Toy Soldiers - recenze
7/10
zdroj: Archiv

Toy Soldiers - recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

15. 4. 2010 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Říká se, že rozdíl mezi chlapcem a mužem spočívá pouze v ceně jeho hraček. Také jste si rádi hráli s plastovými vojáčky a máte v oblibě styl her Tower Defense?

Autor: Agarwel Idiriz
Publikováno: 15. dubna 2010
Verze: X360/stáhnutelná/anglická
Doba recenzování: 1 týden

Obrázek zdroj: Archiv
Říká se, že rozdíl mezi chlapcem a mužem je pouze v ceně jeho hraček. Za mlada jsme si mnozí hrávali s plastovými vojáčky. Tak proč si to na stará kolena nezopakovat v high-endovějším zpracování? Xboxová kombinace realtime strategie, Tower Defense her a arkádového řízení vojenských jednotek se pokouší splnit dětské sny a vojáčky oživit.

 Mix podobných žánrů
Toy Soldiers míchají dohromady koncepty klasických strategií a obranné hry typu Tower Defense. Z každé si bere trochu. Z Tower Defense tu najdete podmínky pro vítězství. Vaším cílem není porazit protivníkovu základnu. Ale ubránit svoji část mapy proti předem daným vlnám nepřátel stavbou a upgradováním střílen na předdefinovaných místech. Peníze opět vyděláváte za každého zabitého protivníka. Vše ostatní už se ovšem trošku liší.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Hned po spuštění si všimnete větší rozlezlosti protivníků, kteří útočí přes celou šířku mapy. Jednotlivé útoky tedy nepřipomínají spořádaný pochod lumíků, ale spíše působí atmosférou zmenšené verze vylodění v Normandii. Čemuž hráč musí přizpůsobit taktiku s umisťováním obranných prostředků.

 Protivníci nejsou úplně hloupí
V Toy Soldiers nepotkáte kamikadze sprintery. Nepřátelé se umí i zastavit a útočit na vaše budovy. Proto musíte hlídat jejich stav a pravidelně opravovat. Zatímco útočné stavby, jako kulometná hnízda nebo protiletadlové střílny, lze stavět pouze na předem určená místa, můžete volná místa zaplácat i pomocí ostnatých překážek, které výrazně zpomalí pěchotu a dají vám pořádnou výhodu. Jen je nutno dbát na vhodné načasování stavby. Pokud barikády postavíte před nájezdem tanků, mnoho nevydrží a akorát vyhodíte peníze.

Abyste pouze neaktivně nezírali na mapu, zatímco čekáte na přísun peněz, přináší Toy Soldiers možnost ovládat libovolnou jednotku vlastnoručně. Čímž můžete získat mnohem lepší výsledky díky rychlejšímu zaměřování a mnohem většímu dostřelu. Některé jednotky jsou navíc naprosto nesamostatné a jsou zcela odkázány na hráče. Například sniperská věž. Což motivuje k jejich používání, jinak přijdete o část síly vaší armády.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

 Mobilní jednotky
Na vlastnoruční ovládání nedostanete pouze statické střílny, ale i pár pohyblivých jednotek. Nejčastěji dvojplošník nebo bombardér, do kterých lze nasednout a jít vypráskat nepřátele zblízka. Touto cestou lze sestřelovat i některé vzdálené bonusové předměty a vydělat pár drobáků navíc.

Celkově se mi kombinace všech prvků zamlouvala. Byla provedena šetrně a vyváženě. Tvořící různorodou hratelnost, která hned tak neomrzí. Na jednu stranu se ani na chvíli nenudíte, protože máte stále co dělat. Stavět, upgradovat, opravovat, klást překážky, vlastnoručně střílet nebo se prohánět po mapě v letadélku. Na druhou stranu se vše dá naprosto pohodlně stíhat a stále budete vědět kam dřív skočit.

Po technické stránce nelze téměř nic vytknout. Pokud posoudíme hru z hlediska arkádových titulů a ne největších AAA krasavců. Jen mi přišlo, že stylizace grafiky nemá mnoho společné s hračkami. Nebýt názvu a občasné obří lampičky v pozadí, asi bych hned nepoznal, že údajně hraji s plastovou armádou. Jen mě překvapily dosti dlouhé loadingy, které neodpovídají střízlivé velikosti map.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Za 1200 MS bodů, tedy přibližně 350,- Kč dostanete příjemnou kombinaci několika žánrů, která díky více než dvaceti levelům vydrží minimálně na dva až tři večery. Jen moc nevěřte statistikám o počtu jednotek přesahující číslo třicet. Podezírám autory, že každý upgrade započítávají samostatně aby nahonili co nejzajímavější číslo. Ve skutečnosti se dostanete jen lehce přes deset.

Agarwel Idiriz
autorovi je 25 let, pracuje v IT odvětví, volný čas tráví hraním her, o nichž pak píše na svém blogu; nejvíce si potrpí na kvalitní příběh a herní svobodu, RPG, budovatelské strategie, případně propracovanější simulátor




 
 
Agarwel Idiriz

Verdikt:

Fungující spojení Tower Defense s lépe vypadajícími souboji a arkádových letadélek. Vše v atraktivním grafickém kabátku. Jedinou výtkou může být na arkádu vyšší cena. Ale dostanete za ni kvalitní titul s rychlými bitvami plastových vojáčků, která neobsahuje hluchá místa. V současné chvíli nejspíše nejde o nejlepší volbu. Ale určitě si ji zapište na chvíle letního herního sucha.

Nejnovější články