Autor: David Ducháček Publikováno: 25.září 2003 | Verze hry: veřejné demo Doba hraní: pár dnů |
![]() ![]() ![]() V plné verzi je vaše charisma důležitější než kufřík s diamanty. Čím vyššího charisma Christopher Stone dosáhne, tím pro něj je snazší přemlouvání, verbování a psychická manipulace se svým týmem. Charisma sice v reálu zdaleka nehraje tak podstatnou úlohu, ovšem v akční počítačové hře to lze bez větších ústupků tolerovat. A.I. = akrobatická indispozice? A je to tu. Téma, o kterém každý mluví, nikdo ho vlastně nezná a všichni od něj čekají, že bude excelentní. IO Interactive mají s umělou inteligencí docela dobré zkušenosti. Oba Hitmanové na tom nebyli, co se A.I. týče, vůbec špatně a dostávali hráče do stavu nepříčetnosti - to víte, mrtvoly na ulici si v některých hrách dovolit nelze. Inteligence „bojovníků za svobodu“ se pohybuje někde na hranici mezi SWATíkem a pedestriánem z Carmaggedonu. Důležitější bývá inteligence nepřátel, zaměřil jsem se tedy na ni. Demo bylo poměrně krátké a nabízelo jen jednu úroveň, za to však poměrně rozsáhlou a pro posouzení dostatečně strukturovanou. V úvodu mise se ani nestačíte vzpamatovat, vžít se do nezvyklé role se čtyřmi postavami a už budete čelit první přestřelce. Napoprvé jsem byl velmi rychle a násilně zmasakrován, jelikož jsem útok vůbec nečekal. Tak už to bývá, když se někdo hrne tam, kam nemá. ![]() Teď si možná kvůli nadpisu říkáte, proč je tato taktika poruchová, resp. proč se mi na ní něco nezdálo? Zde je vysvětlení. Mise z dema se neodehrává v rozlehlých venkovních prostorách, ale v úzkých uličkách jakési chudinské čtvrti nějakého maloměsta (New York nebo tak něco) plného krámů rozbitých a zničených domů atd. V nejobtížnějším místě hry, kterým překvapivě není hlavní cíl mise (pošta), však máte možnost zcela pohodlné anihilace z vyvýšeného okýnka. Právě na tomto místě najdete sniperku s několika náboji a to pro likvidaci hlavních cílů bohatě postačí. ![]() ![]() ![]() Zlom přichází v momentě, kdy po schůdcích seběhnete dolů. Pokud jste si prozkoumali vůz pod vámi, máte vyhráno - silné kulomety těžko najdou přemožitele v podobě klasických „opakovaček“. Díky obrovské převaze protivníka rozprášíte až příliš snadno, což je škoda. Grafika jako z Hitmana Jestli vám grafika hry připomíná Hitmana tolik jako mně, máte pravdu. Freedom Fighters používá stejný Glacier engine, pochopitelně s jistými modifikacemi. O kvalitách enginu jste se už mohli dvakrát přesvědčit v Hitmanovi a tento nový počin IO Interactive vypadá hodně pěkně. Grafický vzhled připomíná Maxe Payne, zároveň však také oba Hitmany. Textury jsou velmi kvalitní a většinou bez vad. Důležitý je vzhled budov a postav. Od sebe je hravě rozeznáte a dokonce není problém odlišit vaši partnerku od zbylých kolohnátů. Celistvých budov moc nepotkáte a ty, jejichž základy jsou ještě pevně spojeny se zemí, obvykle zlikvidujete. Tedy kromě pošty samozřejmě, tam se nalézá úhlavní nepřátelská jednotka. Stavba, v níž americká poštovní společnost kdysi dávno přebývala, vypadá i z venku velmi vydařeně. Nebýt dvou rušivých elementů ve formě ruských vlajek, ani by mne nenapadlo tam dělat „pořádek“. Animace, kamera a léčení ![]() Za zmínku rozhodně stojí i animace. Není mi totiž vůbec jasné, co vedlo tvůrce k vytvoření tak dementního pohybu při odhazování granátu - hráč velmi podivným způsobem vyskočí do vzduchu a ještě nerealističtěji „odevzdá“ granát soupeři. Tato pozoruhodná kreace je naštěstí jediná svého druhu, resp. na žádnou další jsem zatím nenarazil. S ostatními pohyby a animačními fázemi si animátoři docela vyhráli, takže třeba to byla jen taková laciná léčka, abychom se měli nad čím pozastavovat :) Poněkud netradičně je řešeno léčení těžce zraněných členů vašeho týmu (mrtvé už pochopitelně léčit nemusíte). Vaši přátelé se občas připletou, kam nemají a po chvílí marného boje se už nevzhledně povalují na studené zemi. Když je včas nezachráníte, zemřou. Vyřazeného spolubojovníka poznáte snadno, neboť nad jeho tělem levituje transparentní načervenalý křížek. Nízká latence při resuscitaci a nadprůměrný počet lékárniček pak pomohou vašim drsňákům přežít. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Ozvučení a multiplayer Hudba je tradičně velmi precizní, stejně jako v případě obou Hitmanů. Jednička byla překvapením po všech stránkách a možná i díky tomu někteří lidé kvalitní soundtrack nijak zvlášť nevnímali. Ve druhém díle došlo k významné změně hudebního stylu, ve kterém FF částečně pokračuje. Pokud jste viděli film Hon na ponorku (Hunt for the Red October), bude vám zřejmě hlavní motiv z FF velmi povědomý. Snahou evidentně bylo navodit tu správnou rusko-americkou atmosféru, což se povedlo. Multiplayer ve hře bohužel není. Zatímco majitelé konzolí si užijí kooperativních orgií na maximum, PC verze je značně „osekaná“ a nenabízí vůbec nic. Jestli je to dobře nebo špatně, lze těžko posoudit, každopádně možnost multiplayeru je zajímavá takřka v každém titulu. Shrnutí ![]() Stáhněte si: Demo, Videa, Cheaty Související články: Novinky, Vše o Hitman 2 |
David Ducháček | |
autorovi je 23 let, dříve psal pro GamePort a nyní působí i v Levelu, pracuje jako správce sítě, nejraději má akční hry všeho druhu a mezi jeho nejoblíbenější tituly patří Dungeon Master, Shadowman a Half-Life (všechny články autora) |