Zombie onlinevka H1Z1 půjde na mikrotransakce s otevřenou hlavou
zdroj: tisková zpráva

Zombie onlinevka H1Z1 půjde na mikrotransakce s otevřenou hlavou

11. 4. 2014 14:09 | Preview | autor: Adam Homola |

Co je populární, začne se dříve či později kopírovat. Postihlo to Call of Duty, Minecraft a stovky dalších her. Vývojáři ze studia Bohemia Interactive mají tu smůlu/štěstí, že DayZ je natolik populární, aby začaly vznikat podobné hry. Jednou z nich je i čerstvě oznámená H1Z1, zombie onlineovka od Sony Online Entertainment, která svoji inspiraci DayZ ani nezapírá. DayZ je zatím v Early Access za 24 euro. H1Z1 zpoplatněný Early Access také plánuje, ale pak chce vyrukovat se slibným free to play modelem.

Slibným proto, že free to play model do velké míry nechá na hráčích. Neděste se, v SOE nejsou blbci a tak hloupé nápady sami odfiltrují do odpovídajícího šuplíku. Navíc mají sami vývojáři hrubou představu o tom, jak by měl systém fungovat.

“Budete překvapení, ale monetizaci jsme zatím úmyslně neřešili. Chtěli jsme počkat, co nám k tomu řeknete vy. A to si nevymýšlím, myslím to vážně. Opravdu je to ve stavu, kdy k tomu nemáme téměř nic,” napsal na Redditu šéf SOE John Smedley na Redditu.

I přesto nastínil alespoň několik základních rysů hry, které bychom měli brát v potaz, pokud chceme SOE navrhovat mikrotransakční modely. Nejdřív upozornil, že hra sice je free to play, ale v Early Access vás vyjde na 20 dolarů.

Jakmile se z Early Access dostane a vyjde ve verzi, které se bude říkat alfa beta, nebo final, půjde hrát zcela zdarma. Pokud by někoho napadlo, že by se do H1Z1 mohly prodávat zbraně, rovnou na to zapomeňte. Smedley řekl, že něco takového SOE neplánuje.

K získávání zbraní dochází buď skrze craftování, nebo prozkoumávání prostředí, kde nějakou zbraň můžete najít. Nic, co by ve hře bylo tak důležité jako zbraně, se prodávat nebude. Platí to i pro jakýkoliv předmět nebo “službu”, která by vám usnadnila přežití.

Jádrem H1Z1 bude boj o přežití a vývojáři nechtějí prodávat nic, co by tento klíčový prvek hry usnadnilo. Navíc možná trošku drze, tvrdí: “Pokud je pro vás tahle hra těžká, běžte si zahrát jinou.” Ok, silná slova. Jestli tomu tvůrci skutečně dostojí, se uvidí, ale doba těžkým hrám přeje.

Ve hře by se prodávat mohly a pravděpodobně i budou spíše kosmetické věci. Oblečení a jiná výstroj a výzbroj, kterou můžete nosit, ale nemůžete s ní zasahovat do balancu hry. Většina nositelných věcí by tak mohla jít jednoduše zakoupit skrze reálné peníze, ale Smedley jedním dechem dodává, že ve hře nebude chybět tuna věcí, které lze vycraftovat nebo najít, aniž byste museli sahat pro kreditku.

Nakonec ze Smedleyho vypadlo několik drobků, například že ve hře bude kemping, koně, levelování ani zkušenosti. Reklamy přímo ve hře také nebudou, možná dojde na domácí mazlíčky a zakoupené věci vám nikdo neukradne. H1Z1 půjde hrát ve first i third person pohledu, počasí se má měnit atd.

Zatím je příliš brzy, ale takhle na papíře H1Z1 špatně nevypadá. Kopírka nekopírka, když se to vývojářům povede, tak proč ne.

Nejnovější články