| Autor: Pavel Oreški Publikováno: 14.května 2006 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Klony útočí Half-Life 2 všeobecně vnímáme jako synonymum kvalitní akce a nový SiN se svému idolu z roku 2004 snaží možná až moc připodobnit. Máte pocit, že se pohybujete jen o pár ulic dál než Gordon Freeman a že Jessica by mohla být sestrou Alyx. Trochu to zamrzí, protože se tím SiN sráží do pozice hry, která jen parazituje na úspěšném otci. V úvodní části opět procházíte levely bez jakékoliv zbraně, ale tady to vypadá nevěrohodně, protože do první hratelné úrovně vás vysadí kolegyně z auta (to však v této hře nemůžete sami řídit - jste pouze spolujezdcem, co smí jen střílet z okénka). Proč vám nedá pistol? A proč, když dokážete nejen střílet, ale i rozdávat rány, nemůžete prvních pár zloduchů třeba majznout přes kebuli, ale jste nuceni jen utíkat? Odpověď je prostá: protože jde o klon HL2.
zdroj:
tisková zpráva
Pohybujete se dokonce v podobném prostředí jako v HL2. Doky, kanály, skladiště, tajná laboratoř v trupu vraku lodi alá James Bond a nakonec ústředí SiNTEKu. Téměř to vypadá, že nic jiného než kanály už tvůrci her nedokáží vymyslet. Pozitivem je však nadstandardně interaktivní prostředí, například oproti Condemned. Umyjte si ruce a utřete se ručníkem nebo si přepnete okna na počítačových terminálech. Zrovna tahle možnost mě dost nadchla, tak jsem se jal počítačové vybavení zkoumat podrobněji a zjistil, že monitor a počítač nejsou spojeny a když počítač zničíte, monitor dál ukazuje plně funkční Windows. Možná námět pro Billa na další vylepšení :-)
Kdo by to řekl, stejně jako v HL2 je zde prezentován i příběh. Všichni na vás mluví, ale vám to doktor asi zakázal, takže se zmůžete jen na to, že do vysílačky řeknete: "JC" nebo "Talk Jessica". Tenhle způsob je mi protivný a z ostatních her víme, že to jde řešit lépe. Viz rozdíl mezi GTA3 a San Andreas, kde Rockstar pochopil, že bude lepší dát hlavní postavě hlas. Naštěstí Ritual neokopíroval do posledního detailu hratelnost a tím celou šlamastiku alespoň zčásti zachránil...
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Přestože to zpočátku vypadá na jasný klon HL2, po seznamovacích úrovních zjistíte, že máte čest spíš s bezhlavou střílečkou zabalenou do vznešenějšího hávu. Nejde sice přímo o Serious Sama, ale SiN k němu má herní náplní blíž, než se na první pohled zdá. Jistou roli v tom jistě hrají ne moc inteligentní nepřátelé, jejichž demence je nahrazována počtem. Oproti HL2 nebo F.E.A.R. jsou vyloženě tupí. Žádné obíhání, žádná taktika, žádné překvapující akce, až na pár naskriptovaných momentů. Poskoci SiNTEKu jednoduše směřují nejkratší cestou k vám a pak pálí. Občas přiletí granát a to je vše. Zase tak moc to ale nevadí, alespoň máte pocit, že jste skutečný hrdina.
zdroj:
tisková zpráva
Přestřelky jsou stejně hektické jako v originálním SiNu, mají stejný náboj a jsou stejně zábavné. A to přesto, že proti vám většinu hraní stojí jen tři typy nepřátel. Prvním z nich je normální chlapík, který může mít pistol, brokovnici nebo samopal a granáty. Tedy stejné zbraně, které se dostanou do ruky vám. Druhý je ten samý typ, ale s jetpackem na zádech, tudíž může létat. A posledním je obrněnec s lehkým kulometem, jenž se rojí hlavně v závěru. Výčet doplňují automatické obranné systémy - věže a létající střílny. V tajných laboratořích na vás ještě útočí mutanti, ale je to jen chvilka a moc nebezpeční nejsou. Tedy až na jeden přerostlý kousek...Zbraně jsou opravdu jen čtyři, ale zase tak moc to nevadí, protože jsou všechny stejně vytížené a díky alternativním módům i možnosti přibližování ani další nepotřebujete. Schopnost útočit rukama jsem v boji zužitkoval jen jednou, ale při rozbíjení krabic s náboji či lékárničkami se hodila nesčetněkrát. Doplňování zdraví je řešeno několika způsoby. Máte možnost dočerpat sílu v jakýchsi automatech, v nichž lze i vyměňovat náplně. Ty najdete ve skříních a skladištích, často jsou v tajných místnostech. Plný kanystr obsahuje 100% zdraví, takže pokud nějaký objevíte, máte vystaráno. A když není v okolí žádný terminál, můžete kanystr rozstřelit a v prostoru se rozstříkne životodárný plyn. A nakonec protivníci u sebe občas nosí malou lékárničku.
zdroj:
tisková zpráva
Netradičně se Ritual Entertainment snažil vyřešit obtížnost. V tiskové zprávě se píše o automatickém přizpůsobování obtížnosti dovednosti hráče. Před spuštěním však volíte obtížnost a rychlost, s jakou vám hra pomůže při několikerém opakování jednoho místa, tj. jak rychle se bude přizpůsobovat. Z hraní jsem vypozoroval, že první ze dvou nastavení má vliv na zranění, jaké vám nepřátelé způsobují, ale vliv druhé možnosti je diskutabilní. Automatickým přizpůsobováním je zde zřejmě myšleno, že na vás hra z jednoho bodu vypustí určitý počet vojáků. V praxi to probíhá tak, že stojíte před budovou a ze dveří vybíhají protivníci. To trvá buď tak dlouho, dokud si hra neusmyslí, že už vás potrápila dost, nebo do té doby, než do oněch dveří vstoupíte.Toto řešení jsem odsoudil už v Medal of Honor. Horší ale je, že jsem ani při několikerém nahrání pozice nepozoroval na jednom místě, že by se mi hra snažila nějak ulehčit. Autoři říkají, že tento systém vám například pomůže v případě, že máte delší dobu nízké zdraví, tak z vojáků vypadává více lékárniček. Pozitivní na této metodě je hlavně to, že si ani moc nevšimnete, že vám někdo pomáhá.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Díky podrobným statistikám máte přehled o tom, jak dobře si vedete. Já měl obtížnost (difficulty score) kolem sedmdesáti procent. Jaké ale bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že většina lidí, kteří Emergence již dohráli, měla v dané položce stejnou hodnotu. Pakliže jsem procházel standardní příběhovou linii, ono objevování dalších a dalších vojáků mě dost štvalo. Když ale Emergence hrajete znovu a na tenhle způsob přistoupíte, není to tak hrozné. Zejména, pokud zvolíte HardCorps challenge. Ta spočívá v projití hry bez jediného uložení a jediné smrti. Jde vypnout neherní pasáže a rázem se z toho stává adrenalinová akce s obrovským spádem. Už víte, kde na vás co čeká, nemusíte si s ničím lámat hlavu a jenom se snažíte přežít. A statistiky vás nutí zkoušet to znovu a znovu a vylepšit si skóre. To se jen tak mimochodem dá nahrát na internet a získat celosvětové uznání.
Source - jak jednoduché popsání audiovizuální prezentace
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Sin Episodes 1: Emergence je rozporuplná hra. Je sice zábavná, zejména pozdější úrovně, ale nového nic nepřináší a navíc je tak krátká. Čtyři hodiny i s loadovacími obrazovkami je opravdu málo muziky za hodně peněz. Na druhou stranu, k první epizodě dostanete při koupi přes Steam jako dárek starý SiN zdarma i s možností hrát multiplayer. Přesto si myslím, že to za ty peníze prostě nestojí.
zdroj:
tisková zpráva
Dle mého názoru bude lepší počkat si, až budou na trhu třeba epizody tři a ty koupit dohromady, i proto, abyste měli z hraní kontinuální zážitek. Jistě časem vznikne nějaká Gold verze, kde budou všechny epizody za cenu kolem čtyřiceti dolarů a pak se to už vyplatí. Proto, navzdory lehce nadprůměrnému hodnocení, vám SiN Episodes 1 nemohu doporučit ke koupi. Leda že byste měli zájem i o původní hru, která byla ve své době (1998) docela dost zabugovaná, ale teď už je bez problémů hratelná a přizpůsobená současným počítačům. Stáhněte si: Trailery, Videa... | ||||
| Pavel Oreški | |
| autorovi je 25 let, hraní her se věnuje téměř patnáct let a nepohrdne jakýmkoli žánrem |