| Autor: Pavel Oreški Publikováno: 29.srpna 2005 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Paranormální síly
zdroj:
tisková zpráva
Herní koncept je poměrně otřepaný. Běháte, střílíte a občas vyřešíte nějakou hádanku nebo se nepozorovaně plížíte. Od zástupu stejných her Psi-Ops odlišují právě speciální schopnosti Nicka Scryera. Je jich celkem šest: telekineze (přemísťování předmětů), pyrokineze (hrátky s ohněm), mind drain (vysává psi-energii z protivníků a tím je zabíjí), remote viewing (vidíte skrz zdi), mind control (ovládnutí jiného člověka) a aura view (schopnost vidět minulost a objekty z jiného světa). Psionické schopnosti se učíte postupně, jak si na ně Nick vzpomene. Stejně jako v SS je nemůžete používat neomezeně, ale limituje vás energie, kterou p-síly spotřebovávají. Doplníte jí jednak přes mind drain nebo ze všude se povalujících modrých kontejnerů.Nejúčinější je hned ta první – telekineze. Její použití je velmi intuitivní a efektivní. Zvláště v určitých levelech, kdy máte nůž na krku kvůli časovému limitu. Jako šílení běžíte k východu z úrovně a nemáte čas se párat s nepřáteli. Jednoduše je za běhu vezmete a hodíte o zeď nebo do jámy lvové. Připadáte si pak jako skutečný neohrožený hrdina. Stejné je to s ostatními silami. I když je pravda, že takový remote viewing nebo pyrokinezy jsem až na pár výjimek vůbec nepoužil. Prostě síla mysli je mnohem účinnější než střelné zbraně a je zábavné psionické schopnosti využívat. A abyste si nemysleli, částečně ovládat člověka lze už nyní (více zde).
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Máme zbraně... Kromě nadpřirozených sil dokáže Nick obstojně zacházet i se standardními střelnými zbraněmi. Ale přiznejme si, zbraně jsou tu jen do počtu, podstatnou část protivníků stejně eliminujete jinak. Likvidovat se dají ručně, ale v případě, že o vás oběť neví, je lepší sáhnout po mind drain. Jednak z osoby vycucnete trochu energie a za druhé jí krásně praskne hlava. Rukama se dá útočit též, ale nikoho nezabijete napoprvé a většinou po vás oběť ještě začne střílet.
zdroj:
tisková zpráva
Pistole, brokovnice, automatická puška, ostřelovačka a granáty - aneb klasická výbava, nic speciálního. Hodně špatné je, že se vojáci nedají zneškodnit přesnou ranou do hlavy. Na to už jsme si docela zvykli a díky tomu, že do základního vojáka musíte vysypat celý zásobník, se používání zbraní vyhýbáte jak Paroubek odpovědnosti. Mnohem elegantnější a účinnější je hodit po vojácích pomocí telekineze vybuchující sud, kontejner, šutr nebo cokoliv jiného. Díky fyzikálnímu enginu HAVOK se tyhle hrátky podobají těm z Half-Life 2. Engine je poměrně vyspělý, na rozdíl od SS má i praktického využití a neslouží jen jako reklamní slogan. ... a proto hurá na ně! Protože od začátku do konce bojujete proti jedné organizaci, nejsou protivníci příliš rozmanití. Základní vojáci jsou pořád stejní, možná mají jinou barvu ponožek, ale hlavní rozdíl spočívá v držené zbrani. Později na vás vyběhne jejich obrněná varianta, která je částečně odolná proti ovládnutí mysli nebo telekinezi.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Pak jsou tu potvůrky z jiné dimenze, které nejsou normálně vidět a útočí až z bezprostřední blízkosti, což je sice nepříjemné, na druhou stranu stačí jedna dvě rány a poroučí se, odkud přišly. Stejně nejsou vidět ani miny, které se objevují v pozdějších fázích. I když si je přepnutím do jiného pohledu (aura view) zobrazíte, vyhnout se jim, to chce opravdu kumšt. Zničit nejdou a jediný dotyk znamená smrt, opakování celé úrovně, přičemž normální save samozřejmě neexistuje.
zdroj:
tisková zpráva
Na konci každé kapitoly, která se skládá z přibližně čtyř levelů, se setkáte s hlavním bossem, který mistrně ovládá jednu z uvedených psychických sil. Některé souboje jsou vcelku zábavné, jiné jsou zbytečně natahované. Jako obvykle musíte najít slabé místo, případně se dobře krýt. Například ohnivou divu zabijete normálně ranami sudem do hlavy, ale ohnivému peklu, které dokáže rozpoutat, jen těžko unikáte. Celkově jsem u Psi-Ops strávil kolem patnácti hodin čistého času na druhou ze čtyř obtížností. Po dokončení příběhové linie si můžete, v případě že jste prolézali každý kout a hledali ukryté skřítky, zahrát pár bonusových úrovní, které jsou buď vyloženě akční nebo dost náročné na logické myšlení. Oči a uši Psi-ops je svým zpracováním podobná všem konverzím z PlayStaton 2: na rok 2005 málo polygonů, neostré textury a sterilně vypadající prostředí. Ale oproti SS jde určitě o lepší vizuální zážitek, zejména postavičky se mi zdají detailnější. Své určitě dělá zmíněný HAVOK engine spolu s motion-capture technologií, protože díky nim se postavy pohybují celkem realisticky (zejména po smrti).
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Výsledek
zdroj:
tisková zpráva
Po výborném Second Sight (79%) mi Psi-Ops přišel jako chudší příbuzný. Graficky a gravitačně je na tom sice o trochu lépe, ale zábava a hratelnost dost pokulhává. Stále stejní nepřátelé, téměř nepoužitelné zbraně a ubohý příběh – to jsou pasiva, která jasně převažují nad pár vydařenými úrovněmi, kde si parádně zařádíte se svými nadpřirozenými schopnostmi.Stáhněte si: Cheaty... Související články: Novinky, Návod |
| Pavel Oreški | |
| autorovi je 25 let, píše občas i pro Level, hraní her se věnuje téměř patnáct let a nepohrdne jakýmkoli žánrem |