Autor: Mickey Mouse Publikováno: 10.ledna 2008 |
![]() ![]() ![]() Na ovládání v NHL 2KX byl vždycky kladen velký důraz. Letos jsou jeho možnosti doplněny o zcela nové schéma, zvané Pro Stick. To kompletně přemapovává herní ovladač ve snaze zpřístupnit novinky, které s sebou NHL 2K8 přináší. Jednou z nich jsou třeba funkce pravého kniplu, který tak můžete používat v rozličných situacích. Vedete-li puk, můžete konečně ručně kličkovat a tím se podstatně víc podílet na pohybech hráče, snažícího se oklamat soupeře. Není ani problém si poslat puk na vlastní brusli a pokopnoutz jej zpět na čepel. V obranné fázi zase ručním kvedláním vypichujete puky a co je prezentováno jako úplná revoluce je použití pravého kniplu při buly. Nutno říct, že v praxi je třeba si na funkci pravého kniplu a jeho odezvy zvykat. Především obranné vypichování kotouče je o dost složitější než dřív, kdy stačilo ve správný okamžik stisknout příslušné tlačítko. Nově zpracovaná buly vnášejí do hry opravdové souboje o vhozený puk, který často leží mezi hráči a čeká na odkopnutí či zásah některého ze spoluhráčů. Možná k těmto situacím dochází nepoměrně častěji než v reálu, ale i tak je hra v tomto aspektu zajímavější. Pravý knipl lze nově používat i při ručním zaměřování střel, což je rovněž nezvyklou novinkou, související s nově rozloženými funkcemi na tlačítkách gamepadu. Ona vůbec řada notoricky zažitých základních činností se nově provádí zcela jinak a budete si nějaký čas zvykat, než přijdete systému ProStick na chuť. V případě, že se s ním neztotožníte, nemusíte truchlit, autoři zachovali i starší schéma používané v předchozích ročnících, od těch základních až po pokročilá. ![]() ![]() ![]() Rychlý a rychlejší Cekem diskutabilní novinkou je zakomponování dvojího zrychlení, což je opačný extrém oproti konkurenčnímu NHL 08, kde naopak zrychlení jako takové není vůbec. A obojí mi přijde divné. V NHL 2K8 máte po stisku příslušného tlačítka k dispozici jakési rychlejší bruslení, které se od toho normálního moc neliší. Krom něj ve hře zůstalo i raketové zrychlení známé z dřívějška, které aktivujete zase jiným tlačítkem. Sám netuším, co autory k tomuto kroku vedlo ani čeho chtěli dosáhnout, dle mého jde o naprostou zbytečnost a „zazdít“ dvě tlačítka gamepadu na zrychlování je samoúčelný přepych, tím spíš vezmeme-li ohled na bohatost funkcí, které hra nabízí. Superstar snadno S ovládáním souvisí ještě jedna novinka, a tou jsou tzv. Superstar Combo Moves, čili speciální efektní parádičky, které ale zvládají pouze někteří hráči, jejichž atributy je k tomu předurčují. Parádičky provádíte držením tlačítka modifikátoru, při čemž stisknete některou kombinaci dvou jiných tlačítek. Hráč pak automaticky provede příslušnou exhibici, což je efektní obzvlášť při samostatných nájezdech na golmana. Dovolím si i zde malé srovnání s konkurenčním NHL08 od EA Sports, které mi v ruční práci s hokejkou přijde přeci jen přirozenější a praktičtější. Přeci jen ovládání v NHL 2K8 je už tak natolik bohaté, že dost dlouho trvá si je zapamatovat a ještě déle, než se vám dostane do krve, chcete-li ze hry opravdu vyždímat vše co nabízí. Potud vše v pořádku, ale trápit hráče pamatováním si dalších kombinací vyvolávajících speciální kličky, to už mi přijde zbytečně krkolomné a EA tuto věc dle mého zpracovali mnohem elegantněji. ![]() ![]() ![]() Golmani Velkých změn dosáhlo chování golmanů, jejichž chování působí mnohem přirozeněji, díky čemuž padají rozmanité (nikoli laciné) branky, z nichž budete mít skutečně radost. Pohyby golmanů jsou instinktivní, zjistíte, že se chovají jinak když na puk vidí či mají-li výhled zakrytý a tak není problém zažít krásné branky šlupkami od modré, dorážkou, jemnou tečí, švihem zápěstí, blafákem apod. Chování golmanů osobně řadím k tomu nej, co letošní ročník přinesl. Změny pocítíte i v chování hráčů v poli. Opět je cítit posun ke komplexnějšímu pokrytí kluziště a intuitivnímu najížděni do pozic, v obraně i při útočných akcích. Pokud bych měl tady srovnávat, myslím, že zde mají 2K Sports nad EA o něco navrch, hlavně ve středním pásmu a při bránění prostoru kolem vlastních kruhů. Kariéra ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii(thx TeamXbox) Shrnutí NHL 2K8 je opět komplexní hokejová hra, jak ji léta známe. Rozhodně je přínosem práce na AI golmanů i hráčů v poli a propracování módu kariéry. Jako diskutabilní naopak vidím dvojí zrychlení a automaticky prováděné superstar frajeřiny. Na nový systém ovládání bude třeba si zvykat a pochopím i ty, kdo se nakonec vrátí ke standardu, který znají z dřívějška. Celkově není novinek nijak tolik, což udiví tím spíše, když konkurence šla ve své nextgen verzi hodně kupředu a stala se důstojným rivalem. Ale to je jen dobře a přejme si, ať je tomu tak u obou kandidátů i nadále. Co jsem v článku nezmínil je výborná zvuková stránka, která rovněž hraje sice druhotnou, ale také důležitou roli. Podle mého názoru se série NHL 2KX dostala do podobné situace jako fotbalový PES. Geniální hra začíná přešlapovat na místě a začíná pomalu žít spíš ze slávy loňských sněhů než z toho, jak moc toho každý rok přinese nového. trailer Související články: Novinky, NHL 2K7 recenze, NHL 2K6 recenze, NHL 08 PC recenze&X360 dojmy |
Mickey Mouse | |
autorovi je 37+ let, pracuje jako grafik na volné noze, hrami se zabývá od dob osmibitů, zaměřuje se hlavně na akční a sportovní hry nebo ty s podporou multiplayeru |