Unreal Tournament III - CZ recenze
7/10
zdroj: tisková zpráva

Unreal Tournament III - CZ recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

4. 1. 2008 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Na vlastnictví české originálky, nutnost pro pořádné zhodnocení každé multiplayerové akce, jsme si stejně jako vy počkali téměř do Vánoc. Vyplatilo se to nebo je slabý odbyt hry v zahraničí opodstatněný?

Autor: Mickey Mouse
Publikováno: 4.ledna 2008
Verze: prodávaná/česká/PC
Doba recenzování: pár týdnů


Obrázek zdroj: tisková zpráva Po delší odmlce nám Epic přináší pokračování slavné série s jednoduchým, i když ne úplně přesným názvem Unreal Tournament III (dále jen UT3). Domácí hráči si museli počkat téměř do Vánoc na jeho originálku (s českou verzí od CD Projektu) a totéž platilo pro nás, protože primárně multiplayerovou akci samozřejmě nelze recenzovat jen ze singleplayerového zkoušení s boty. Po stránce obsahové totiž UT3 nijak nevybočuje z konceptu předchozích dílů.

Herní módy
Je jich oficiálně celkem šest, v čemž je ale malý háček. Tři z nich totiž jsou v podstatě to samé – Deathmatch, Team Deathmatch a Duel. Nejen, že se všechny hrají podle stejných pravidel, ale používají i stejné mapy, kterých je souhrnem čtrnáct (což není na Epic zas až tolik). Navíc tu hraje roli i velikost map, protože duel si asi tolik neužijete na mapě pro 10 hráčů, obdobně pro Team Deathmatch asi budete volit spíše z map větších.

U Duelu zmíním jednu volitelnou odlišnost v pravidlech, kterou je střídání se hráčů v aréně, použijete-li pro to speciální mutátor. Je-li pak do hry připojeno více lidí, je poražený automaticky vystřídán některým ze spektátorů a tak se hráči průběžně střídají. Toto pravidlo je známé například z legendárního modu Rocket Arena.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Další dvojice módů je na téma Capture The Flag, čili další klasický mód, v níž se bojuje o vlajky ve snaze tu soupeřovu ukořistit a dopravit do vlastní základny. Klasické CTF je zde doplněno o modifikaci Vehicle CTF, kdy do hry vstupuje i mobilní technika. Pro CTF najdete v UT3 map šest, stejně jako pro VCTF (to má ale mapy vlastní).

Warfare
Posledním herním módem je Warfare, což je v podstatě obdoba Onslaughtu z minulého dílu. Postupně zabíráte uzly spojující vaši základnu se soupeřovou a jde o to zničit energetické jádro v domovské bázi protivníka. Krom hlavních uzlů tu najdete i jakési „nepovinné“, jejichž obsazením získáte nějakou výhodu, třeba v dostupnosti bojové techniky apod.

Novým herním prvkem tu je tzv. „orb“, což je jakási energetická koule. Tou disponuje na speciálním podstavci každý z týmů a hráč, který tuto kouli sebere s ní může přiběhnout k nepřátelskému uzlu a ten pouhým proběhnutím okamžitě získat na stranu svého týmu, bez nutnosti o něj soupeře nejdřív připravit a poté zde vybudovat základnu vlastní. Hráč nesoucí „orb“ se tak stává pro soupeře velice nebezpečným a jedním z  primárních úkolů je jeho eliminace. Po zabití hráče zůstává orb nějaký čas ležet v mapě a buď jej během této doby může některý ze spoluhráčů znovu sebrat, anebo se některý soupeřův hráč může obětovat a jádro sebráním zničit, což ho ale stojí vlastní život.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Tím jsme s výčtem herních možností u konce, takže žádný Bombing Run, Double Domination, Assault ani žádná novinka ve hře není. Podívám-li se na další možnosti ve formě mutátorů, najdete zde jen to, co už známe - čili InstaGib, Low Gravity, pak něco na změnu rychlosti hry (bez možnosti nastavení herního tempa), náhradu zbraní v mapě za jiné a pár dalších méně podstatných.

PATCH A UTILITY
Nezapomeňte si hru aktualizovat na verzi 1.1 (download a další info zde), který řeší řadu nedopatření a spoustu dalších věcí vylepšuje. Pokud rádi ladíte hru k obrazu svému , může se vám hodit utilita UT3 Tweaker, s jejíž pomocí jednoduše nastavíte různé herní i neherní parametry.
Zapomenout bych neměl ani na editor, který je stejně jako v minulých dílech plně k dispozici. Součástí balení hry je i bonusové DVD, kde krom jiného najdete videa s návody, jak s editorem pracovat.

Rozpačitě nakonec působí vlastní systém singleplayerové kampaně, která není pojata jako turnaj, ale válečný konflikt, jehož jednotlivé epizody jsou hodně nepřesvědčivým způsobem sešněrovány do jakés takés příběhové linie, která ale působí hodně násilně a samoúčelně. Stejně tak grafika menu hry vypadá odfláknutě, jako by patřila k o tři třídy horšímu titulu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Zbrojní arzenál
Tvoří ho sada známých zbraní, které jsou samozřejmě kompletně nově vymodelované a přeskinované, funkčně ale nečekejte žádná větší překvápka. Vesměs jde o mírné ladění parametrů, případně návrat k původním funkcím. Asi potěší zařazení klasické sniperky namísto hodně diskutovaného Ligtning Gunu. Podobně to je s bojovými vozítky a vznášedly, které opět z velké části kopírují nápady, které tu už byly.

V některých módech mají hráči nově k dispozici namísto translokátoru jakýsi vznášející se skateboard, na kterém se mohou pohybovat podstatně rychleji než pěšky za cenu toho, že při jízdě nelze střílet. Zatímco na pevných površích je vznášedlo celkem rychlé, na vodě se vám na něm pojede podstatně pomaleji. Zajímavá je i možnost se zachytit za vozidlo a nechat se jím táhnout. Pokud dostanete při jízdě na vznášedle zásah, většinou vás srazí na zem a bude chvíli trvat, než se posbíráte a budete schopni dál bojovat.

 Grafika
Unreal 3 patří bezesporu k nejnadupanějším enginům a poznáte to už na první pohled. Graficky hra vypadá parádně, tím spíš, vlastníte-li hardware, který všechny finesy zvládne zpracovat (benchmarky). Designéři map se vyřádili, rozmanitá prostředí umocňují promyšlený design, a pozadu nezůstávají ani hráčské i zbraňové modely, skiny či audiovizuální efekty. Nezůstalo ale pouze u efektního podání, vše je postaveno na struktuře bitevních arén, které krom toho že dobře vypadají i dobře slouží účelu hry a nebude se vám stávat, že se při hraní budete zbytečně zasekávat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Hudební a zvuková složka hry je rovněž kvalitní, i když zde asi nijak na zadek nepadnete. Některé motivy jsou remakem toho, co znáte z předchozích dílů, což se dá vlastně říci i o některých mapách, vycházejících z oblíbených arén z dřívějška. Suma sumárum můžeme audiovizuální složku hry zhodnotit velice kladně.

 Online
Testy multiplayeru potvrdily, že síťový kód je tradičně kvalitní. Udivily celkem vysoké pingy, které vyhledané servery vesměs ukazovaly, ale i když jsem se k takovýmto serverům připojil, byla hra na nich většinou naprosto bezproblémová i při vyšším počtu hráčů. Těžko říct, zda je to dáno nějakou optimalizací anebo serverový browser pingy k serverům nějak zkresluje, podstatné ale je, že hra po internetu běží svižně a jak je u Epicu dobrým zvykem, neustále se ladí a optimalizuje kde co.

AKTIVACE ANGLIČTINY V ČESKÉ VERZI HRY
V instalačním adresáři hry\UtGame\Config\DefaultEngine.ini na 76. řádce přepište z Language=CZE na Language=INT, pak v C:\Documents and Settings\jméno uživatele\My Documents\My Games\Unreal Tournament 3\UTGame\Config\DefaultEngine.ini opět na 76. řádce změňte z Language=CZE na Language=INT, a frčíte v angličtině jen za 900 Kč. Navíc CZ verze má v sobě bonusy jako zahraniční (mnohem dražší) sběratelská edice - thx Skrilaxovi z Xzone fóra.

Pokud se na hru online podívám z pohledu kvantity serverů, pro všechny módy určitě nějaké vhodné kolbiště najdete. Ale že by bylo serverů jako máku, to se určitě nedá říct, minulé díly rozhodně v době vydání hrávalo nesrovnatelně více hráčů. Když už jsem u serverového browseru, vzpomenu ten z úplně prvního UT, který mi přišel zdaleka nejlepší. Ne, že by něco funkčně důležitého chybělo, ale tak nějak mi jeho zpracování obdobně jako menu celé hry prostě nesedne (ani po aplikování patche).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii

 Sečteno a podtrženo
Herní obsah ničím nepřekvapí a to je dle mého celkem kámen úrazu. Vesměs jsou vám servírovány oprášené nápady, které tu už byly a inovací je minimum, pomineme-li nový vzhled. Osobně jsem se vždy na každé UT těšil a chválil Epic za chuť neustále přinášet něco nového, neotřelého. UT3 z tohoto pohledu tuto tendenci zcela neguje.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Ač hra vypadá dobře a má své nevyvratitelné kvality, nemohu se zbavit dojmu, že komunita která předchozí díly důvěrně zná, asi měla nárok čekat něco víc. A myslím, že právem. Nechybí jí (krom oblíbených herních modů) nic z toho, co dříve nabízela, včetně velice dobře zpracovaných botů. Kdo si užívá minulé díly, užije si i ten poslední i s tím, že řada detailů například v chování zbraní byla upravena směrem k lepšímu. Kdo ale čekal nějaké radikálnější změny a nové nápady, pro toho asi UT3 velkým přínosem nebude.

zdroj: Archiv


Unreal Tournament III CZ intro - stažitelná verze (41 MB, high-res)

Stáhněte si: Demo, Patch, Trailery, Videa...

Související články: Unreal Tournament 2004 recenze, Unreal Tournament 2003 recenze,
Video-recenze, Dojmy z dema, Mega-preview, UT3 prodejním propadákem, Novinky

 
Mickey Mouse
autorovi je 37+ let, pracuje jako grafik na volné noze, hrami se zabývá od dob osmibitů, zaměřuje se hlavně na akční a sportovní hry nebo ty s podporou multiplayeru







 
 
Mickey Mouse
Smarty.cz

Verdikt:

Série dříve hýřící ambiciózními nápady přeřadila na konzervativní notu a namísto novinek se rozhodla držet osvědčených, ale tím pádem i provařených hodnot, které jsou sice pořád zábavné, ale zároveň ani neposouvají hru kupředu.

Nejnovější články