Autor: Warlock Publikováno: 29.března 2006 | Verze hry: finální/anglická/PC Doba recenzování: 1 týden |
„Hej kámo, Lidell Rey ti totálně vybílil barák a vzal si všech třicet vytuněnejch aut! Fakt nevím, s čím chceš vyhrát ty letní závody. Dva melouny v tahu. Jo a ještě něco - volala Mia, že se odstěhovala do Rockport City, kde si prej našla někoho daleko lepšího... Stejně jako miliony hráčů po celém světě jsem se i já v minulých měsících proháněl v ulicích Rockport City a pilně se věnoval postupu v Blacklistu NFS: Most Wanted. Těsně před zesměšněním posledního rivala mě ale pod svá křídla vzalo město andělů a postavilo do podobné role zneuznaného pouličního závodníka, který si musí vybudovat respekt od úplného začátku. Nezbývalo mi než přesednout z výstavního Porsche 911 do obyčejného Nissanu SX240 a všem ukázat, kdo je v Los Angeles pánem. Velký potenciál 350 kilometrů silnic, postranních uliček a dálnic zpracovali tvůrci podle skutečného L.A včetně známých pamětihodností. Všech pět městských částí (Hollywood, Santa Monica, South Central, South Bay, Downtown) je přístupných ihned a navozují ten správný pocit volnosti, který by se hustotou dopravy a stylem jízdy dal přirovnat k stařičkému Midtown Madness. To znamená, že ani v průběhu závodu nejste omezeni žádnými plexisklovými bariérami a vaším cílem je projet jednotlivými checkpointy. Jakou trasou jich ale dosáhnete, závisí pouze na vás. Můžete se držet mapy a sledovat hlavní tahy, na kterých se to dá pořádně rozjet, nebo se striktně řídit ukazující šipkou a řezat to plot neplot nejrůznějšími zkratkami, s nimiž si autoři opravdu vyhráli. Dalším plusem jsou nenápadně umístěné skokánky poblíž dálničních nadjezdů či mostů. Navíc si vše užijete v jakékoli denní době. TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Story mód, který je klíčem k odemknutí dalších aut a tratí pro quick-race, se skládá z misí, v nichž si berete zpět svých 30 ukradených aut. A z těch, ve kterých je naopak používáte, abyste vyhráli v téměř nekonečných sprintech - tzn. nejezdíte po okruhu, ale stále kupředu. Ne každý se však bude cítit odvázaný, když musí už při pátém závodu jezdit více jak deset minut napříč celým městem, aby před posledním checkpointem špatně odbočil a celou jízdu si musel zopakovat. Občas vás z šílené monotónnosti vytrhnou tzv. Retribution mise, ve kterých na čas ničíte konkurenci jejich billboardy (prostě do nich najedete autem, z nějž se jinak ve hře nedá vystoupit), vozidla a další majetek. K dispozici jsou i závody nesouvisející s hlavní dějovou linií. V nich si můžete přivydělat nějaký ten dolar nutný jako vstupní poplatek pro některé tratě či pro vylepšení vašich miláčků. Tuning probíhá v dílnách West Coast Customs (někteří je možná znají z pořadu Pimp My Ride na MTV), kam stačí se svou károu zajet a počkat si na výsledek. To znamená, že si nemůžete vybrat motor, brzdy, spojku ani druh pneumatik, což je vedle posledních dílů NFS slabota. Nedej bože, kdybyste si snad chtěli vybrat jiný spoiler či alespoň barvu vozu. O chybějícím manuálním vyladění jednotlivých součástek darmo mluvit. Soupeři, policie a bouračky Na první pohled jsou soupeři schopní, znají ve městě každou zkratku a náležitě jich využívají, ale v celkovém součtu příliš inteligence nepobrali, stejně jako příslušníci policejního sboru. U nich je ještě vše umocněno sebevražednými sklony, kdy bezdůvodně uhýbají na dálniční hrazení a poté se převracejí na střechu, nebo se bezhlavě vrhají z mostů - asi ve snaze vás překvapit :) Ve svém pronásledování nejsou důslední a zátarasy stavějí na těch nejméně vhodných místech, takže zdejší policejní kordón spíš připomíná kvalitní ementál. I když dosáhnete maximálního počtu pěti hvězdiček, místy si připadáte jako v kabaretu. Nemusíte se příliš snažit, jen se na vše v poklidu koukáte a přesto vás obvykle nechytí. Daleko lépe na tom je zpracování dopravních nehod, které se snaží (marně) o podobný efekt jako konzolový Burnout. Srážka ve větší rychlosti totiž způsobí zpomalení času, přepnutí kamery do filmového snímání a plné předvedení poškoditelnosti vozu. Poté, co vám uletí všechny dveře a kola, která už předtím visela na vlásku, jste opět vráceni zpět na silnici. K nehodám tohoto druhu dochází poměrně často, protože hustota provozu v Hollywoodu a Santa Monice je velká a občas není jak kolizi předejít. Naopak v průmyslové časti budete rádi, když tu a tam potkáte kamión či obrovskou cisternu, s níž se srážka rovná nárazu do betonové zdi. Řádně vymydlená hra Vždy jsem měl za to, že v závodních hrách existují v zásadě pouze dva druhy fyzikálních modelů. Jeden, který se snaží co nejvíce přiblížit skutečnému světu, a ten druhý, jenž sází hlavně na požitek z jízdy a zábavnost. L.A. Rush ale obsahuje úplně novou variantu, která se neblíží ani jedné z výše jmenovaných ani není jejich průsečíkem. Pokud pomineme, že se každý z vozů chová trochu jinak v zatáčkách, styl jízdy zůstává vždy v tomto duchu: Představte si, že si to právě ženete asi dvoustovkou po městě a pomalu se blížíte ke křižovatce, na které máte odbočit. Intuitivně začínáte brzdit a stáčet volant. Ten ale příliš nespolupracuje a tak místo pozvolného stáčení hra po dvouvteřinovém výpadku reaguje podivným smykem. Jste tudíž odhozeni na bok stojícího auta, od něhož se elegantně odpinknete na protější chodník. Tam na vás čeká ale celý zástup sloupů pouličního osvětlení následovaný stromořadím. S lampami se vcelku snadno vypořádáte, ale po čelní kolizi s desetimetrovou palmou hladce sklouznete zpět na vozovku (viz video v tabulce). Všechny stromy ve hře jsou jakoby namydlené a není problém tímto způsobem projet jakoukoli alej bez jediného škrábance na kapotě. Trošku ještě zamrzí omezené použití nitra v hustém městském provozu. Jednak máte k dispozici pouze celkem tři láhve, které můžete během jízdy sbírat, ale především není možné jejich dávkování. Když se tedy odhodláte ke stisknutí příslušného tlačítka, jste ohromnou rychlostí vrženi kupředu - pouze s minimální možností zatočit či zpomalit. Pouze pro jednoho hráče Chybějící multiplayer na PC nenahrazuje ani split-screen, který je uveden na oficiálních stránkách. Po deseti minutách hrabaní v menu dojdete jako já k závěru, že tato informace platí pouze pro konzolovou verzi. Nezbývá tedy než využít služeb některého ze zbývajících módů v nabídce quick-race. Kromě volného ježdění po městě se zde nachází ještě Stunt režim se sbíráním odznáčků v časovém limitu a Cruise mód, ve kterém musíte neustále udržovat stanovenou minimální rychlost a ujet tímto způsobem co největší vzdálenost.
Soundtrack k L.A. Rush přináší kromě hip-hopu a taneční muziky i několik rockových skladeb (od skupin takového alternativního stylu) s tím, že si vždy můžete navolit, jaký druh hudby chcete poslouchat. Občas se však stane, že hudba během jízdy jednoduše vypadne a nastane ticho. Tedy ne až tak úplné, protože vám od té chvíle začnou ztrpčovat život příšerné zvuky, ale to je spíš otázka ovladačů a zvukovky. Charakteristické vrčení motoru si s ničím nezadá se zvukem rozzuřeného vysavače, zatímco jakýkoli ostatní ruch velkoměsta zní uměle a se ozývá velmi sporadicky. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Na rozpacích jsem i z grafické stránky hry, která, ačkoli by si v dnešní době odnesla průměrné ohodnocení, dost zaměstnává počítač. Nejspíš je to dáno rozlehlostí města a neoptimalizací jeho nahrávání v průběhu hry. Sice nevlastním žádnou oslnivou sestavu (AMD 2600+, 1 GB RAM, Radeon 9800), ale i přesto si mohu dopřát NFS: MW na střední detaily v rozlišení 1024x768 při 50 fps. U L.A. Rush jsem si dost dlouho musel hrát v nastavením, abych si vůbec při stejném rozlišení mohl užít jakž takž plynulou jízdu. Na oficiálních stránkách pro jistotu hardwarové nároky chybí, což jen potvrzuje dojem, že dodatečná konverze z konzolí na PC asi byla jen taková rychlovka, která nemá velké ambice, ale tvůrci se na ní chtějí aspoň trošku zahojit, jelikož stojí 30 amerických dolarů. Hra na hrdiny Kdybyste si pouze přečetli reklamní leták, možná byste dospěli k názoru, že L.A. Rush mělo být ideálním nástupcem po dohrání našlápnutého Most Wanted. Ve výčtu obsahu totiž naleznete vše, co by taková správná hra měla mít. Spoustu licencovaných značek, desítky úkolů, možnost vylepšení všech aut, honičky s policií, velice slušný vozový park, rozlehlé město a perfektní soundtrack. Při bližším otestování ale přijdete na to, že většina z toho je nedodělaná, osekaná či jinak odfláknutá. Pokud zatnete zuby při plnění monotónních misí, oželíte absenci vámi ovlivnitelného tuningu a zvyknete si na podivný fyzikální model, nabídne vám L.A. Rush skutečně rozlehlé město, ve kterém se díky přítomnosti všemožných skokánků a zajímavého zpracování bouraček možná na chvíli zabavíte. Pro ty ostatní mám jednoduchou radu. Vraťte se zpět k Most Wanted nebo Midtown Madness, protože tuhle hru už žádní andělé nespasí. Stáhněte si: Trailer... Související články: Novinky |
Warlock | |
autorovi je 19 let, chystá se na maturitu a kromě Counter-Striku se zaměřuje na strategie všeho druhu, především pak na sérii „Age of“; nepohrdne ani kvalitní adventurou / RPG / NFS; kromě hraní na PC se věnuje karetní hře Magic the Gathering a programování |