Autor: Frix Publikováno: 2.září 2004 |
![]() ![]() ![]() Nechybí ani sbírání a následný prodej vybavení po mrtvých á la RPG. Co se mi ze začátku zdálo být celkem drobným přídavkem je ve skutečnosti razantní změna hratelnosti. Pozdější mise vyžadují drsnou palebnou sílu a tak je třeba se často odklonit od hlavní linie misí a jít plnit postranní úkoly za pár šupů. Samozřejmě může nastat i situace, kdy na chvíli je peněz přebytek a pro takový případ nachystali tvůrci klasicky panenkovské převlékání postav. Je libo na snipera dát zelenou vestu místo hnědé? Žádný problém. Více možností volby během misí ![]() Jedním z nových úkolů je kupříkladu naprostá likvidace jedné základny, osoby i budovy. Samozřejmě lze rozrazit přední vrata a drtivou palebnou silou všechno poslat do pekel. Nic ale hráči nebrání v tom, aby si koupil štípačky, proklouznul dovnitř s jedním inženýrem, nakladl na pár správných míst dynamit a v pohodě všechno ukončil z dálky. Některé mise jsou na podobné infiltrace přímo soustředěné a lahůdkou je skutečně vražedný úkol, kdy je nutné nepozorovaně odstranit vysokého nepřátelského důstojníka. Širší arzenál Podobným příspěvkem k realističnosti hry je zbraňová nespolehlivost. Nebojte se, že by se zbraně každý druhý tah zasekávaly, odmítaly střílet nebo dokonce vybuchovaly v rukou, to ne. V bojích se zásek objeví maximálně jednou dvakrát během mise, ale přináší to do hry element překvapení a je třeba nechávat si otevřená zadní vrátka pro případ problému. Zaseknuté a přehřáté zbraně je nutné opravit, což ale samozřejmě stojí akční body, během boje tolik nepostradatelné. ![]() ![]() ![]() Záleží také na opravárenských schopnostech postavy, přesněji na engineering skillu. Rozbitou pistoli dovede opravit skoro stejně rychle každý žoldák, ale takový nakřáplý Volksgewehr vyžaduje péči na základně a oprava přijde na určitou sumu. Je třeba uznat, že se povedlo vybalancovat tento nový faktor natolik dobře, že skutečně obzvláštňuje hru a neodvádí pozornosti od hlavních cílů. Samozřejmě nechybí několik nových zbraní i bojového vybavení. Jedná se často o prototypy, které byly k dispozici jen těsně před koncem války a začaly se více používat až později. Celkem jde o tucet novinek, vypíchnout si zaslouží určitě AK-47, Korobov TKB-408, samopal Sterling, Smith-Wesson M-459 nebo trhaviny s časovým spínačem. Už tak dost impresivní soupiska zbraní ve hře se tak rozrostla až téměř k magické stovce, přičemž každá z nich je detailně popsána, liší se realisticky svými vlastnostmi a skutečně je třeba přemýšlet, kterou z nich vzít s sebou na bojové pole. Umělá inteligence a RPG prvky ![]() Umělá inteligence se může zlepšovat snad donekonečna a přestože původní Silent Storm prezentoval vcelku schopné oponenty, Sentinels je ještě o kus vylepšuje. Vojáci se snaží vyhnout místu, kde vidí nějakou mrtvolu nebo prostě jen tuší přepadení, v boji se chovají více takticky a reagují dynamicky na vývoj situace. Zjednodušené je také sbírání předmětů, což v kombinaci s honem na peníze znamená skutečné plus. Na konci mise se objeví obrazovka, kde se dá vybrat, co přesně si chcete vzít a co nechat v rámci zachování rozumné nosnosti postav ležet. Teoreticky by mělo fungovat i jakési virtuální velení, které organizuje nepřátele po větších skupinách, ale upřímně řečeno jsem nic podobného během hraní neregistroval. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Kampaň je v Sentinels opravdu hutná a rozhodně funguje sama o sobě jako plnohodnotný datadisk, ale multiplayer bohužel stejně jako dříve chybí. Autoři tento svůj krok zdůvodňují tvrzením, že je hraní Silent Storm přeci jen hodně taktické a často trvá několik minut, než se uskuteční tah, u čehož by nejspíše více hráčů usínalo. Když už o tom mluvím, o slovo se hlásí dvě poznámky – za prvé, doba tahu nepřátel během hry je skoro stejně dlouhá jako dřív a stejně jako dřív je to dost otravné. A za druhé, na fansite www.s2hq.com je popsaný jednoduchý postup, jak si zahrát ve dvou alespoň na jednom počítači. Změny k lepšímu po technické stránce ![]() Stáhněte si: Demo, Videa... Související články: Dojmy z dema (6/2004), Silent Storm recenze (12/2003), Novinky |
Frix | |
autorovi je 18 let, píše pro Tiscali Games & Level a dlouhodobě žije ve Finsku, kde studuje helsinskou Open University of Economics; hraje akce všeho druhu, trpí úchylkou pro stealth žánr, GTA a Warrena Spectora (všechny články autora) |