Devastation - rozhovor
zdroj: Archiv

Devastation - rozhovor

3. 2. 2003 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Díky ARUSH Entertainment jsme měli možnost vyzpovídat pana Vice DeLeona a dozvědět se tak podrobnosti o velice slibné nadcházející akční střílečce Devastation běžící na Unreal enginu.


Devastation - rozhovor

Autor: Korgull
Publikováno: 3. února 2003


Zvětšit zdroj: Archiv Vývojové studio Digitalo, jak víte z mnoha našich zpráv, usilovně pracuje na svém nadcházejícím akčním projektu poháněném technologií Unreal Warfare a Math Engine - Devastation. Tento titul je zaštítěn hned několika vydavatelskými společnostmi - ARUSH Entertainment, Groove Games a NovaLogic. A právě díky ARUSH Entertainment jsme měli možnost vyzvědět pár podrobností o Devastation od jedné z nejhlavnějších osob celého týmu - pana Vice DeLeona.

Tiscali Games: Můžete se nám prosím představit a přiblížit čtenářům Vaši pozici v projektu Devastation?

Jmenuji se Vic DeLeon a pracuji jako hlavní vývojový ředitel Devastation. Náplní mé práce je mnoho věcí, od vedení týmu vývojářů, dohlížení na dodržování rozvrhu, přes pomoc s návrhy, až po stejně tak zábavné věci, jakými je zodpovídání otázek jako jsou tyto.

Jakým druhem hry je Devastation? Co jsou Vaše hlavní cíle, kterých byste rádi dosáhli pokud jde o obsah hry a její hratelnost? Jaké události předcházely samotnému příběhu, s nímž bude hráč v průběhu hry konfrontován?

Devastation je temná a deprimující, realisticky pojatá sci-fi střílečka z vlastního pohledu založená na týmové bojové akci. Vrhne vás do sedmdesát let vzdálené budoucnosti, do skutečně pořádně špinavé verze Země, kde se vy a vaši NPC společníci postavíte proti nebezpečným silám odporné říše a mega-korporací. Hlavní úkol je prostý - rozšířit svůj tým a přivést více lidí na svou stranu, odvrátit nepřátele jakýmkoliv způsobem to bude možné a za pomoci všech svých nástrojů a zbraní, odhalit podstatu tajemné agendy stínové vlády a pokusit se odkrýt toto spiknutí všem, kteří budou naslouchat. Je to velice pesimistický a cynický pohled na svět a vám bude umožněno zahrát si to online se všemi vašimi oblíbenými herními módy plus jedním novým typem zvaným "Territories". Devastation má rovněž dvě velmi rozličná nastavení - arkádu a simulaci, díky čemuž budete moci zažít hru dvěma odlišnými způsoby.

Proč jste si pro své dílo vybrali zrovna post-apokalyptickou éru? Vám se nějak líbí představa post-apokalyptické Země?

Ne, nelíbí. Je to strašidelné a doufáme, že to ve skutečném životě nikdy takhle špatně neskončí. Ve hře jsou počítače velice vzácné a navíc byly vládou postaveny mimo zákon. Natrefíte na místa, kde na ulicích jednotky PAC komand nashromáždili do velikých hromad počítače a knihy o technologii a spálili je. Velice to připomíná román Raye Bradburyho, Fahrenheit 451. Já bych nemohl žít bez svého počítače a mobilního telefonu, tudíž odpověď je ne, vůbec nemám rád myšlenku post-apokalyptické Země.

Mohou hráči Devastation očekávat hodně krve?

Nastavení krve jsou regulovatelná a standardně jsou dána na "medium". V tomto módu jsou krvavé efekty realističtější, kdežto nejvyšší nastavení by mohlo být trochu přehnané. Hodnoty nastavení můžete jakkoliv přizpůsobit dle svého uvážení. Pokud se rozhodnete hrát úplně bez krve, i to je možné.

Užívá Devastation k postrčení příběhu hodně skriptovaných událostí?

Zvětšit zdroj: Archiv Ano, užívá, cut-scény, skriptované události uvnitř hry a všechny druhy interaktivních předmětů poskytující vodítka pohánějící příběh dopředu. Je to jako jsem nedávno řekl nějakým fanouškům v diskusním fóru, zvolili jsme nový přístup a nechali více mluvit obrazy. Klíčem všeho je, že používáme hodně takových drobností, které jsou součástí dialogu postav, načítacích map před hraním, atd., a což jsou právě ty maličkosti, které vám poskytují nejvíce informací o tom, jak se věci mají. Ve hře můžete používat i mnoho různých věcí a přístrojů; některé, jako např. mikroskopy, vám mohou poskytnout velice zajímavé svědectví o tajemných materiálech, na nichž pracuje některá z korporací. Už jste si někdy hráli s elektronovým mikroskopem? Nyní můžete. Pokud budete mít tolik štěstí, že naleznete počítač, pro lásku boží zapněte ho!!! počítače a mikroskopy jsou v tomto světě velice vzácné, ale když je zvládnete najít a zapnout, získáte dobrou představu o tom, co vás čeká.

Líbí se mi zakopávat o neznámé věci na mapách, osobní věci a malé střípky z něčího života. Některé jsou zábavné, jiné zase smutné, a další jsou prostě záhadné. Líbí se mi, když třeba narazíte na botu. Prostě na botu ležící ve škarpě. Je to hrůzostrašné najít něco z toho v reálném životě. Přemýšlíte, jestli je to někoho mrtvého nebo to tu nechal nějaký vandrák nebo kdo ví... Hra obsahuje řadu takových zvláštních věcí, které nemůžete jen tak ignorovat. Hra je naplněna takovými drobnostmi jako jsou tyto, některé napomáhající rozvíjet příběh a jiné, které naopak přispívají k nastolení temné atmosféry hry.

Kde se bude Devastation odehrávat?

USA, konkrétně San Francisco a Los Angeles, a Asie, okolo Tchaj-wanu a Japonska.

Jaké druhy misí budou součástí single-player hry? Kolik misí zde vůbec bude a jak se od sebe budou lišit?

Ve hře budou všechny druhy misí. Raději bych ale tomto případě nezacházel do detailů, aby se vůbec bylo na co těšit. Hra obsahuje 22 různých lokalit, přičemž na každé z nich se odehrává mnoho rozličných misí a jejich rozličnost je vážně působivá.

Kolik hodin hraní můžeme čekat od single-player kampaně?

V průměru se našim testerům trvalo dostat přes single-player v arkádovém módu okolo 22 až 26 hodin.

Jaké druhy nepřátel se v Devastation objeví?

Většina nepřátel jsou lidé. Někteří z nich jsou dělníky z ulice, jiní patří mezi bezpečnostní síly, dozorce, nájemné vrahy a podobnou chátru. Samozřejmě jsou zde jednotky PAC komand, polovojenských mírových dozorčí, jejichž jedinou prací je podněcovat pacifismus... a likvidovat odpor. Pak jsou zde ještě super-vojáci. Tito chlapíci jsou děsiví, zlí a vy je budete nenávidět. Ve hře se vyskytují i další nepřátelé, někteří jsou mechanické podstaty jako Pac Droidi - napůl traktory a napůl roboti, a také několik druhů automatizovaných strážních zbraní.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Jak bude fungovat umělá inteligence nepřátel? Budou mezi sebou nepřátelé komunikovat, schovávat se, utíkat, když budou hodně zranění, apod.?

Umělá inteligence nepřátel je zatraceně dobrá. Hrát hru na střední nastavení je náročné. Boti vás obklíčí a uštvou. Většinu času se budou v boji chovat jako obyčejní civilisté a půjdou po vás dokud budou v početní nebo zbraňové převaze. Někteří, v závislosti na jejich rozpoložení, občas utečou, jiní se budou uhýbat a krýt, schovávat, přepadávat vás ze zálohy nebo jen prostě zaútočí beze známky strachu.

A co NPC? Bude zde hodně možností komunikace s NPC a také objektů, které bude třeba nalézt a použít?

Ano, budete moci komunikovat se všemi svými členy týmu, dávat jim rozkazy, atd. Když budete potřebovat pomoct, můžete některé z nich nechat vás následovat a nebo je poslat do boje. Když budete potřebovat pomoct přímo s daným cílem mise, stačí k některému svému kolegovi přijít, zmáčknout "interakční" klávesu a podívat se, zda má nějaký nápad. Mezi svými můžete rovněž kdykoliv obchodovat se zbraněmi. Prostě si během hraní v reálném čase vezměte jednu z jejich zbraní nebo jim dejte jednu svou. Opět stačí, když k nim přijdete a stisknete tlačítka pro funkci "Odevzdej zbraň" ("Give Weapon") nebo "Vezmi zbraň" ("Take Weapon"). Je to jednoduché a mění to způsob, jakým je celá hra hrána. Zejména jakmile jednou pochopíte, že někteří hráči jsou s některými zbraněmi lepší než jiní, začnete své členy týmu sami vybavovat tak, aby jim zbraně "seděli".

I přes všechny tyto skvělé věci si však prosím zapamatujte, že Devastation není RPG, ale pořád střílečka. Ta míra interakce, kterou jsme připustili a zamíchali do své hry, v žádném případě nemění nic na hlavním záměru, ale pouze pomáhá posílit týmový aspekt této hry.

Na jaké druhy zbraní se můžeme těšit? Zvětšit zdroj: Archiv

V Devastation je vše od jednoduchých zbraní jako nože a meče po improvizované zbraně. Jsou zde také pistole, brokovnice, pušky, kulomety, těžké zbraně, prototypy futuristických zbraní, výbušniny, palubní zbraně, droni, sledovací systémy, uff .... stručně řečeno, rozsáhlá paleta zbraní a vybavení. Každý si najde pár svých nejoblíbenějších.

Bude možné zbraně upgradovat, co alternativní módy střelby?

Upgradovat zbraně možné nebude, nicméně většina jich bude mít alternativní módy střelby.

Co je to za zbraň, ta "Rat Drone"?

To je zbraň založená na skutečném vynálezu umožňujícím vám kontrolu nad opravdovou krysou a to díky mozkovému implantátu v její hlavě. Získáte tak výhled a výhodné postavení, protože jak budete ovládat její pohyb, uvidíte svět jejíma očima. Můžete ji použít jako špionážní nebo průzkumnou zbraň a prověřit s ní např. trasu pro své společníky ještě dříve, než je tam vyšlete. Dobrá je také při předběžném plánování útoku, když si nejste zrovna jisti terénem vpředu, nebo když máte podezření na nějakou léčku. Nejlepší věcí na této zbrani je však její výbušná nálož. Na dálku můžete vyvolat výbuch o síle srovnatelné s malým tříštivým granátem. Představte si tu legraci. S "Rat Drone" si ale během hry můžete užít ještě řadu dalších "prima" věcí. Především, když někdo zastřelí vámi řízenou krysu, utrpíte ztrátu, což je cena za to, když nebudete dost opatrní a vaše krysa bude víc než skutečnou krysu připomínat robota. Jinou stinnou stránkou věci je, že když svou krysu ovládáte, jste hluboce ponořeni do jejího úhlu pohledu, takže nemůžete slyšet ani vidět, co se děje okolo vašeho vlastního těla. Proto je dobré si nejdříve najít nějaké dobré bezpečné místečko nebo by se mohlo stát, že až si budete hrát se svou krysou, někdo půjde okolo a sejme vás, aniž byste si toho všimli. Kromě toho všeho ale můžete utrpět něco, čemu říkáme "krysí paranoia". Ve hře bude i mnoho "obyčejných" krys. Ano, skutečných krys z kanálů a odpadků. Krysí roboti vypadají stejně jako tyto obyčejné krysy. Přemýšlejte o tom chvíli.

Tisková zpráva tvrdí, že bude Devastation obsahovat "kompletně interaktivní prostředí, vše půjde použít, zničit nebo s tím půjde nějak manipulovat." Budou moci hráči za použití nějakých zbraní zničit také zdi, budovy a vozidla?

Ano a ne. Tohle není Red Faction a my nekopeme díry do země. Nicméně necháváme explodovat vozidla a všechny druhy toho bezva zničitelného materiálu. Plus, mnoho věcí jako židle, plechovky, barely a dokonce oddělené končetiny mohou být zvednuty a neseny nebo mrštěny.

Budeme moci ve hře řídit nějaká vozidla? Zvětšit zdroj: Archiv

Ne, v Devastation nebudou žádná řiditelná vozidla.

Proč jste si vybrali právě technologii Unreal?

Protože s ní máme spoustu zkušeností a je to nejpřizpůsobitelnější systém, který jsme kdy poznali. A taky pěkně vypadá.

Bude součástí Devastation multiplayer?

Ano, to rozhodně. Hra je vybavena vestavěným vyhledávačem a serverovými nástroji. Spolu s ní vyjde 14 map: 7 map pro "Deathmatch", 2 pro "Capture the flag" a 5 pro "Territories", což je nový typ multiplayer hry se dvěma základními scénáři a zničitelnými místy, kde hráči vstupují do hry (spawn pointy). Tento mód končí podobně jako známý "Last Man Standing". V multiplayeru se také budete moci vybrat z 50 různých hráčů.

Mohou si hráči v multiplayeru zahrát s boty?

Ne, náš MP je ryzí MP, tudíž naprosto bez botů.

Teď trochu technických parametrů. Jaké jsou současné systémové požadavky Devastation?

Minimální systémové pořadavky jsou: Windows 98/ME/2000/XP, Pentium III 700 MHz processor (1.0 GHz doporučeno), 256 MB RAM, 1 GB Diskového prostoru, 3D Akcelerátor s 32MB RAM (64MB doporučeno)

Bude hra obsahovat nějaké editační nástroje?

Ano, bude tam Unreal Editor s našimi modifikacemi (říkáme tomu "Ded"), speciálními nástroji a utilitami plus všechny naše textury a knihovny modelů, které obsahují více než 4000 předpřipravených kousků.

Není třeba říkat, že FPS jsou velmi populárním žánrem. Čím by měla Devastation vynikat mezi jinými podobnými tituly?

Jestli to nedokážete říct po všech těch skvělých věcech, které jsem již vyjmenoval v tomto interview, pak si zasloužíte pohlavek ;)

Co myslíte, že je největší problém, se kterým se musí dnešní vývojáři her potýkat?

Zvětšit zdroj: Archiv Musím říct, že je to způsob, jakým někteří vydavatelé odmítají riskovat a dávají ruce pryč od původních nápadů a idejí vývojářů. Mnoho těch nejlepších her vyšlo právě díky takovému riskování, ale neochota podporovat tyto odvážné projekty a jistější lpění na "vyzkoušených a osvědčených" trendech je ten důvod, proč máme tolik klonů. GTA a BF1942 byly takovými odvážnými hrami, ale někdo jim dal šanci a nyní sledujte, jak po tom všichni skočí a bude následovat další velká vlna klonů těchto dvou her! Co se tím snažím říct - možná děláme jednu z takových her... vy víte, kam mířím.

Kdy předpokládáte, že bude možné hru spatřit na pultech obchodů a za jakou cenu?

Cílem je dostat hru do amerických obchodů v polovině března za cenu $39.95.

Plánujete vydat hratelné demo?

Ano, velice brzy bude vydán multiplayer test.

Děkujeme za rozhovor.

Stáhněte si: Videa
Související články: Novinky

 
Korgull
připravil: korgull


 
 

Nejnovější články