Pozor na Deadfall Adventures! Je to past.
zdroj: tisková zpráva

Pozor na Deadfall Adventures! Je to past.

31. 8. 2013 18:30 | Dojmy z hraní | autor: Pavel Dobrovský |

Strávil jsem půl hodinu v Deadfall Adventures, protože se mnou spadlo letadlo. Bylo dvoumotorové a řachlo do džungle někdy kolem roku 1930. Potkal jsem spoustu mayských mumií s ustřelenou hlavou, řešil hádanky v mayských ruinách, probudil mayského boha pomsty nebo čeho a seznámil se s Jennifer.

Jennifer, americká agentka toho času na útěku před nacisty, dělá do politicky citlivého výzkumu legendárních artefaktů. Není mayského původu. Její společník James Lee Quatermain (taktéž bez mayských kořenů) se zabývá hledáním pokladů a po dědečkovi Allanovi je dobrým střelcem a lovcem.

Deadfall Adventures se skládá ze zabíjení, rébusů, hledání pokladů, blikání baterkou a využívání pastí. Nacistů a nadpřirozených stvůr je tolik, že se nedají jednoduše ubít olovem nebo ublikat baterkou (to nadpřirozené stvůry nemají rády), a proto stisknutím nebo výstřelem do označeného místa spouštíte předpřipravené pasti, jako jsou kopí ve zdech, ohnivé jazyky nebo nabroušená kyvadla.

Výsledkem je adrenalinová taktická akce. Pobíháte po ruinách a zabíjíte jako v každé druhé FPS, ale čas od času dostanete možnost nalákat nepřátele na místo, kde třeba spadnou do hluboké díry. „Tři nepřátele postřílíte v klidu, ale se sedmi už to tak lehké mít nebudete a past je nejlepším řešením,“ tvrdí Martin Kreuch z produkční Nordic Games.

Z rozmístění pastí v prezentační úrovni bylo vidět, jakým způsobem autoři chtějí, abyste nad hrou přemýšleli. Architekturu prostředí musíte nejprve důvěrně poznat, abyste pak dokázali nepřátele k pastem dotáhnout a tomu odpovídá i otevřenější stavba jednotlivých lokací. Deadfall Adventures nebudou uzoučkým koridorem, ale trochu širším tunelem, což u akční hry příjemně potěší. Od dob Indiana Jonese se libovolná zřícenina v jakékoliv džungli neobejde bez hádanek. Protože naši předci byli tak retardovaní, že dveře otevírali a zavírali zásadně s pomocí složitých mechanismů, které nějakým blíže nespecifikovaným zázrakem fungují i po tisícovkách let.

S Quatermainem tedy budete každou chvíli otáčet kolesy, nastavovat sošky, aby se dívaly jedním směrem, nebo vyhazovat do vzduchu dvě identické sochy (jak všichni dobře víme, dveře se otevřou při zničení něčeho velkého). „Je nám jasné, že slovo hádanka většinou znamená triviální stisknutí tří stejných dlaždic, proto budeme postupně přitvrzovat,“ říká Kreuch, ovšem s opravdovými hlavolamy nepočítejte.

Rébusy působí, jako že tu musí být, aby se neřeklo, že tu nejsou. To je ale rébus, že? Stejně nadbytečně vypadá i specializace hrdiny na lepšího bojovníka (cesta válečníka), vytrvalce (cesta života) nebo blikače baterkou (cesta, ehm, světla). V plné hře se kromě mayských ruin podíváte i do Egypta a do severních ledových plání, kde čekají jiné druhy pastí a nepřátel, a tak dále, a tak podobně. Sličná Jennifer zřejmě čas od času pomůže, přestože se při prezentaci na Gamescomu spíš jen toulala po okolí.

...

Je zapotřebí zdůraznit, že i přes sarkastická slova působí Deadfall Adventures dobře. Vykrádá sice klišé ze všech dobrodružných filmů a knih, ale příběh je jen jednou částí zážitku. Mnohem důležitější je, že studio The Farm 51 (NecroVisionPainkiller: Hells & Damnation) se drží ostré akce. Zároveň se ale její hranice snaží posunout využíváním pastí a tím pádem vám předhazuje taktičtější postup. Soudě podle prezentace, docela to funguje. Quatermainovo dobrodružství by se mělo na monitorech objevit na konci září.

Nejnovější články