Autor: Jan Rod Publikováno: 11.prosince 2002 |
![]() ![]() ![]() Eika jsme opustili ve chvíli, kdy začal ztrácet poslední kapky svého života. Ty nakonec skutečně ztratil, ale měl nehorázné štěstí a probral se v jakési komnatě plné relikvií, kde k němu promlouval vlídný a klidný hlas. Poté, co si uvědomil, co se stalo, začal s neznámou a ne-viditelnou postavou komunikovat. Ta mu nabídla, že s její pomocí se může vrátit zpět a pokusit se změnit svůj osud. Eike měl v prvních chvílích samozřejmě pocit, že jde o samotného ďábla pokušitele, který se posléze bude snažit získat jeho duši, ačkoliv doteď o tom nepadlo ani slovo, ale po nějaké době uvažování si jasně uvědomil, že pokud chce alespoň získat šanci na život, nemá jinou možnost než volbu přijmout. Cestování v čase ![]() To se mu podaří, nicméně věštkyně mu předpoví další časový bod. A tak musí Eike znova prchat, jenže tentokrát se něco pokazí a Eike se ocitá i se slečnou, se kterou těsně předtím zapředl na ulici hovor, v roce 1580 a navíc, ona slečna se někam ztratí. Zde se začíná odehrávat velký kolotoč cestování v čase, který vede na jednu stranu k zaplétání děje do stále větších časových smyček, na stranu druhou k rýsování zajímavé dějové linie, která vystupuje jako by sama od sebe a zpočátku nepříliš jasně, zato později se projevuje s o to větší razancí. ![]() ![]() ![]() Měníme budoucnost Eike bude postupně měnit své osudy, které však malinkou změnou v minulosti zapříčiní třeba velké změny v přítomnosti. Ale věřte, že po několika hodinách hraní budete nuceni zapojit všechnu šedou kůru mozkovou, abyste si uvědomili, kde je vlastně přítomnost. Z mého osobního úhlu pohledu se jedná o jednu z dějově nejlépe zpracovaných her s tématikou cestování v čase. Naprosto věrohodně pracuje s myšlenkou dějové kauzuality, která je klíčem k vyřešení všech problémů, stejně jako občasné používání předmětů, kterých není zdaleka tolik jako v jiných adventurách. ![]() Vliv rozhodnutí na pozdější vývoj Často se budete rozhodovat, jestli vědomě více riskovat a snažit se pomoci, či se zachovat sobecky a pomáhat hlavně sám sobě. Fungovat budou obě varianty, záleží na tom, jaký pak bude výsledek. A co když ona tajemná postava, kterou jste neviděli a která vám dala tyto možnosti, je nějaká forma nejvyššího, která vaše jednání posuzuje a pozoruje? Co když je to všechno jenom zkouška, ve které není třeba obstát za každou cenu, ale hlavně se ctí? Všechny tyto otázky provázely mé hraní a směrovaly mé jednání. Nutno dodat, že hra je poměrně dlouhá a pokud si nebudete v některých momentech jisti svým rozhodnutím, můžete si Shadows of Destiny zahrát znova a možná budete překvapeni variabilitou budoucnosti, neboť hra má pět různých konců. ![]() ![]() ![]() Jak jste již možná z popisu pochopili, systém hry je tedy vcelku jednoduchý a zažitý. Díky své konzolové předloze (či spíše bychom měli říkat konzolovému originálu) je stejně jednoduché ovládání. To je ovšem místy až frustrující, alespoň jsem měl zpočátku velmi velké problémy si na něj zvyknout. Hra se ovládá buď na gamepadu (jak jinak, když je to předělávka z konzole), nebo pomocí klávesnice a myši. ![]() S pomocí myši je to o malinko lepší, nicméně i zde jsou silné nedostatky. Kamera sice rotuje správně s postavou, jenže rotuje pouze podél svislé osy a nelze jí nijak natáčet na pohled shora. To s jejím umístěním nízko u země zase zapříčiňuje to, že často skrze postavu nevidíte před sebe (před ní). Všechny tyto problémy jsou jasně dané konverzí z konzolí, ovšem to by neměla být omluva. Stejně omezená jsou pak hardwarová nastavení. Kromě tří možností rozlišení a pár ovládačů hlasitosti nemůžete nastavit ani citlivost myši, která je mimochodem dosti vysoká. To trošku zbytečně sráží kvality tohoto jinak velmi zajímavého titulu. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Zpracování Grafika hry je velmi povedená a vše doprovází spousta cutscén. Postavičky jsou krásně vymodelované, jak jsme již ostatně z jiných her pocházejících z Japonska zvyklí. Exteriéry města působí trošinku sterilně, o to lépe je však v interiérech. Ty jsou zpracované velmi realisticky a atmosféru podpoří i takové efekty, jako podbarvení hnědou v době, kdy se pohybujete ve středověku (klasický efekt staré fotografie) a podobné. Dialogy jsou celé namluvené kvalitními dabéry, a ačkoliv máte málokdy možnost do nich přímo zasahovat, jsou rozmanité a zábavné. Zvukové zpracování malinko pokulhává, hlavně kvůli podivným zvukům při chůzi-běhu, které působí trošku repetitivně a málo rozmanitě. Hudba se ozývá pouze v určitých momentech, za to však atmosféricky podbarvuje děj, což je to nejdůležitější. ![]() Stáhněte si: Cheaty Související články: Novinky |
Jan Rod připravil: jd |