Autor: Jan Rod Publikováno: 7.listopadu 2002 |
![]() ![]() ![]() A právě ony jsou domovem hrdinů této hry. Ti se nazývají Nomádi a jsou považováni za přímé potomky Stavitelů. Náplní jejich života je cestování a sběr střípků moudrosti starých předků různě rozesetých po ostrůvcích v mracích. Oproti tomu již zmiňovaní Ochránci zůstali daleko lépe organizovaní a mají nyní daleko větší moc, což ovšem vůbec neznamená, že by slabší Nomády chtěli ochraňovat. Právě naopak. Naši dobrodruzi ![]() Výběr hrdiny je vskutku krátký. Máte tři možnosti - Johna, který je inženýrem, Susie kouzelnici a Goliatha, který, jak již jeho jméno napovídá, praktikuje především hrubou sílu. Na ostrově, kam dopadne letadlo vašeho vyvoleného, toho moc není. Po chvíli ale upoutá vaše zraky kruh kamenů připomínající prastarou památku. Vydáte se tedy na průzkum a narazíte úplně náhodou na zakletého ducha Basaltface, kdysi velmi slavného a vysoko postaveného Stavitele, který byl na tento kus skály uvržen do vyhnanství svými druhy. Proč se mu to stalo legenda nevypráví, nicméně vám pomůže dostat ze vší šlamastyky a možná i zachránit vaše přátele. Budovy na ostrově Celá hra se točí kolem vašeho malého ostrůvku. Basaltface vás obdaruje několika základními artefakty, které se za pomoci energie transformují na reálné budovy. Nejdůležitější je maják, který funguje jednak jako motor a také jako navigační zařízení. Ostatní budovy mají obdobné funkce. Dělové věže a generátory energie udrží ostrov ve funkčním stavu a s dostatečnou obranou. ![]() ![]() ![]() Další budovy, jako třeba hangár, vás zase učiní bojechopnými i na delší vzdálenosti a nejen z ostrova. Všechny budovy pochází z artefaktů a jejich kombinacemi lze struktury vylepšovat. Pokud je jednotlivá budova zničena, artefakt zůstane ležet poblíž a může být znovu použit ke stavbě. Energie potřebná skoro ke všemu se buď získá z koulí, které se dají různě nalézt, nebo z generátoru a v neposlední řadě také přibyde, když zneškodníte nějakého protivníka. ![]() Bojové vymoženosti Nicméně samotné mise nejsou pohým poletováním mezi ostrovy a střílením Ochránců. Mnohdy se stane, že bude třeba vylézt z (relativního) úkrytu a vydat se na průzkum pěšky. V tuto chvíli přijdou vhod bojová kouzla, která fungují podobně jako artefakty. Kouzlo najdete a můžete ho používat, dokud vám stačí energie. Dalším velmi příjemným zařízením je Jetpack, který vám umožní do určité míry létat i bez použití letadle nebo ostrovů :) Ale vždy musíte mít na paměti, že jak letadla, tak Jetpack fungují pouze do určité vzdálenosti od ostrova. Pokud zaletíte příliš daleko, velmi se to odrazí na jejich funkčnosti, což může být také poslední chyba, kterou kdy uděláte. Na těchto vycházkách naleznete mnoho důležitých a mnohdy nezbytných artefaktů a předmětů pro postup ve hře - včetně interakce s ostatními postavami, které se ve hře, sice v omezenějším počtu, ale přece, vyskytují. ![]() ![]() ![]() Ovládání hry není příliš složité. Jedná se hlavně o akční titul, takže dle toho i vypadá. Svého hrdinu vidíte z pozice třetí osoby, s čímž je spojená jedna malinkatá nepříjemnost - občas se stává, že kamera nefunguje přesně tak, jak by bylo nejvhodnější, ale myslím, že na tento problém jsou hráči již dosti zvyklí z jiných titulů :) Ale na druhou stranu je vše velmi intuitivní a mám pocit, že každý kdo si k Nomádům sedne, je dostane během pár minut “do ruky”. Stejně tak ovládání v rámci budov má své mušky – pokud střílíte z věží, funguje jakýsi autozaměřovací systém, který navádí vaší střelbu. Onen problémek se projeví ve chvíli, kdy se snažíte zasáhnout malé terče – model zbraní není tolik propracovaný, jako v “hi-end” hrách a zaměřovač se škube velmi nepřirozeně, a to i při jednotlivých výstřelech. Ale všechny tyto dílčí bugy rozhodně nekazí celou hru a dá se na ně rychle zvyknout. ![]() Snivá atmosféra Grafické zpracování Project Nomads velmi potěší. Ostrůvky plovoucí v raním oparu vypadají velmi melancholicky a vegetace na nich jim dodává velmi reálného vzhledu, skoro jsem si chvílemi říkal, že by mohlo být zábavné mít něco takového i u nás :) Atmosféra tří odlišných světů, kterými vás hra provede, na vás bude dýchat z obrazovky. Co se týká modelů budov a staveb mimo váš ostrov, mají všechný svůj specifický a velmi zajímavý design. Cosi mezi historickými památkami a technickými vymoženostmi. I když to možná zní jako protiklad, autorům se tyto dvě věci povedlo velmi dobře skloubit. Pokud byste mermomocí chtěli nějaké přirovnání, tak nejblíž by asi byla Hvězdná Brána. Modely letadel a jiných létajících zbraní jsou také velmi přesvědčivé. Setkáte se jak s dvouplošníky, vzducholoděmi a balóny, tak se stíhačkami připomínajícími současnou nejmodernější výzbroj armád NATO. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Zvukové zpracování ovšem už tak bezchybné není. Zpočátku mi dělal velké problémy zvuk, který vydávaly mé dělové věže. Byl velmi monotóní a poněkud nepřirozený. Stejně tak tomu bylo u dalších rychlopalných zbraní. Zvuky totiž byly dle mého názoru nasamplovány delší a při střelbě v dávkách byly prostě useknuty. Ovšem u ostatního ozvučení tento problém nebyl a i dabing byl kvalitní a působil přirozeně. Hudba mi přišla trochu nevýrazná, ale vcelku věrně kopírovala dění a gradovala ve správných chvílích. Náplň podzimních sychravých večerů? Pokud bych měl učinit seznam výtek, nebyl by příliš dlouhý. Ve hře nejsou žádné závažné chyby, snad až na výše zmiňované zvuky. Co by jí však prospělo by byl rozvětvený příběh. Na mě byl až příliš lineární a svým způsobem pak omezil svojí linearitou celkový záběr hry. Kdyby byl trochu volnější, věřím, že by to mnoho hráčů potěšilo ještě více. ![]() Stáhněte si: Demo, Trailer, Trailer #2, Cheaty Související články: Preview, Novinky |
Jan Rod připravil: jd |