Autor: Ivan Kratochvíl Publikováno: 30.března 2009 |
![]() ![]() ![]() oficiální obrázky od výrobce Čirá akce Po základním výcviku, který je rozdělen na tři postupně servírované části, pochopíte všechny nezbytné ovládací prvky. Wanted je klasickou third-person střílečkou, kde se úspěšnost přežití měří efektivitou vašeho krytí. Tady to platí dokonce dvojnásob a ke konci hry stačí i několik málo nechráněných okamžiků k tomu, abyste restartovali. Systém pohybu od jednoho krytu ke druhému je velmi povedený a troufám si říct, že i jeden z nejlepších, jaké jsem kdy viděl. Vše působí nesmírně přirozeně a výborně se ovládá, takže hra je už od prvních okamžiků zábavná. Páčkou určíte, ke kterému objektu se chcete přesunout a pak jen potvrdíte tlačítkem pro rychlý pohyb nebo se přepnete do zpomaleného režimu, ve kterém můžete střílet po nepřátelích. ![]() ![]() ![]() Všichni si asi vzpomenou, v čem byl film Wanted výjimečný. Ano, jsou to zakřivené dráhy, po kterých létaly vystřelené kulky. Tento efekt lze aplikovat i ve hře a jeho použití je přirozené a snadné. Stisknete tlačítko, nastavíte si zakřivení pro dráhu střely, dokud cíl neindikuje možnost zásahu, a pustíte. Jednoduché a skvěle hratelné, navíc někdy doplněné o příležitost sledovat dráhu střely ve zpomaleném režimu. Snad jen občasná ztráta cíle a nutnost znovu zamířit otravuje život. Hra je však kvůli této možnosti přespříliš snadná i na nejvyšší obtížnost, protože z bezpečí svého krytu můžete zlikvidovat jakýkoliv cíl. Jiná herní rozptýlení Určitým problémem hry je brzy nastupující stereotyp, který se dostaví někde u čtvrté kapitoly, z celkových devíti dostupných. Jak grafika prostředí, tak i herní náplň se brzy okouká a možnost střelby ze sniperské pušky nebo kulometu nejsou adekvátní odpovědí na dokola se opakující pasáže. Problémem těchto akcí je špatný přehled o bojišti, jelikož vám značnou část výhledu blokuje vlastní zbraň, a pak také nemožnost změnit pozici. Dokud prostě nepostřílíte všechny postavičky, zůstanete přikováni na místě. ![]() ![]() ![]() Předvídatelný nepřítel Umělá inteligence zůstala někde na půli cesty. Nepřátel se dokáže velmi dobře krýt a především, je schopen měnit svou pozici za kryty. Pozitivní rovněž je, že palbou naslepo přibijete soupeře k zemi a máte dostatek času přesunout se na jiné místo a zneškodnit jej z druhé strany. Bohužel, zbytek chování AI je strašně předvídatelný, někdy dovedený až k úplným absurditám, které vygradují u soubojů se závěrečnými bossy. U všech bez výjimky stačí aplikovat jednoduchý postup, kdy si počkáte na místě, dokud vám protivník sám nenaběhne do rány. To několikrát zopakujete a je vyhráno. Kritiku si zaslouží i menší podvod, kdy nelze zasáhnout nepřítele, pokud se kryje za objektem. Co na tom, že mu vykukuje kus hlavy nebo těla. Je zhola zbytečné plýtvat náboje na přímou střelbu, protože nemáte šanci nic zasáhnout. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Závěr Wanted: Weapons of Fate je z mého pohledu až nečekaně povedenou hrou. Rozhodně vás nezaujme grafikou, ani svým prostředím. Některé lokace vypadají přijatelně, ale jako celek je hra technicky zastaralá, navíc s lehce kolísajícím frameratem. V paměti mi utkvěl snad jen level v obřím letadle, vedle nějž je i Airbus A380 dětským modelem. Zbývající levely, jak už bylo řečeno, se podobají jeden druhému, přinejmenším použitými texturami a nevýrazným nasvícením. ![]()
Stáhněte si: Demo, Trailery, Videa... Související články: Novinky... |
Ivan Kratochvíl | |
autorovi je 32 let a pracuje jako designér v 2K Czech; psaní bere jako hobby; preferuje akční hry a automobilové závody, ještě větší přednost však dává autům opravdovým |