Wanted: Weapons of Fate - recenze
zdroj: Archiv

Wanted: Weapons of Fate - recenze

30. 3. 2009 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Film je výjimečný zakřivenými dráhami, po nichž létají vystřelené kulky. Tento princip byl úspěšně převeden i do hratelnosti nové akce od autorů Ghost Recon AW.

Autor: Ivan Kratochvíl
Publikováno: 30.března 2009
První česká recenze této hry zdroj: Archiv Verze: X360/anglická/finální
Doba recenzování: pár dnů

Obrázek zdroj: Archiv
Švédské vývojářské studio GRIN většina konzolových hráčů patrně ani nezná. Jejich nejznámějším počinem jsou totiž PC verze obou dílů Ghost Recon Advanced Warfighter a pak několik menších, nebo dnes už zapomenutých her. To se však má brzy změnit a tvůrci dokončují hned několik projektů, které vydávají pro všechny platformy, mj. Bionic Commando. Barcelonská pobočka firmy zahajuje tuto ofenzívu a vydává akci inspirovanou filmem Wanted.

Příběh pokračuje
To, že by hra mohla překvapit, jsem pochopil velmi záhy. Jejím producentem je totiž Pete Wanat, který stojí za povedenými adaptacemi The Chronicles of Riddick, Scarface nebo The Thing. Pokud někdo dokáže udělat dobrou hru podle filmového scénáře, pak je to tento člověk. Tentokrát sice tolik neohromil, ale výsledek znovu stojí za shlédnutí.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
oficiální obrázky od výrobce

V příběhu se zhostíte role mladého Wesley Gibsona a v několika vzpomínkách i jeho otce. Pointa se točí kolem pátrání po viníkovi smrti Wesleyho matky a má zajímavé rozuzlení, ke kterému dospějete až nečekaně brzy, během necelých šesti hodin. Wesley je docela sympaťák. Svým svérázným způsobem se jedná o psychopata, který nemilosrdně odstraní každou překážku na své cestě. Nebere ohledy na nic a na nikoho a jeho jedinou snahou je zjistit pravdu o dávných událostech.

 Čirá akce
Po základním výcviku, který je rozdělen na tři postupně servírované části, pochopíte všechny nezbytné ovládací prvky. Wanted je klasickou third-person střílečkou, kde se úspěšnost přežití měří efektivitou vašeho krytí. Tady to platí dokonce dvojnásob a ke konci hry stačí i několik málo nechráněných okamžiků k tomu, abyste restartovali.

Systém pohybu od jednoho krytu ke druhému je velmi povedený a troufám si říct, že i jeden z nejlepších, jaké jsem kdy viděl. Vše působí nesmírně přirozeně a výborně se ovládá, takže hra je už od prvních okamžiků zábavná. Páčkou určíte, ke kterému objektu se chcete přesunout a pak jen potvrdíte tlačítkem pro rychlý pohyb nebo se přepnete do zpomaleného režimu, ve kterém můžete střílet po nepřátelích.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Všichni si asi vzpomenou, v čem byl film Wanted výjimečný. Ano, jsou to zakřivené dráhy, po kterých létaly vystřelené kulky. Tento efekt lze aplikovat i ve hře a jeho použití je přirozené a snadné. Stisknete tlačítko, nastavíte si zakřivení pro dráhu střely, dokud cíl neindikuje možnost zásahu, a pustíte. Jednoduché a skvěle hratelné, navíc někdy doplněné o příležitost sledovat dráhu střely ve zpomaleném režimu. Snad jen občasná ztráta cíle a nutnost znovu zamířit otravuje život. Hra je však kvůli této možnosti přespříliš snadná i na nejvyšší obtížnost, protože z bezpečí svého krytu můžete zlikvidovat jakýkoliv cíl.

 Jiná herní rozptýlení
Určitým problémem hry je brzy nastupující stereotyp, který se dostaví někde u čtvrté kapitoly, z celkových devíti dostupných. Jak grafika prostředí, tak i herní náplň se brzy okouká a možnost střelby ze sniperské pušky nebo kulometu nejsou adekvátní odpovědí na dokola se opakující pasáže. Problémem těchto akcí je špatný přehled o bojišti, jelikož vám značnou část výhledu blokuje vlastní zbraň, a pak také nemožnost změnit pozici. Dokud prostě nepostřílíte všechny postavičky, zůstanete přikováni na místě.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

O něco lépe dopadly zpomalené animované sekvence, ve kterých musíte zasáhnout letící kulky protivníka a následně jej zneškodnit. Vše je limitováno ubíhajícím časem, který je stěžejní pro splnění úkolu. Je škoda, že v poslední třetině hry se už tyto animace nevyskytují, protože se opravdu povedly. Zpomalený čas má svůj význam i u kontaktních soubojů, které jsou mnohdy velmi brutální a svérázným způsobem dokreslují narušenou osobnost hlavního hrdiny.

 Předvídatelný nepřítel
Umělá inteligence zůstala někde na půli cesty. Nepřátel se dokáže velmi dobře krýt a především, je schopen měnit svou pozici za kryty. Pozitivní rovněž je, že palbou naslepo přibijete soupeře k zemi a máte dostatek času přesunout se na jiné místo a zneškodnit jej z druhé strany. Bohužel, zbytek chování AI je strašně předvídatelný, někdy dovedený až k úplným absurditám, které vygradují u soubojů se závěrečnými bossy. U všech bez výjimky stačí aplikovat jednoduchý postup, kdy si počkáte na místě, dokud vám protivník sám nenaběhne do rány. To několikrát zopakujete a je vyhráno.

Kritiku si zaslouží i menší podvod, kdy nelze zasáhnout nepřítele, pokud se kryje za objektem. Co na tom, že mu vykukuje kus hlavy nebo těla. Je zhola zbytečné plýtvat náboje na přímou střelbu, protože nemáte šanci nic zasáhnout.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky v galerii

 Závěr
Wanted: Weapons of Fate je z mého pohledu až nečekaně povedenou hrou. Rozhodně vás nezaujme grafikou, ani svým prostředím. Některé lokace vypadají přijatelně, ale jako celek je hra technicky zastaralá, navíc s lehce kolísajícím frameratem. V paměti mi utkvěl snad jen level v obřím letadle, vedle nějž je i Airbus A380 dětským modelem. Zbývající levely, jak už bylo řečeno, se podobají jeden druhému, přinejmenším použitými texturami a nevýrazným nasvícením.

Zvětšit zdroj: Archiv Herní stránka je však nadmíru povedená a pokud preferujete střílečky s krycím modelem, pak rozhodně neprohloupíte. Bohužel, plná cena neodpovídá zábavě na jedno odpoledne a ani odemknutí několika dalších postav (nebo módů), pro zopakování příběhu nic moc zajímavého nepřináší.

POSLEDNÍ TRAILER

zdroj: Archiv


Stáhněte si: Demo, Trailery, Videa...

Související články: Novinky...

Ivan Kratochvíl
autorovi je 32 let a pracuje jako designér v 2K Czech; psaní bere jako hobby; preferuje akční hry a automobilové závody, ještě větší přednost však dává autům opravdovým



 
 
Ivan Kratochvíl

Nejnovější články