Autor: Martin Kaller Publikováno: 16.července 2005 | Verze hry: prodávaná pro PS2 Doba recenzování: 4 dny |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek ![]() Při konfrontaci s oponenty využijete ponejvíce kooperace s vybranými třemi muži ve zbrani, kteří vás coby věrní druhové budou často doprovázet a ulehčovat vám od neustálého dělání zářezů na pažbě. Podobně jako v přeceňovaném Brothers in Arms definujete místo, na nějž se tito mají přesunout. Přičemž vaši muži se docela snaží, kryjí se, neváhají přiložit granát k dílu a pokud jsou smrtelně ranění, ještě chvíli posečkají, tak akorát, abyste stihli doběhnout a ozdravit je. Ale zase, vyjma stanovení jejich přesunu, jež mnohdy z nějakého důvodu nehodlají akceptovat, se nedočkáte ničeho dalšího. Tedy vyjma celé škály zcela pochybeného chování a rozpaků třebas nad tím, kdy nedokáží zabránit, aby přes ně neproběhl Němčour a nevyprášil vám kožich v momentě, kdy se snažíte monitorovat vzdálený vrch. V téhle občas nechutně hektické a nepřehledné střelnici je však pár skutečně výborných nápadů. Zejména alternativní mód střelby přes mušku vaší zbraně. Ano, tohle už tady bylo mnohokrát. Nicméně v uvedeném palebném režimu se lze efektně a velice efektivně vyklánět zpoza rohů či opatrně vykukovat v přikrčení třebas za bednou (přes její horizont), přičemž míra vašeho vykouknutí je odvislá od síly stisku analogové páčky. Paráda! ![]() ![]() ![]() Jo, to jsem ještě žil… Na rozdíl od dle mého soudu archaické koncepce FPS žánru, které se všichni zoufale drží jako klíště, se v European Assault dočkáte progresivní možnosti schraňovat uzdravovačky v inventáři a buď použít v krizových okamžicích na svém zhuntovaném těle, nebo napomoci kolegům ve zbrani. Navrch se nadějete speciálních oživení, která umožňují poté, co v bitvě padnete, vaše zmrtvýchvstání. Jde de facto o nahrazení funkce checkpointů a v kombinaci s uzdravovačkami se jedná o skvělý nápad, byť ve vyšších obtížnostech mnohem hůře přístupný. Jednou z mála nevýhod citovaného zmrtvýchvstání je skutečnost, že přicházíte o hodnotu nazvanou adrenalin. Plněním úkolů během každé mise a likvidací oponentů (skrze headshoty) vám narůstá tento speciální ukazatel, po jehož naplnění a vyvolání se dočkáte specifického módu, kdy jste nezranitelní a dokážete provést nějaký skutečně hrdinský kousek. Jako je běh proti zákopu a vystřílení jeho překvapených nájemníků. Rozhodně však nepočítejte s tím, že tady budete v daný okamžik létat a snadno rozsévat zkázu v řadách nepřítele - na to má tenhle nápad omezení v podobě citelného zpomalení vaší reakční činnosti. ![]() Komu zvoní hrana? Nepřátelé se pravidelně chovají docela pozorně, kryjí se, mění pozice a vůbec se snaží tvářit, jako že se jim tady líbí a nějakou chvilku by chtěli "pobejt". Nezřídka disponují úžasným střeleckým talentem, ochotou vás odhalit a lokalizovat lépe, než leckterý moderní hrdina se sadou hi-tech udělátek (zdravíme tímto Sama Fishera :-). Také si dávají záležet na "filmovém umírání" - zkrátka vypadá to, že tenhle kompars dostal docela slušně zaplaceno a tak se holt snaží. O snahách vaší malé skupiny už byla řeč. Stojí za to ale zmínit, že se po jejich boku dobře pracuje z toho důvodu, že sem tvůrci neimplementovali kolizní model stejně jako prvek známý pod pojmem friendly fire. V prvním případě se tak dočkáte vzájemného probíhání (postavy zprůsvitní při přechodu skrze ně), což působí sice hodně legračně, ale na druhou stranu to napomáhá hratelnosti, protože není nic horšího, než se s někým přetahovat o strategické místo u rohu. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v naší galerii Chlapci a chlapi Ač hra výrazně ztrácí po vizuální stránce, atmosféra vůbec není marná. K čemuž se přidává do značné míry zvuková složka a také architektura lokací. Povětšinou tu střetnete polozbořené domy, rozvaliny a ruiny, scenériím vévodí kouř, oheň, výkřiky vojáků a štěkot automatů. Boj má tak docela silný náboj bez ohledu na to, z jaké zbraně se střílí. Tedy ve vašem případě to mohou být jenom dvě alternativy plus granáty, co dokáží docela pěkně zacvičit s přesilou. Škoda, že u nich stále chybí čitelná lokalizace místa dopadu. Budete tu dokonce bojovat s bossy, které příležitostně představují vysoké šarže wehrmachtu, jež pravidelně vydrží výrazně více než normální vojenský personál. Bojovat budete i s tanky, vyhazovat do vzduchu různý materiál, sbírat potřebné dokumenty, budete tu cizelérsky pracovat s odstřelovačkou, u níž využijete dalšího příhodného nápadu - můžete se dokonce plazit! Opět velice často přehlížená aktivita, jež tady dodává vašemu snažení mnohem taktičtější rámec. Byť je tento poněkud svázán řadou předdefinovaných událostí a možností (nejprve udělej tohle a pak teprve můžeš tohle) a shozen z piedestalu již v úvodu načrtnutou generací nepřátelských sil, kterou lze místy považovat i za bug. Skoro tak velký jako jsou ti z Hvězdné pěchoty. ![]() Tento článek byl původně napsán pro domácí herní web GamePro. Stáhněte si: Video Související články: Novinky, Vše o sérii Medal of Honor pro PC |
Martin Kaller | |
autorovi je už hodně přes třicet let, specializuje se na konzole a šéfuje hernímu webu GamePro, předtím působil mimojiné několik let na BonusWebu |