Tvůrci Star Citizen reagují na starosti fanoušků o průběh vývoje
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Star Citizen reagují na starosti fanoušků o průběh vývoje

10. 7. 2015 19:25 | Preview | autor: Adam Homola |

Na první pohled se vývoj Star Citizen mohl v posledních dnech jevit jako dosti turbulentní, ale přitom se nic zásadního nedělo. Asi tak by se dalo shrnout dění kolem hry, do níž fanoušci nacpali přes 80 milionů dolarů. Jedním z největším "problémů" byl odklad vydání FPS modulu Star Marine na neurčito. Přidejte k tomu odchod několika vývojářů a fanoušci se hned nervózně bouří a osočují tvůrce ze všeho možného. Jeden z šéfů vývoje Ben Lesnick se je však pokusil na diskuzních fórech uklidnit.

Lesnick se postupně vyjádřil ke všem zásadním nařčením, která se pokusil vyvrátit. Třeba obvinění, že posun vydání Star Marine ve skutečnosti znamená, že tvůrci FPS modul zrušili. Vydání Star Marine je skutečně jen odložené na "neurčito", což by mělo ve výsledku znamenat několik týdnů, nikoliv měsíců či snad dokonce let. Modul holt není ve stavu, v jakém by ho tvůrci chtěli hráčům předhodit, jak jsme psali už v tomto článku.

Kolem Star Marine se dále zvedla vlna nevole, když fanoušci zavětřili jakési vzdálené přirovnání ke Call of Duty. A Lesnick opět všechny uklidňuje vysvětlením, že jde pouze o zkratku, frází. Lesnick prozradil, že se kdysi účastnil porad ohledně rebootu Privateera, kterého musel prezentovat jako "Battlefield meets Grand Theft Auto". S Call of Duty má prý Star Marine společný jen žánr - obě to jsou střílečky z pohledu první osoby. Tam prý jakákoliv podobnost končí - Star Citizen podle Lesnicka nepotřebuje akční hratelnost, která by kopírovala Call of Duty.

Někteří hráči si též stěžují, že tvůrci tráví příliš času "laděním" hry, což je podle Lesnicka nepravdivé nařčení. Ladění přijde až na konci vývoje, nyní se řeší základní technologické věci. Ostatně, snad všechny části hry prý stejně čekají zásadní úpravy a na nových verzích některých z nich se právě pracuje. Lesnick tím zároveň odpovídá na stížnosti, že tvůrci do hry neustále přidávají nové funkce, hra kvůli tomu bobtná a nikdy nebude hotová. Prý jde opět o nepravdivé nařčení: žádné nové funkce a prvky do hry už dlouho nepřibyly, tvůrci jen pracují na těch, které dříve naplánovali a hráčům slíbili.

zdroj: Archiv

Jedna z pochopitelných výtek ze strany hráčů se týká nemožnosti ovládat některé z prodávaných vesmírných korábů. Odpověď je ale opět jednoduchá: tvůrci si to uvědomují a pracují na tom. Je však třeba si uvědomit, že má studio omezené zdroje - lidské i časové. Jednoduše nelze udělat X lodí najednou. Některé musí mít prioritu a nedělají se tedy postupně jedna po druhé nebo naráz. Obecně řečeno mají přednost lodě z příběhového modulu Squadron 42 a hned poté kousky určené pro Arena Commander 1.0. Pokud zrovna vaše loď nespadá do těchto dvou kategorií, musíte si počkat.

"Pracují jen na Squadron 42!," zní další nepravdivá námitka některých hráčů. Na Squadron 42 sice pracuje spousta vývojářů, ale ještě více jich v různých studiích po celém světě pracuje na dalších částech hry. Navíc ve chvíli, kdy některý tým dokončí svoji práci na S42, přesune se na jinou část hry.

Pro změnu regulérní je narážka hráčů na slíbené webové funkce, které stále nefungují. Lesnick se nevykrucuje, přiznává, že na nich tvůrci pracují. Propojit webové funkce s persistentním univerzem je prý ale těžší, než tvůrci čekali.

zdroj: Archiv

Do kategorie "WTF" pak spadá řada zbývající nařčení. Někomu se například nelíbí, že Chris Roberts mrhá časem, když běhá po studiu a režíruje natáčení performance capture. S tím, že se Roberts ujme režisérské pozice, se počítalo od začátku a vývojáři to také promítli do všech plánů a tabulek. Roberts navíc podle Lesnicka pořád pracuje na všech částech hry. Stejně tak by nemělo hráče nijak rozhodit, když studio opustí některý ze zaměstnanců. Na Star Citizen pracuje několik stovek lidí, čili fluktuaci se vyhnout nelze. Dle Lesnicka je nesmyslné vyvozovat z několika odchodů ohrožení celého projektu.

Stejně tak je prý nesmyslné tvrdit, jako to někteří činí, že vývoj Star Citizen není otevřený a vývojáři si tutlají věci pro sebe. Otevřený vývoj neznamená, že tvůrci budou vydávat nový build hry každý druhý den a mezitím do něj pumpovat každičkou změnu formou patchů. Patchování hry stojí peníze - kdyby do veřejného buildy patchovali hned všechny úpravy, už dávno by všechny vybrané peníze utratili.

A poslední, spíše úsměvné, je nařčení, že studio s hráči dostatečně nekomunikuj. Při tom vývojáři pravidelně vydávají hned několik druhů reportů či pořadů každý týden. Zároveň toho chtějí dělat ještě víc, ale zejména u vedoucích vývojářů je problém s časem. Vzít jednoho z výše postavených vývojářů a zpracovat s ním nějaký video či textový obsah pro fanoušky může být práce na celý den. Pokud by se to dělalo často, narušilo a prodloužilo by to vývoj hry, což si nikdo nepřeje.

zdroj: Vlastní

Pokud máte pár desítek minut čas a zajímají vás detailní rozbory jednotlivých narážek, rád vás nasměřuji na diskuzní fórum, kde Ben Lesnick všechno podrobně vysvětluje.

Nejnovější články