Autor: Mickey Mouse Publikováno: 4.ledna 2008 | Verze: prodávaná/česká/PC Doba recenzování: pár týdnů |
Posledním herním módem je Warfare, což je v podstatě obdoba Onslaughtu z minulého dílu. Postupně zabíráte uzly spojující vaši základnu se soupeřovou a jde o to zničit energetické jádro v domovské bázi protivníka. Krom hlavních uzlů tu najdete i jakési „nepovinné“, jejichž obsazením získáte nějakou výhodu, třeba v dostupnosti bojové techniky apod. Novým herním prvkem tu je tzv. „orb“, což je jakási energetická koule. Tou disponuje na speciálním podstavci každý z týmů a hráč, který tuto kouli sebere s ní může přiběhnout k nepřátelskému uzlu a ten pouhým proběhnutím okamžitě získat na stranu svého týmu, bez nutnosti o něj soupeře nejdřív připravit a poté zde vybudovat základnu vlastní. Hráč nesoucí „orb“ se tak stává pro soupeře velice nebezpečným a jedním z primárních úkolů je jeho eliminace. Po zabití hráče zůstává orb nějaký čas ležet v mapě a buď jej během této doby může některý ze spoluhráčů znovu sebrat, anebo se některý soupeřův hráč může obětovat a jádro sebráním zničit, což ho ale stojí vlastní život. Tím jsme s výčtem herních možností u konce, takže žádný Bombing Run, Double Domination, Assault ani žádná novinka ve hře není. Podívám-li se na další možnosti ve formě mutátorů, najdete zde jen to, co už známe - čili InstaGib, Low Gravity, pak něco na změnu rychlosti hry (bez možnosti nastavení herního tempa), náhradu zbraní v mapě za jiné a pár dalších méně podstatných.
Rozpačitě nakonec působí vlastní systém singleplayerové kampaně, která není pojata jako turnaj, ale válečný konflikt, jehož jednotlivé epizody jsou hodně nepřesvědčivým způsobem sešněrovány do jakés takés příběhové linie, která ale působí hodně násilně a samoúčelně. Stejně tak grafika menu hry vypadá odfláknutě, jako by patřila k o tři třídy horšímu titulu. Zbrojní arzenál Tvoří ho sada známých zbraní, které jsou samozřejmě kompletně nově vymodelované a přeskinované, funkčně ale nečekejte žádná větší překvápka. Vesměs jde o mírné ladění parametrů, případně návrat k původním funkcím. Asi potěší zařazení klasické sniperky namísto hodně diskutovaného Ligtning Gunu. Podobně to je s bojovými vozítky a vznášedly, které opět z velké části kopírují nápady, které tu už byly. V některých módech mají hráči nově k dispozici namísto translokátoru jakýsi vznášející se skateboard, na kterém se mohou pohybovat podstatně rychleji než pěšky za cenu toho, že při jízdě nelze střílet. Zatímco na pevných površích je vznášedlo celkem rychlé, na vodě se vám na něm pojede podstatně pomaleji. Zajímavá je i možnost se zachytit za vozidlo a nechat se jím táhnout. Pokud dostanete při jízdě na vznášedle zásah, většinou vás srazí na zem a bude chvíli trvat, než se posbíráte a budete schopni dál bojovat. Grafika Online Testy multiplayeru potvrdily, že síťový kód je tradičně kvalitní. Udivily celkem vysoké pingy, které vyhledané servery vesměs ukazovaly, ale i když jsem se k takovýmto serverům připojil, byla hra na nich většinou naprosto bezproblémová i při vyšším počtu hráčů. Těžko říct, zda je to dáno nějakou optimalizací anebo serverový browser pingy k serverům nějak zkresluje, podstatné ale je, že hra po internetu běží svižně a jak je u Epicu dobrým zvykem, neustále se ladí a optimalizuje kde co.
Pokud se na hru online podívám z pohledu kvantity serverů, pro všechny módy určitě nějaké vhodné kolbiště najdete. Ale že by bylo serverů jako máku, to se určitě nedá říct, minulé díly rozhodně v době vydání hrávalo nesrovnatelně více hráčů. Když už jsem u serverového browseru, vzpomenu ten z úplně prvního UT, který mi přišel zdaleka nejlepší. Ne, že by něco funkčně důležitého chybělo, ale tak nějak mi jeho zpracování obdobně jako menu celé hry prostě nesedne (ani po aplikování patche). další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Herní obsah ničím nepřekvapí a to je dle mého celkem kámen úrazu. Vesměs jsou vám servírovány oprášené nápady, které tu už byly a inovací je minimum, pomineme-li nový vzhled. Osobně jsem se vždy na každé UT těšil a chválil Epic za chuť neustále přinášet něco nového, neotřelého. UT3 z tohoto pohledu tuto tendenci zcela neguje. Ač hra vypadá dobře a má své nevyvratitelné kvality, nemohu se zbavit dojmu, že komunita která předchozí díly důvěrně zná, asi měla nárok čekat něco víc. A myslím, že právem. Nechybí jí (krom oblíbených herních modů) nic z toho, co dříve nabízela, včetně velice dobře zpracovaných botů. Kdo si užívá minulé díly, užije si i ten poslední i s tím, že řada detailů například v chování zbraní byla upravena směrem k lepšímu. Kdo ale čekal nějaké radikálnější změny a nové nápady, pro toho asi UT3 velkým přínosem nebude. zdroj: Archiv Unreal Tournament III CZ intro - stažitelná verze (41 MB, high-res) Stáhněte si: Demo, Patch, Trailery, Videa... Související články: Unreal Tournament 2004 recenze, Unreal Tournament 2003 recenze, Video-recenze, Dojmy z dema, Mega-preview, UT3 prodejním propadákem, Novinky | ||||
Mickey Mouse | |
autorovi je 37+ let, pracuje jako grafik na volné noze, hrami se zabývá od dob osmibitů, zaměřuje se hlavně na akční a sportovní hry nebo ty s podporou multiplayeru |