Autor: GameStar Publikováno: 11.května 2005 | Verze hry: anglická/finální Doba hraní: 1 týden |
Sympatická Katrin je čerstvou absolventkou policejní akademie. Je plná elánu, iluzí, nadšení, odhodlání a podobných nesmyslů. Ale klid, ono ji to brzy přejde. V rámci plnění svých povinností se totiž zamotá do spletitého kolotoče boje proti mocné korporaci Delichi. Příběh hry je celkem zajímavý a navíc lehce nelineární, ale je fakt, že člověku kyberpunkem netknutému bude asi připadat překombinovaný až přeplácaný. Jen my – úchyláci s několika implantáty v těle, kontakty v podsvětí a nabitou jehlovkou pod neprůstřelným kabátem – zálibně kvitujeme mutanty, roboty a zákulisní intriky bezohledných syndikátů. Děj je v podstatě rozvíjen dialogy v průběhu misí, které jsou těžištěm celé hry. S Katrin a postupně se rozrůstajícím týmem jejích spolubojovníků budete řešit různě těžké úkoly, které vás zavedou do několika čtvrtí futuristického města, do podzemí a také do snové virtuální reality. ![]() ![]() ![]() Průběh taktických bitev je v mnohém podobný legendární sérii UFO – každá postava má určitý počet akčních bodů, jež může ve svém tahu vypotřebovat na pohyb, použití různých předmětů či střelbu. Autoři naštěstí odstranili jeden z největších neduhů Paradise Cracked, kterým bylo striktní zpracování v tahovém módu. V nové hře je možno alespoň v nebojových sekvencích postupovat rychle a navíc lze pohyb urychlit dvojklikem nebo přemísťovat všechny postavy najednou. ![]() Na první pohled je herní systém docela jednoduchý, nicméně časem zjistíte, že můžete se svými svěřenci provádět různé skopičiny – od hackování robotů až po ovládání vozidel. Na druhou stranu třeba oproti skvělému Silent Storm – momentálnímu vládci taktických strategií – chybí možnost plížení, přelézání překážek (je fakt trapné, když superpolda z příštího století musí obcházet půl metru vysoké zábradlí...) nebo zalehnutí. Každý hrdina má několik vlastností, které mu v RPG stylu při přestupu na vyšší level můžete zvyšovat. Každého náročného hráče pak určitě potěší bohatá nabídka futuristických zbraní, pomůcek a hlavně implantátů, s jejichž pomocí si vylepší jednotlivé atributy, zajistí automatické léčení zranění nebo obohatí svoji postavu o infravidění. ![]() ![]() ![]() ![]() Audiovizuální stránka Grafické zpracování nepředstavuje žádný výkřik současných technologií (pro potřeby tahové strategie nicméně stačí), lepší však mohl být dabing postav (v češtině jsou pouze titulky - pozn.ed.). Naopak nadprůměrná je hudba, od ambientních skladeb až po tvrdší rytmy, které z nedostatku muzikálního vzdělání označme třeba nálepkou „elektronický nářez“. AI nepřátel je střídavá a inteligence neovládaných spojenců (obvykle dalších policejních jednotek) je vesměs dost špatná – není neobvyklé, že postavy místo zaujmutí výhodné pozice nebo postupu směrem k nepříteli chaoticky pobíhají sem a tam. Další slabou stránkou hry je interface a ovládání vůbec; malé ikony na liště a poměrně hodně klávesových zkratek asi nesedne každému. Zábavnost bohužel znehodnotila i zdlouhavost některých fází hry – až budete čtyři hodiny hrát jednu misi a 80% času strávíte nahráváním starších pozic a sledováním tahů nepřítele, budete mít možná chuť se vším praštit. Občas to chce docela velkou dávku trpělivosti, jelikož místy je hra celkem tuhá. Nízká cena ![]() Tento článek původně vyšel v časopisu GameStar. Stáhněte si: Cheaty... Související články: Novinky, Paradise Cracked recenze |
GameStar | |
editor: jd |