Autor: Frix Publikováno: 4.října 2002 |
![]() ![]() ![]() Jednotlivé mise jsou pokaždé uvedeny enginovou animací na slušné úrovni, která navodí tu správnou bojovou atmosféru a hlavně vás seznámí s úkolem. Pochválit jde střih, který je ve většině filmečků proveden na výbornou a nezadá si s mnohem věhlasnějšími tituly. Tím se dostávám k podobnostem s Ghost Recon, z nichž největší je styl a celkové pojetí hry. Taktické střílečky jdou v zásadě rozdělit na ty serióznější pokusy, který se chvílemi dají označit spíše za real-time strategie, a víceméně čistokrevnou akci, která je pouze oblečena do hávu tajných operací a spolupráce s týmem. Jak Ghost Recon, tak Desert Storm spadají do druhé skupiny, i když o nich nelze hovořit jako o čistých akcích. Podobnost s Ghost Recon ![]() Tím bychom podobnost s Ghost Recon měli za sebou. Po delším hraní si člověk uvědomí, že Desert Storm je mnohem více orientovaný na akci a nenajdeme v něm tolik plížení a tichého postupu. Je to však pochopitelné, protože i když se hra vyvíjela pro různé systémy odděleně, musí jít stále o ten samý produkt co se hratelnosti týče - a ta bývá na konzolích mnohem více zaměřena právě na akci. ![]() ![]() ![]() Týmová spolupráce na jedničku Pochvalu si určitě zaslouží použitá umělá inteligence, která je slušně provedená u nepřátel, ale vysloveně mě překvapila její kvalita u týmových kolegů. Zadávání rozkazů probíhá vcelku snadno pomocí klávesových zkratek a parťáci se jimi řídí podle potřeby. Pokud však jde o život, na rozkaz typu "stůj na místě a nic nedělej" se vykašlou a pustí se do boje, ovšem stále hlídají dané stanoviště. Dobré ulehčení v momentech největší bitevní vřavy, kdy člověk nestíhá komandovat celý čtyřčlenný tým naráz, zvláště pak když uvážíme, že smrt jednoho člověka v týmu stačí k neúspěšnému zakončení mise. ![]() Lékarničky pro arkádové pojetí hry Jestliže nehrajete na nejtěžší obtížnost, projeví se jedna arkádová vlastnost hry - pokud je nějaký parťák zabit, ještě nějakou chvíli máte možnost jej vrátit mezi živé pomocí balíčku první pomoci. Jste-li zrovna příliš zaměstnání bojem a lékárničku má v týmu i někdo další, je dobrá šance že ji k záchraně kamaráda použije. V opačném případě následuje po smrti kohokoliv v týmu nutný restart nebo nahrání uložené pozice. Sice je to na hony vzdálené realitě, ale hratelnosti to nijak neuškodí. Ostatně, vzpomenete si, kde byl tento koncept použitý prvně? Jestli jste hádali Commandos 2, máte bod. Mohu však jen doporučit hraní na nejvyšší obtížnost, protože medkitů je ve hře až přebytek a prakticky není možné misi nevyhrát na první pokus. Tuhle konzolovou vychytávku možná mohli autoři vypustit. ![]() ![]() ![]() Náplň misí a nepřesná navigace Design levelů je vcelku dobrý, v souvislosti s námětem hry jde většinou o rozlehlé pouštní exteriéry + sem tam nějaká budova. Bohužel je postup silně lineární a musíte jednotlivé úkoly plnit v tom pořadí, jak chtěli autoři. Maximálně si můžete dovolit luxus typu 'nejdřív vyhodím do vzduchu most a potom teprve tankovou patrolu na druhé straně údolí'. Náplň je klasická od vraždění důležitých osob, přes osvobozování kolegů až po ochranu různých klíčových artefaktů. Interaktivita prostředí nijak neoslní, nebo spíše nestojí za nic. Škoda, že jde pouze sbírat zbraně, lékárničky atp., nefunguje ani obligátní rozstřelování lamp nebo květináčů... Na druhou stranu nejsou květináče hlavním kritériem pro úspěšnost hry, takže se dá tento nedodělek s přivřenýma očima přejít. ![]() Zbraňový arzenál Po přečtení řádků výše asi nikoho nepřekvapí, že i zbraně jsou pojaté trochu zjednodušeně. Jinými slovy, nečekejte nějak přehnaný důraz na zpětný ráz atd. Jednotlivé zbraně obvykle disponují několika palebnými módy a hra činí skutečnosti zadost alespoň tak, že je holý nesmysl se pokoušet zabít někoho na dálku samopalem, a to ještě v dávkovém módu. Základní nabídka pro Brity a Američany je stejná, k novým zbraním si přijdete v průběhu mise buď od mrtvých nepřátel nebo z různých muničních skladů atp. Nabídka je široká, ale nikterak překvapivá - M16 + podvěsný granátomet, MP5 s tlumičem, AK47, PSG1, dva druhy raketometů a další. Grafika je překvapivě dost slušná, snad jen si jde všimnou nižšího počtu polygonů použitých na modely, ale jinak se jedná o solidní nadprůměr, který v pohodě běží na průměrné sestavě s maximálními detaily. Problémové jsou přechody pohybových animací, když např. couváte a pokusíte se ukročit, přechod vypadá trochu jako by se voják připravoval na polku. Klasické bugy typu prolínání polygonů nebo objevování se modelů odnikud zmíním, ale nelze jim přikládat žádnou větší důležitost, když jimi trpí každá druhá hra. Krom těchto drobných much si není na co stěžovat - vše vypadá uvěřitelně a pomáhá vám se soustředit na boj, velmi povedené jsou exploze. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Příjemné překvapení Radost mi autoři udělali i zahrnutím krve, která sice možná posune věkovou hranici prodejnosti v některých přísnějších zemích, ale kdo by chtěl hrát válečnou hru, kde voják po zásahu raketometem odletí 20m daleko a přistane doslova nepoškozen? Hudba akci slušně doplňuje, ale rozhodně nevybočuje z průměru, podobně je to i se zvuky. Za zmínku stojí profesionálně udělané namluvení, jednotlivé hlasy se bohužel příliš často opakují. ![]() Stáhněte si: Demo (73 MB), Trailer (4,5 MB), Videa (2,5 MB a 10 MB), Cheaty Související články: Novinky |
Frix připravil: jd |