| Autor: Matto Publikováno: 20.října 2002  | 	
  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Engine vychází z už poněkud starší hry Earth 2150, ze které si vzal to dobré a přidal několik nových nápadů. Výsledkem je poměrně pěkná grafická stránka hry nehledě na množství dalších obrázků, různých menu a množství videí, což dohromady vytváří přitažlivou atmosféru. Mapa je velmi plastická (možná až příliš na můj vkus) a samozřejmě je možné zoomovat ji. Bohužel se nedá rotovat, což je občas značně nepříjemné.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Hra se poměrně             hodně orientuje na obrněné nebo mechanizované jednotky a všechny jsou             proto pěkně modelovány - hned na první pohled poznáte, který typ tanku             to proti vám stojí a s kým máte tím pádem čest. Bohužel totéž se nedá             říci o pěších jednotkách, které tu jsou chudým příbuzným. Přestože             jich je ve hře několik druhů, je velmi nesnadné je od sebe rozeznat,             jsou prostě příliš titěrné. Pár nesrovnalostí Palba jednotek a výbuchy jsou na dobré úrovni a bojiště působí skutečně tak jak by asi mělo, resp. v rámci možností enginu hry. Možná že výbuchy granátů jsou příliš veliké, protože vám často zakryjí celé jednotky a pokud se dostanete pod palbu většího množství děl, celá vaše armáda zmizí v záplavě dýmu a ohně. Radost pohledět je na letecké jednotky, které jsou opravdu velmi pěkné a jejich nálety skutečně působivé. Co se naopak nepovedlo je malá nebo tzv. jump mapa, která se sice snaží o přehlednost a díky několika maskám i o větší využitelnost, nicméně tak nějak nezapadá do celkového grafického pojetí. Rozhodně pěkné je střídání noci a dne a počasí, což vše dohromady samozřejmě ovlivňuje i chování a vlastnosti jednotek. Ostatně celkovou kvalitu grafického zpracování můžete posoudit na okolních obrázcích. Můj čistě subjektivní názor je, že ačkoliv je grafika skutečně pěkná, působí poněkud nepozemsky a až příliš nepřirozeně. Je to prostě celé na můj vkus až příliš umělé.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       Uživatelsky nepřátelské ovládání S ovládáním je potíž a to bohužel nejen díky grafickému zpracování. Nejen že jsou některé jednotky titěrné či případně dovedně skryté za výbuchy, ale i jen samotný výběr v klidu stojících jednotek, jejich spojování do skupin a pak následné ovládání je, poněkud šetrně řečeno, nešikovné. Hra se naštěstí dá kdykoliv zastavit a přesto stále ovládat, díky čemuž nakonec vždy označíte to co potřebujete a zadáte potřebné příkazy, nicméně je to skutečně velmi nešťastné a neubráním se srovnání s nedávno vyšlým Sudden Strikem II, který je v tomto směru přesným opakem.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Situaci nepomáhají             ani ne moc intuitivní klávesové zkratky a menu ovládání jednotek.             To se navíc dělí na dva módy, basic a advanced, což má umožnit hardcore             hráčům složitější akce a na druhou stranu těm ostatním pohodlné ovládání.             Bohužel ani jeden z módů není navržen moc vhodně a do krve vám jen             tak nepronikne. Navíc i v případě advanced módu, kde bych čekal opravdu             složitější formace či záludnější rozkazy, toho moc nenajdete, o basic             módu poskytujícímu skutečně jen to základní ani nemluvě. To je jasný             nedostatek u hry, která se snaží být postavená spíš na propracovanější             strategii než na „hurááá“ stylu mnoha jiných RTS. AI aneb jak hraje počítač s vámi... V návaznosti na ovládání je nutno lehce si povzdychnout i nad umělou inteligencí počítače. Každé skupině jednotek sice můžete nařídit v jaké formaci se má pohybovat a bojovat, nicméně platí to jen pro počáteční a konečný stav pohybu. V průběhu přesunu se vám tak snadno stane, že rychlé jednotky se velmi vzdálí od těch pomalých, slabší se nacpou před silnější a podobně. Prostě formace se za přesunu či boje zásadně nedodržuje a tím pádem její širší výběr v advanced módu postrádá smysl. Skutečně bizardní je, když pak s hrůzou v očích sledujete, jak vaše kolona tanků utvoří na mostě chumel a místo plynulého přejetí nebezpečného místa se tu zasekne. AI situaci sice skoro vždy vyřeší, ale možná by bylo lepší se do ní prostě nedostat.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Co mě trošku             vyděsilo, bylo sebevražedné chování jednotek. Samohybné dělo klidně             vyrazí před vaší linii vstříc obranné linii protivníka, pokud má za             cíl ustupující jednotku nepřítele. Stane se pak snadnou obětí nepřátelské             palby. Ještě překvapeněji jsem valil oči na jednotku pěšáků bez protitankové             výzbroje, jak se s bezhlavým odhodláním vrhla na blížící se tanky             nepřítele a to i přes mé zoufalé příkazy k ústupu.Na druhou stranu je nutné pochválit třeba zásobovací jednotky, které vám dopravují munici z nejbližších skladů a jejichž chování se mi zdálo dobré a propracované. Podobně i vyprošťovací stroje, i když tady jsem už častěji viděl situaci, kdy se vyprošťovací tank vrhl do bitevní vřavy ve snaze opravit stroj na hrotě útoku a byl při to samozřejmě zničen.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů  ... a proti vám Zmiňovaných vlastností umělé inteligence se dá naopak velmi dobře využít při boji proti AI. Počítačovy jednotky se totiž dokážou chovat stejně hloupě jako vaše. Platí tedy prostá poučka. Zajistěte si vždy dobrou obrannou pozici, pokud možno zkomplikujte přístup k ní a pak prostě rozstřílejte zmateně či sebevražedně manévrující jednotky nepřítele. Co se obtížnosti týká, hra nabízí několik úrovní, přičemž jsem nepozoroval rozdíly v chování, ale prostě jen v počtech vašich a hlavně nepřátelských jednotek, případně v početnosti podpůrné dělostřelecké palby, které je jinak ve hře jako šafránu, či počtu letadel, které jsou k dispozici.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Jak se již             stalo standardem, Frontline Attack nabízí i multiplayer módy hrané             buď po lokální síti či přes internet. Hrát lze opět buď scénáře s             předem danými jednotkami a situacemi nebo zmiňovaný skirmish mód,             kde můžete dostatečně vyřádit dle vlastní fantazie a schopností. Jedné             bitvy se může dohromady zúčastnit až osm hráčů. Ke hře je navíc připojen             i docela pěkně udělaný editor, kde lze vytvořit nové mapy či přímo             scénáře.Hra Frontline Attack: War over Europe vychází v některých zemích pod názvem World War II: Panzer Claws, v ČR je v prodeji pod tím prvním názvem od pátku 18.října. Stáhněte si: Demo (342 MB), Trailer (4,5 MB), Cheaty Související články: Novinky  | 
| Matto připravil: jd  |