| Autor: Martin Holas Publikováno: 8.října 2007 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Jen vybraná společnost Na NPC narazíte pouze tři: starcovu dceru a Jonášovu tajnou milenku Iris, deformovaného žebráka Kordaxe a šíleného kněze krokodýlího boha. Postavy nejsou špatné, originalitu posledním dvěma jmenovaným upřít rozhodně nejde! Bohužel jsem měl trvalý problém vžít se do jejich psychiky a myšlení, přesvědčit mě o své pravosti nedokázal ani údajně „planoucí“ vztah mezi Iris a Thomasem, kteří se chovají spíše jako bratr a sestra.
zdroj:
tisková zpráva
Má to hned několik důvodů. V souvislosti s nevelkým počtem postav vchází do hry stejně jako v Treasure Island snadné prohlédnutí, kdo tu bude tentokrát zlý, kdo hodný a kdo koho zradí. Fakticky máte jen dvě možnosti: buď k příběhovému zvratu dojde a záporňák ukáže barvu, nebo ne. A protože by ta druhá možnost byla pěkná nuda, a to tvůrce ze zjevných důvodu nechce, je jasné, co bude následovat. Všechno ještě umocňují trochu suché dialogy s kolísavou kvalitou dabingu (dokonce i u jednotlivých postav). Záchrana přichází snad jen se slovním pošťuchováním Iris a Thomase, které určitě pobaví. Abych to shrnul, Kheops Studios zkrátka experti přes tohle všechno nikdy nebudou a mnohem víc jim sedí dělat adventury v prostředí, kde se toho nakecá co nejmíň (naprosto ideálně, pokud hlavní hrdina nemá mluvit vůbec s kým jako v Journey to the Moon, to je taková malá jistotka :-)
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Návštěva Divu světa Lépe už na tom jsou lokace. Navštívíte astrologickou laboratoř, hrobku, Alexandrijskou knihovnu i maják. Míst není mnoho, což trochu vynahrazuje dostatek aktivních bodů, mezi kterými lze v rámci lokace poskakovat. Tak nudné pochodování jako třeba v Aura 2 na vás přesto díkybohu nečeká, na čemž nese největší podíl hlavně tradiční kheopsovská mapka, umožňující přesunout se na vybrané lokace během mrknutí oka. Obtížnost hry je vyloženě průměrná. Předmětů nakřečkujete slušnou kupu (z části hlavně díky tomu, že ty zbytečné z inventáře nemizí). Jedná se však vesměs o věci s jasným účelem. Zákys rozhodně nehrozí, pokud vás dokáží trknout takové skutečnosti, že oheň se zapaluje (starověkým) zapalovačem, plátno se řeže ostrou čepelí a kámen opracuje paličkou. Kombinace předmětů ještě více usnadňuje systém „rovnic“, kdy stačí naskládat do připravených přihrádek potřebné věci a vzít si finální výrobek.
Hádanky v řeckém duchu
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Autoři se k ní totiž v záchvatu touhy prodloužit herní dobu ke konci hry ještě jednou vracejí. S jejich talentem na bugy týkající se nepředpokládaného mizení věcí z inventáře to opravdu dobrý nápad nebyl :-) Možná se i vám stane, že kvůli jediné misce s potřebnou ingrediencí si budete muset projít celou hru znovu. Pod čarou dodám jen zajímavou poznámku, že mi rychloprůlet s odklikáním dialogů trval necelou hodinu, což hodně napovídá o délce hry. Herní dobu bych jinak odhadoval maximálně na takových 5-6 hodin.Nechybí ani parádní tématické minihry, které mě v adventurách od Kheopsu i přes svou triviálnost vždy hrozně bavily. V Treasure Island jste například ládovali dělo, v Cleopatře vás zase čeká zprovoznění katapultu, pálení hliněných sošek v peci a ke konci hry třeba zprovoznění podzemního parního stroje. Abych nezapomněl, v souvislosti s logickými hádankami mě velmi potěšila vyspělost ovládání. Myška dělá přesně to, co čekáte, na klávesnici sáhnout prakticky nemusíte. Takto by to mělo vypadat.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Sympaticky obstarožní grafika | ||
| Martin Holas | |
| autorovi je 19 let, studuje na Masarykově univerzitě v Brně; na hrách si cení originality a kvalitního příběhu, upřednostňuje dobré RPG, adventuru či strategii; rád se uchyluje do dob dávno minulých, především co se týče hudebního a filmového vkusu :-) |