stovek let této velké výpravy však někteří z lidí ztratí naději ve šťastný konec této cesty, stejně jako vzplála na lodích mořeplavce Kolumba vzpoura žádající návrat zpět domů. Je to lidská nátura. Ale tentokrát je vše mnohem komplikovanější. Každá nepřátelská skupina se může opřít o mocné technologie a silný ideový vliv. Někteří chtějí pokračovat v hledání Země zaslíbené, jiní chtějí najít cestu zpět na Zemi, jenže všichni jsou uvězněni v Řetězci. Hráč se stane svědkem a bude přímo zapojen do této tragické konfrontace trvající stovky let. Celá civilizace Exodus cestuje Řetězcem světů v šesti velkých mobilních lodích/městech zvaných "Frames". Historie Exodu je historií těchto Frames pohybujících se z jednoho světa na druhý a bojujících jedna proti druhé. Celou prehistorii Exodu si můžete přečíst zde:http://games.1c.ru/perimeter/eng/universe.html. Co nám můžete prozradit o bojových jednotkách? V Perimetru může hráč ovládat řadu věcí v plné 3D perspektivě s velice detailním terénem (ba co víc, neustále se měnícím!), což může být skutečně oříšek - zvládat každou jednotlivou malou jednotku. Nesnažíme se ze své hry udělat dřinu, při které se hráč jen topí v moři mikro-managementu. To je také důvod, proč jsou všechny jednotky kombinovány do skupin. Skýtá to větší kontrolu a napomáhá zvládat transformace. Hráč může držet několik skupin jednotek připojených k různým velícím centrům. Každá skupina se skládá pouze z jednoho typu složitých jednotek s podporou těch základních. Navíc, základním jednotkám mohou být stále ukládány významné funkce, např. několik základních techniků ve skupině přímo ovlivní stupeň obrnění složitých jednotek.  Kolik misí bude hra obsahovat a jak se od sebe budou lišit? Můžete nám dát opět nějaký příklad? 
    
  
    
      
      
      
        
           Některé mise se budou odehrávat ve stejných světech, ale jiných časových intervalech. Všechny změny, které se ve světě udály, jsou uloženy a po nějakém speciálním zpracování emulujícím korozi a erozi, budou tyto světy využity jako základy pro další mise. No není to vzrušující, vrátit se do světa, který jste si při nějaké předchozí misi sami vytvořili a ujmout se své vlastní základny?!  Jaké jsou současné systémové požadavky Perimetru? Jaká hudba nás bude doprovázet v průběhu misí? 
    
  
    
      
      
      
        
           Bude hra obsahovat multiplayer přes LAN a/nebo Internet? Mám rád celý ten obraz, který je ve hře možné spatřit: to velice detailní prostředí, všechny objekty vzájemně se ovlivňující a že žádná byť úplně maličká změna krajiny nikam nezmizí, ale narůstá s dalšími změnami. Je to rozsáhlý proces. Každá malá exploze a každá malá částečka po sobě zanechává stopy. Perimeter není tak pustý, jako jiné RTS, které nejsou schopné pojmout všechny ty změny. Naše hra je navzdory svému sci-fi světu, kam je situovaná, mnohem více realistická. (Pozn. podle nejnovějších informací vyjde hra na jaře příštího roku, a to prostřednictvím společnosti Codemasters) Související články:      Novinky,      Screenshoty,       Videa  | 
| Korgull | |
| Korgull spatřil světlo světa před více než 24 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora) |