| Autor: Bergy Publikováno: 29.ledna 2003  | 	
  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Situace se ale vymkla z rukou a díky experimentům došlo ke vzniku mnoha nových živočišných druhů nebo spíše monster, jež nyní obývají i okolní ostrovy. Hlavním úkolem Rexe a Lucy tedy je, kromě záchrany Dr. Chanikova, pokusit se eliminovat nebezpečí v podobě Uptona Juliuse a jeho poskoků. Intro a předělové scény jsou vyprávěny pomocí komiksových animací - něco podobného použil Relic i v případě Homeworldu. V jednotlivých misích je pak příběh doplňován ještě četnými rozhovory v podobě in-game animací spolu s dalšími komiksovými prvky. Děj je tedy hned od začátku velmi poutavý a prakticky tvoří páteř celé hry.  Zvířecí kombinátor  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Největší devizou         IC je ovšem vytváření svých vlastních jednotek. Nutno podotknout, že u         této hry rovnou zapomeňte na všechny konvenční zbraně, které znáte. Nic         z toho se zde totiž nevyskytuje. Veškeré boje probíhají jen mezi příšerami,         které ovládáte vy a počítačem řízený protivník. Pokud hrajete kampaň,         je situace ještě ztížena tím, že musíte nejdřív za pomoci pušky a šipek         získat DNA volně pobíhajících zvířat. Teprve když máte DNA několika živočichů,         tak se můžete v laboratoři pustit do tvorby svých vlastních monster. K         tomuto účelu slouží tzv. kombinátor, do nějž se ze hry přepnete a v klidu         netlačeni časem si vyberete dva zcela libovolné exempláře normálních zvířat         (může se jednat jak o hmyz, ptactvo tak i savce nebo plazy).Pak už záleží jen čistě na vás, jak svou příšerku zkompletujete. Důležité je vědět, že ze dvou jedinců můžete vytvořit i několik různých variant s odlišnými schopnostmi (výdrž, síla útoku, rychlost atd.) Můžete použít třeba hlavu ze slona a tělíčko z mravence. Vznikne tak gigantický mravenec s obrovskou odolností. A co takhle sloučit hrocha se žralokem? Není problém a už vám po trávě běhá žralok s nožičkami, který ale může kdykoli skočit do vody, kde je rovněž velmi obávaným protivníkem. Fantazii se zde opravdu meze nekladou, a tak se dá skoro říci, že každý kus, co vytvoříte, je v podstatě originál.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       Osobní obludárium Logické je, že zpočátku hry nejsou k dispozici všechna DNA, která by se vám mohla hodit. Postupem času, jak budete objevovat stále další a další ostrovy, se bude vaše sbírka rozšiřovat a s ní i vaše možnosti v experimentování s novými, lepšími a silnějšími potvorami. Jediným problémem a zároveň i omezením je fakt, že v jednu chvíli můžete mít vymyšleno pouze 9 různých nestvůr. Pokud budete chtít další, musíte méně dobré nebo zastaralé projekty zrušit a místo nich vytvořit ty nové.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vaše osobní         obludárium ale musí být také dobře vyvážené. Ono to není jen o tom vytvořit         co nejsilnější a nejlepší příšeru. Obecně platí, že čím lepší stvoření,         tím více stojí výroba. Někdy je tedy lepší při nedostatku zdrojů zvolit         výrobu levnějších jednotek, kterých bude zase více. Zapomenout ještě nesmíte         na to, že vymyslet a navrhnout nějaké stvoření je jedna věc a mít potřebné         technologie k její výrobě je věc druhá. Čas od času tedy musíte investovat         i do výzkumu a postoupit o nějakou úroveň výše, abyste nezůstali pozadu.          Získávání surovin Ve hře neexistují žádné finance, ale jinak prakticky vše vyžaduje určité množství elektrické energie a uhlí. Elektřinu lze vyrábět buď v malých elektrárnách nebo postavením generátoru na plynném gejzíru. Těžba uhlí probíhá za pomocí krumpáčů a je dobré na ni najmout partu dělníků. Zatímco elektřiny je v podstatě pořád dostatek a je nevyčerpatelná, uhlí je zde stavěno do role strategické suroviny. Jakmile dojde a vy nemáte v záloze žádný další důl, prakticky jste skončili. Chtě nechtě se tak ve hře musíte podřídit taktice, kdy se přetahujete se soupeřem o uhelné doly a posléze vedete opotřebovací válku. V momentě, kdy se zmocníte většiny dolů, máte v podstatě vyhráno.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Se stylem hry souvisí i celkem slabá umělá inteligence protivníka. Je sice chvályhodné, že se počítač snaží útočit i ze dvou stran, ale to je tak všechno. Počítač je v kampani ve výhodě, protože má k dispozici více základen a obhospodařuje více uhelných dolů, ale moc platné mu to není. Vám totiž stačí seskupit síly a postupně obsazovat jeden důl za druhým a posouvat se stále blíž k hlavní základně. Na tu pak stačí provést finální útok a máte to v kapse.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Tragickým faktem         je, že počítačový protivník začne s obnovováním budov prakticky až když         je vyřízený. V případě, že mu zruším jeho obranné věže, které opravdu         dokážou nadělat pěknou paseku v mých řadách, on se je vůbec nesnaží znova         postavit. Oproti tomu mí dělníci si celkem v klidu postaví vlastní obranné         věže uprostřed nepřátelské základy. Tím pádem vytvořím přímo v srdci nepřátelského         ležení vlastní obrannou linii, kterou posiluji tak dlouho, dokud soupeře         prostě nevyřídím úplně. Myslím, že něco takého by prostě nemělo být možné.          Volba vhodné taktiky Dalším problémem je, že chvíli trvá, než si osvojíte bojovou taktiku zvířat. Velké jednotky většinou mívají velkou sílu v tlapách a tlamě, ale jsou pomalejší. Menší jednotky zase disponují různými powerupy jako například útok elektrickým bleskem, v případě skunka je to zase zamoření svého okolí smrtícím zápachem atd. Než tedy budete z hlavy vědět, čeho je kdo schopen, budete zřejmě trochu tápat stejně jako já. Kontakt s nepřítelem je velmi důležitý, abyste věděli, jaké příšerky proti vám vlastně stojí. Doporučuji podle získaných informací vytvářet protizbraně. Každopádně i v armádě zvířat platí, že je potřeba hodně kombinovat a tak nesmíte zapomínat vymýšlet krom pozemních jednotek i ty vodní a létající.  Jednotvárnost misí  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Pokud pominu         nedostatky umělé inteligence, mohlo by se zdát, že hraní IC je výborná         věc. Bohužel tomu tak není. Hlavním důvodem je podle mého názoru příliš         velká jednotvárnost misí. V prvních misích vám to ani nepřijde, to ještě         budete okouzleni kombinováním zvířat a sledováním děje. Pak ale začnete         zjišťovat, že mise jsou pořád o tom samém. Vybudovat základnu, nahrabat         si hodně uhlí, postavit armádu a převálcovat soupeře. Ve finále se tak         z IC vyklubala po této stránce naprosto průměrná RTS. Jistou náplastí pak snad může být skirmish mód a multiplayer. Zde je situace taková, že ještě než začnete vůbec hrát, vybudujete si a uložíte (případně vyberete už předem nadefinovanou) armádu příšerek a nemusíte se tedy zabývat vymýšlením a navrhováním nestvůr během samotné hry. Financování výzkumu je ale nutné i zde, bez něho nelze postavit žádné opravdu vyspělé tvory. Jinak je to klasický dethmatch a vítězem je ten, kdo zůstane na nohou.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů  Zpracování a HW požadavky Grafika je u IC na celkem vysoké úrovni a odpovídá dnešním standardům. Je plně 3D, umožňuje libovolnou rotaci, nastavování úhlu pohledu a zoomování. Z efektů snad stojí za zmínku útok elektrického úhoře či různé výbuchy provázející destrukci budov. Moc se mi ale nezamlouvaly pohyby zvířat bojující mezi sebou. Takový souboj dvou kreatur je na můj vkus až příliš statický. Jen stojí na místě a dorážejí na sebe až do chvíle, kdy se jeden svalí na zem a je po něm. Hardwarové požadavky také nejsou zrovna skromné a při větší bitvě (přibližně 40 - 50 jednotek na každé straně) docházelo k docela viditelnému snížení framerate (snímků za vteřinu).  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Celkově je tedy         Impossible Creatures svým nápadem originální hrou doprovázenou poutavým         příběhem. Mezi aktiva lze jednoznačně zařadit i hráčem ovládaná libovolná         mutace zvířat, ale na druhé straně zase máme slabší herní stránku, kdy         kampaň jednoho hráče začíná po několika misích nudit svou jednotvárností.         Když k tomu ještě přičteme tupou inteligenci počítačového protivníka,         dostáváme ve výsledku jen lehce nadprůměrnou RTS. Vzhledem k tomu, že         řada lidí od této hry čekala mnohem více, je to asi trochu zklamání.Stáhněte si: Demo, Video, E3 video, Cheaty, Multiplayer test Související články: Novinky  | 
| Bergy připravil: jd  |