Zprávy ze zombielandu přináší novinky o DayZ a State of Decay
zdroj: tisková zpráva

Zprávy ze zombielandu přináší novinky o DayZ a State of Decay

15. 4. 2013 20:03 | Preview | autor: Petr Poláček |

Po úspěchu DayZ modu nebo The Walking Dead už svět nikdy nebude stejný. Třeba podivně se ploužící spoluobčany na ulici už nebudeme podezřívat z toho, že si během oběda dali víc piveček než by bylo záhodno – budeme vědět, že jsou to první zombíci! V takovéto situaci se dnes naše společnost nachází a čím více si boj o přežití během nevyhnutelné zombie apokalypsy nacvičíme ve hrách, tím lépe budeme připraveni. Nejdříve si však budeme muset počkat, až někdo ty trenažéry dokončí a vydá.

V případě chystané DayZ hry to ale bude ještě chvilku trvat, přestože progres směrem k vydání alfa verze by tu byl, jak naznačuje blog Deana Halla sepsaný v základním táboře před výšlapem na nejvyšší horu světa. Ještě než se na blog vrhnu, tak zcela dobrovolně upozorním, že v článku najdete i nové video z fajnově vypadajícího singleplayer zombie sandboxu State of Decay, který má konečně stanovený termín vydání.

Vybavený skladným noťasem a připojený přes satelit sepsal Dean Hall docela dlouhý update, který sumarizuje aktuální dění okolo vývoje samostatné DayZ hry. Jak z textu vyplývá, Ivan Buchta se po svém návratu z vazby v Řecku naplno zapojil do vývoje a dohlíží zejména na ztvárnění herního světa. Stejně tak se pracuje na nových animacích pro zombíky, ladí se klient-server architektura, která z Day Z de facto udělá klasické MMO, ale nejzajímavější jsou informace o implementaci rádio komunikace.

Hráč bude v DayZ moci najít rádio a s jeho pomocí komunikovat s někým na stejné frekvenci v podobě zvukové i textové. Rádio půjde vypnout i zapnout, aby se dalo či nedalo použít k odposlouchávání, a dokud si hráč nevyrobí headset, tak bude jeho komunikace veřejná. Experimenty s uplatněním rádia ve hře jsou prý zatím fantastické, ale těžko říci, jestli Dean nepřehání z řídkého vzduchu :)

DayZ update si určitě pečlivě prostudujte, pokud na samostatnou DayZ hru netrpělivě čekáte. Dočtete se v něm třeba, že v zásadě jediné, co zabraňuje vydání alfa verze DayZ, je dokončení programové architektury, která zabrání jakémukoli hackování a jiným nekalostem s účty hráčů. Jakmile bude tento úkol dokončen, alfa může ven. Každopádně to bude trvat tak dlouho, jak bude potřeba. Ale to je v pořádku, však fanoušci si rádi počkají, že ano?

Zatímco DayZ se orientuje na online a multiplayer, State of Decay je už od svého oznámení před pár lety čistě singleplayerový sandbox. X360 verze vyjde na XBLA letos v červnu, PC verze by pak měla následovat, a jak asi nepochopíte z nového traileru někde okolo, tak State of Decay nemá být pouze o akci.

Samozřejmě se na hordách zombíků můžete vyřádit s pomocí čehokoli, co najdete okolo, ale počítejte s tím, že herní svět na to bude reagovat. Zombie hrozba bude generována na základě vaší činnosti, a když se vykašlete na shánění jídla či věcí k opevnění, potažmo na shánění ostatních virtuálních přeživších, tak brzy skapete na zombácký kousanec. Oficiální popisek hovoří o různých možnostech, jak ve State of Decay přežít, ale zajímavě zní právě možnost zachraňovat jiné lidi a budovat s jejich účastí komuny, které se budou efektivněji bránit a tak dále.

...

Záběry ze State of Decay vypadají pěkně, ale jestli by něco mělo být zárukou zajímavosti celého projektu, pak je to jméno: Jeff Strain. Tento sympatický vývojář, s nímž jsem absolvoval několik příjemných interview, založil studio Undead Labs v roce 2009 poté, co už ho nebavila hra na kravaťáka v NcSoftu. Chtěl se vrátit zpět k vývoji her, kterých má na krku hned několik a nedá se říci, že by nebyly úspěšné – právě naopak.

V Blizzardu se jako programátor podílel na vývoji Diabla i StarCraftu (vytvořil editor kampaní), byl hlavním programátorem a zároveň šéfem týmu, který udělal World of Warcraft. Následně spoluzaložil ArenaNet a jako producent i hlavní programátor dohlížel na zdárný vývoj a následný úspěch Guild Wars. V zásadě se mu povedlo všechno nač sáhl, takže by State of Decay byla další hitovka? Těžko říci v tuto chvíli, ale potenciál by tu byl. Hlavním cílem studia Undead Labs je však tvorba zombie MMO, jak se lze dočíst z homepage. State of Decay tak zřejmě bude něco jako zkouška. Doufejme, že zábavná.

Nejnovější články