Autor: Ivan Kratochvíl Publikováno: 21.března 2007 | Verze hry: review/evropská/PS3 Doba recenzování: pár dnů |
![]() ![]() ![]() Páteční tréninky a kvalifikace bývaly u jiných her docela nezáživné, protože se všichni těšili na samotný závod. Přitom vynechání kvalifikace nebylo dost dobře možné, pokud jste nechtěli startovat z posledního místa. Tady však můžete trénink šikovně využít k nastavení vozu ve spolupráci s mechaniky své stáje, kdy plníte zmíněné pokyny a kvalifikace je dělána podle nového, atraktivnějšího modelu. Dělí se na tři části - nejprve vypadne šest nejpomalejších vozů, to samé se opakuje ve druhé části kvalifikace a teprve poslední kolo rozhoduje o umístění těch nejlepších na startovním roštu. ![]() ![]() ![]() Hra je svou koncepcí stavěna i pro úplné začátečníky, kteří si mohou nastavit nejrůznější asistenty jako je kontrola stability, asistent řízení, zatáčení, zobrazení čáry pro optimální jízdu atd. Pokud chce někdo realističtěji se chovající vůz, stačí vše vypnout, ačkoliv i potom do skutečné simulace něco chybí. Těžko se to posuzuje, protože kdo z nás kdy řídil skutečný monopost F1? :) Ale když si vzpomenu na herní legendu Grand Prix od Geoffa Grammonda, pak mi jeho ztvárnění bylo určitě mnohem bližší. Tři sta z místa Hlavním rysem závodů je vysoká rychlost v perfektně plynulém frameratu, kterou doprovází otřesy kamery na nerovném asfaltovém povrchu. Po několika hodinách jsem měl z neustále poskakujícího obrazu poněkud rozhozené oči a myslím si proto, že to tvůrci lehce přehnali. Dá se však na to zvyknout. Ovládání je příjemné, jak je u podobných her zvykem. Zkusit si můžete i motion senzor, který však není natolik citlivý, aby nahradil analogové ovládání. To bude obecný problém u všech závodních her. S umělou inteligencí už jsem tak spokojen nebyl. Nedá se jí sice vytknout nic závažného, ale jede příliš sterilně, prakticky bez chyb a drží strojově přesnou stopu. Nejčastěji se tak o rozruch v závodě postaráte vy sami svými chybami a to je docela nudné. Více vzrušení by dodalo hře i více šťávy, která ji přeci jen schází. Pokud už k nějaké nehodě dojde, AI řidiči nepoškozených monopostů mají problém objet místo nehody. Jedná se o specifické úseky tratí, kupříkladu v místech zvaných Variante del Rettifilo nebo Variante della Roggia v italské Monze, která tvoří dvojice ostrých zatáček. Úplně jednoduché není ani předjíždění, ale to je i u reálné Formule 1 normální situace. Fanoušci si určitě vybaví okamžiky pár let zpátky, jaké vláčky se tvořily za Fisichellou třeba v Monaku a jak za ním nešťastný David Coulthard kroužil až do cíle. O to větší radost budete mít z každého postupu vpřed, zvláště když se vám podaří efektně využít vzduchový pytel vznikající za zádí soupeře. Upozornil bych na nutnost nastavit si raději o něco delší závod než jen několik kol, protože pokud se prodíráte ze zadních pozic, nemáte nejmenší šanci v krátkém klání uspět. ![]() ![]() ![]() Na skok do pitline Během závodů vás samozřejmě čekají notoricky známé zastávky v boxech, ať už je to z důvodů tankování a výměny pneumatik, nebo kvůli tomu, že dojde k poškození monopostu. Jakmile vjedete do boxové uličky, ovládání formule převezme hra a vy budete sledovat činnost vašich mechaniků. Každý jejich úkon doprovází signalizace tlačítek na gamepadu, která musíte stisknout. Kupříkladu, když mechanici sundávají přední kola, hra vám signalizuje stisknutí tlačítek L1 + R1. A jakmile se nahazují nové pneumatiky, hra vás vybídne stisknout L2 + R2. Pokud tak neučiníte, vaše zastávka se zbytečně prodlužuje a vy se propadáte na konec závodního pole. Na vašich reflexech tedy záleží, jak rychle boxy zase opustíte. Tato minihra je určitě dobrým nápadem, kdy se na chvíli odreagujete od závodění a podílíte se na jiné činnosti. Zpracování však není úplně nejchytřejší, protože brzy přijdete na to, že stačí hromadně mačkat všechna tlačítka na ovladači a hra to s klidem akceptuje. Zajímavá myšlenka tak doplácí na nedokonalé zpracování. Pár slov k provedení Po vizuální stránce vypadá hra docela hezky, ačkoliv musím napsat, že obrázky uveřejněné na internetu jsou daleko hezčí než skutečný vzhled na televizoru. Velmi propracované jsou modely monopostů Formule 1 a celkem detailní je i okolí. Objektů kolem trati je požehnaně, stejně jako vypadají moc dobře davy diváků na tribunách, byť jsou to jen obyčejné billboardy. Skvěle pak působí některé efekty, jako například žhnoucí vzduch stoupající od výfukového potrubí nebo déšť, který vás dokáže téměř až oslepit. Líbily se mi také velkoplošné televizní obrazovky kolem trati, kde se promítá aktuální závod. Pochopitelně se musíte soustředit na vlastní jízdu, ale provedení těchto věcí je sympatické. Ve hře jsem však postrádal přítomnost traťových komisařů a signalizace vlajkami je zobrazována jen na HUD displeji. S kvalitou formulí však nestíhá držet krok zbytek scény. Propracované okolí tratí nemá moc dobré textury a některé části působí vyloženě zastaralým dojmem. Při výjezdu z monackého tunelu se nedočkáte obligátního oslnění a voda vypadá z většiny úhlů jako obyčejná modrá placka. Nehezký je také značný šum u jemných detailů nebo přepínání LOD modelů. ![]() ![]() ![]() další oficiální obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Šachovnicové vlajky Stáhněte si: Trailery Související články: Novinky |
Ivan Kratochvíl | |
autorovi je 32 let a pracuje jako designér v Illusion Softworks; psaní do herních magazínů bere jako hobby; preferuje akční hry a automobilové závody, ještě větší přednost však dává autům opravdovým |