VATS ve Falloutu 4 čas nezastaví, ale pouze razantně zpomalí
zdroj: tisková zpráva

VATS ve Falloutu 4 čas nezastaví, ale pouze razantně zpomalí

9. 7. 2015 14:50 | Preview | autor: Honza Konfršt |

Magazín Telegraph dostal možnost vyzpovídat Todda Howarda z Bethesdy a samozřejmě hlavním tématem byl dychtivě očekávaný Fallout 4. Ten má překvapivě vyjít již 10. listopadu, čímž jde Bethesda proti současným standardům a hru vydá už půl roku po jejím představení. Za to jim nelze než vděčit – řada jiných studií oznámí hru, když má v ruce jen prototyp a pak čekáte, čekáte a čekáte.

Za takovýmto sledem událostí je pochopitelně schován fakt, že Fallout 4 je ve vývoji již řadu let a například v traileru (který pod článkem taktně připomínám) viděný power armor byl načrtnut například již v roce 2009. Citovaný rozhovor Telegraphu především shrnuje již známe informace, vedle toho se ale také dozvídáme také pár nových informací.

Fallout 4 se odehrává v americkém Bostonu, který byl zvolen na základě svého významu pro americkou historii v kombinaci s přítomností moderních technologií. V něm se hlavní hrdina (či hrdinka) uchýlil do Vaultu 111 během právě vypuknuvšího totálního konfliktu. Dostává se z něj však za dosud neobjasněných okolností až o rovných 200 let později. Charakter si hráči utvoří sami – mohou si zvolit pohlaví, jež samozřejmě ovlivní některé situace ve hře, a kompletně si postavu upravit. Co je však nejdůležitější je fakt, že tentokráte bude hlavní postava plně nadabovaná. Nahrávání dialogů prý trvalo dva roky a dabéři přitom nahráli více jak 13 tisíc řádků textu.

Nejzajímavější z uvedených informací je Howardův slib, že dojde k přepracování akční složky hry. Hráčům Fallout 3 často vadil fakt, že z očividného headshotu protivníkovi prostřelili kotník nebo rovnou sousedčino okno za což mohla kombinace střílečky s RPG statistikami.

I čtvrtý díl bude nadále počítat se statistikami a vrhání kostek na pozadí systémů ve hře zůstane, nově však bude akční složka hry vyznívat lépe pro ty, kteří ji jako akční složku vnímat vlastně v první řadě chtějí. Pokud bude hráč dobrý v míření, může tím zčásti kompenzovat fakt, že postava nemá velká čísla ve střílení, plná náhrada schopností postavy se však konat nebude.

zdroj: Archiv

Samotný systém VATS, který v trojce hru úplně zapauzoval nově nebude hru zcela pozastavovat, ale akci okolo pouze razantně zpomalí. To bude mít přímý vliv na percentuální možnost zásahu protivníka – i zpomalený pohyb protivníka totiž bude ovlivňovat pravděpodobnost zásahu podle toho, jak se cíl hýbe, kde a kam míříte. Takže žádné půlhodinové přemýšlení jestli risknete ránu do hlavy.

Jako poslední Howard zmiňuje novinku v podobě budování a craftingu. Tyto novinky prý do Fallouta zavítají mimo jiné také proto, že tým prý hodně a rád ve volném čase hrál Minecraft. Jsou také zároveň důkazem technologického pokroku od dob třetího dílu a především dílem nárůstu výkonu u herních konzolí. Inu, už aby ten listopad přišel, co říkáte?

zdroj: Archiv

Nejnovější články