Jiný a neotřelý První věc, která na Thiefovi II upoutá vaší pozornost bude jeho hlavní protagonista. Nenosí na zádech dvacetikilový raketomet se záložním granátometem nebo hřebíkometem. Používá meč, luk a podobné zbraně - na první pohled trochu slabé v porovnání s klasickým quakeovským arzenálem. Zdejší hrdina není zachránce světa či bojovník za lepší zítřky. Konkrétněji řečeno, jeho hlavní životní náplní je porušit každý myslitelný zákon a zůstat naživu ve svých stínech, kde se pohybuje nejraději. Jakékoliv zapletení se do událostí mimo jeho hlavní cíl, být bohatý z porušování zákona, je mimo jeho zájem. Také nevěří v čestný boj. Možnost násilí je jen narušením jeho práce a tak se snaží vše řešit opravdu efektivně, nejčastěji podříznutím zezadu, ranou do hlavy či šípem tamtéž.
Garrett je tedy mistr zlodějny a je to typický „anti-hrdina“. Je to anarchistický extrémista, kteří ví, že přežití záleží jen na něm. A pro to jde Looking Glass Studios bod: vytvořili originální charakter, který se mezi nabouchanými Doom mariňáky a ženskými hrdinkami neztratí. A konečně je to tu podruhé, pokračování Thief: The Dark Project.
Jde to i bez alienů Garrett nežije jen sám o sobě. Je zasazen do vyvíjejícího se příběhu, uvěřitelného alternativního světa se zajímavými postavami, které obsahují ve hrách tolik potřebné lidství a můžete se s nimi sžít. Stejně jako první díl i dvojka obsahuje story plnou nástrah, intrik, zvratů a Garrettův cynismus a opovrhování veškerým systémem autorit. Thief II začíná Garrettovou „obyklou prací“ a jeho snahou zaplatit svůj vlastní nájem (jedna mise spočívá ve vloupání se do domu vašeho domácího). Ale naneštěstí je zde nový šerif, který v Garrettově zaměstnání moc zalíbení nenachází. Šerif Truart postupem času přitvrďuje a Garrettovi začíná být horko.
Aby toho nebylo málo, je zde mystická sekta The Keepers, která učí Garretta. Chcete vědět víc ? Tak si hru zahrajte. Zklamaní nebudete - je zde loupení, špionáž a sledování lidí. Každodení práce profesionálního zloděje. První díl se zaměřila především na skupinu náboženských fanatiků zvaných Hammerité. Zde se setkáte s jejich odnoší, Mechanisty. Příběh silně ovlivňuje samotnou hratelnost - v jedné misi budete muset uniknout spletitými městskými uličkami, zatímco v jiné se budete zajímat o samotného Truarta. Mechanisté se do všeho míchají především svými vylepšenými pastmi, což Garrettovi samozřejmě znepříjemní život. Zahrnuje to mechanické strážce a kamery. Ale přes veškerou vyspělou technikou mají Mechanisté svá slabá místa a náplňí mnoha misí bude právě vypínání těchto bezpečnostních okruhů.
Příběh je nám vyprávěn třemi různými způsoby. První je z úst samotného Garretta, jehož hlas je velmi dobře zvolený a správně navozuje atmosféru jeho cynického náhledu. Garrettovo vyprávění popisuje vztahy v tomto světě, který je kombinací středověkého a industriálního. Takže jeho způsob vyprávění pracuje velmi dobře. Druhý způsob je zastoupen FMV sekvencemi a ručně kreslenou statickou grafikou, která ač není technicky dokonalá, navozuje taktéž atmosféru retro stylu celé hry a situují hráče do čtenáře velmi dobře napsané knihy. A nakonec třetí způsob je obsažen v samotné hře. Můžete zaslechnout část rozhovoru mezi strážníky (což je občas taky celkem legrace) nebo si přečíst soukromou korespondenci či pohozené noviny.
pokračování |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
|