Autor: Mickey Mouse Publikováno: 25.dubna 2007 | Verze hry: prodávaná/X360/anglická Doba recenzování: 2 týdny |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Kamery K novinkám z oblasti audiovizuálního podání patří i nová kamera, připomínající panoramatický pohled známý třeba z RPGček, přičemž se její sklon a vzdálenost mění i v závislosti na tom, kde na kluzišti se právě nacházíte. Je šikovným doplňkem k asi nepoužívanější kameře z ptačí perspektivy a určitě si najde oblibu u řady hráčů. Mluvím-li o kamerách, zůstává z dřívějška určitá nelogičnost, kdy u řady pohledů nejde nastavit automatické otáčení kamery při změnách stran, tedy chcete-li hrát neustále směrem dolů či naopak. Problém, o němž mluvím, je v tom, že ono tohle otáčení zpravidla nastavit jde, ale musí se na to od lesa - nejdřív zapnout jiná kamera, nastavit její automatické otáčení a pak přepnout na kameru kterou chcete používat a která nemá volby otáčení přístupné. Čímž jsem nakousnul jeden z nepříjemných rysů hry, kdy z dřívějška zůstala řada známých nedodělků, se kterými si autoři nelámali hlavu a opět nám je (už poněkolikáté) naservírovali v nezměněné podobě. Patří k nim třeba i bug s přenastaveným ovládáním, které se ve hře projeví až tehdy, kdy zahájíte zápas, vyskočíte z něj do menu pro nastavení ovladače a znovu se z něj vrátíte do hry. Až poté vám začne vámi nadefinované ovládání fungovat. Což povede nejspíš k řešení které jsem nakonec zvolil i já – zvyknout si hru ovládat podle standardního rozvržení tlačítek. ![]() ![]() ![]() Audio a video Vizuální zpracování je potřeba pochválit za podstatné zlepšení grafiky, která sice stále ještě neždíme z konzole vše, co by asi mohlo, ale oproti loňsku je posun citelný. Hudební složka je na tom ještě lépe díky výbornému tracklistu, který myslím osloví téměř každého bez ohledu na to, jaké hudbě sám nejvíc fandí. Opravdu to jsou kvalitní fláky, do kterých se rádi zaposloucháte i jindy než jen při prolézání menu. Za možná nejdůležitější změnu považuji nový engine použitý pro bruslení a s ním spojené dění na ledě – kolize, kličky, zákroky, bruslení pozpátku, prostě veškerý pohyb. Vše hodně přirozené, podobně jako to má vychytán fotbalový PES6 pro X360, ke kterému lze tento hokej svou propracovaností i bohatostí kdejakých voleb směle přirovnat a v mnohém jej i daleko předčí. Chcete-li, mrkněte na naší krátkou nahrávku (2 MB) učebnicového zámku z přesilovky 5 na 3, zakončeného brankou. Všímejte si hlavně detailů jako práce obrany v prostoru před brankovištěm, najíždění si hráčů do pozic, bruslení pozpátku apod. Co by naopak zasloužilo obohatit, jsou meziherní sekvence jako nástup na buly či oslava branky, včetně neustále stejného intra při začátku zápasu. Tohle velmi brzy ztratí glanc a o to víc mrzí, že nejde po vstřelení branky známé a dlouhé intro odbouchnout, aniž byste tím přišli o následné opakované záznamy branky. Pressure Control a vylepšené Chemistry Jednou z hratelnostních novinek je systém Pressure Control, který tak rozšiřuje řady již známých možností pokročilejšího ovládání. Využijete jej pouze v útoku tak, že nejprve označíte soupeřova hráče a poté zvolíte jednu ze tří úrovní nátlaku na něj – buď jej přijede atakovat jeden váš hráč, hráči dva anebo se do něj tvrdě naveze některý z vašich drsňáků. ![]() ![]() ![]() Celkově nepřenovinkováno Jakkoli je série NHL 2KX výborná a obsahově nebývale nadupaná, letošní ročník toho moc nového nepřinesl. Vesměs jsem vše nové již zmínil, zůstává pár drobností jako přihrávka „pod sebe“ neboli tzv. Drop Pass, kdy hráč přihraje nebo přenechá puk spoluhráči jedoucím za sebou tak, že mu jej posune mezi svýma nohama. Vzniká tak nová herní situace, která se dá sem tam šikovně využít a rozšiřuje už tak přebohaté herní možnosti. Nechci opakovat, co jsem napsal o NHL 2K6, protože v podstatě vše platí i letos a tak se v tomto článku zaměřuji jen na to nové či změněné. Drobné úpravy pocítíte i v umělé inteligenci - obranné i útočné. Manuální chytání Vynikající jsou golmani, u nichž zmíním staronový způsob ručního chytání. Staronový proto, že už byl představen loni pouze v X360 verzi hry, takže jsme o něm v recenzi PS2 verze nepsali. Přepnete-li se do role brankáře (jde to jen tehdy, když má zrovna puk soupeř), zobrazí se vám jakýsi panoramatický pohled zpoza golmanových zad. Můžete se pak pohybovat, natáčet a sledovat hru a hlavně puk, což indikuje výseč mířící od golmana směrem, jímž se dívá. Je-li výseč zelená, koukáte směrem na puk, zčervená-li, nejste tak úplně v obraze. V okamžiku, kdy na branku letí střela, se pohled na okamžik zastaví a objeví se v prostoru branky terčík indikující, kam puk směřuje. Zároveň se vám zobrazí kurzor, který se rychle snažíte na terčík umístit, neboť kurzor symbolizuje místo kam povedete svůj zákrok. Čas, který na zákrok máte, je limitován jednak tím, jak prudká a z jaké dálky střela je, druhak barvou výseče neboli tím, zda jste v okamžiku střely na puk koukali či ne. Krom toho se lze do střely naslepo položit, případně se prudce rozhlížet do stran, pokud se hra odehrává někde v těchto prostorách. ![]() ![]() ![]() Kariéra a multiplayer Obrovskou devizou hry je tradičně výborná kariéra a parádní možnosti online multiplayeru. Krom tun trenérských voleb a přehledných statistik, o nichž by se dalo psát dlouho, zahrnuje kariéra i šikovné tréninky - ať už takové, které mají vliv na následnou kondici a dílčí parametry hráčů. Tak i tréninky volné, které oceníte při nácviku strategií, zkoumání toho jak se které nastavení, útočný styl či změna sestavy promítne do hry. Anebo už při samotném seznamování se s ovládáním a jeho možnostmi je volný trénink neocenitelný. Multiplayer vás posadí na zadek, anebo ty otrlejší aspoň přesvědčí o tom, že hrávat online turnaje / sezóny jde a kdo tvrdí opak, kecá. Hrát přátelák může naráz až osm hráčů (dvě konzole po čtyřech hráčích). Online jsou dokonce dostupné i speciální hry – tzv. Party Games. Důležitější ale je, že jde hrávat turnaje i ligy až pro třicet hráčů. Tohle tu mimochodem bylo u této hry už dříve, ale není na škodu to připomenout. ![]() ![]() ![]() Stará (dobrá) známá Obsahově notně nabitá hra se vrací tak, jak ji dobře známe, ať už z pohledu herních modů, specialit v podobě miniher, méně či více vzdálených vlastnímu hokeji, ale při nichž se dá jak pobavit, tak i lecčemus z herního ovládání přiučit. Nechybí ani Skybox, čili jakási klubová síň určená jak k odreagování (třeba stolní šprtací hokej), prohlížení statistik či nákup bonusů. Nic z toho, co bylo dříve, nechybí, a že toho je až až. Přesto si dovedu představit podstatně více invence, kterou autoři novému ročníku mohli a asi i měli vtisknout. ![]() Související články: TEST dema, Recenze NHL 2K6 (PS2) |
Mickey Mouse | |
autorovi je 37+ let, pracuje jako grafik na volné noze, hrami se zabývá od dob osmibitů, zaměřuje se hlavně na akční a sportovní hry nebo ty s podporou multiplayeru |