Tvůrci Kingdom Come vysvětlují pracný proces vývoje soubojového systému
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Kingdom Come vysvětlují pracný proces vývoje soubojového systému

12. 8. 2015 19:12 | Preview | autor: Adam Homola |

Aktuální alfa verze českého RPG Kingdom Come: Deliverance je venku už několik týdnů a netřeba připomínat, že jejím hlavním tahákem je krom jiného soubojový systém. Souboje na blízko z pohledu vlastních očí jsou vždy obtížné a Warhorse Studios v čele s Danem Vávrou v dalším vývojářském deníčku vysvětlují, jak k problému přistoupili oni. A jak se jim to, alespoň podle prvních reakcí backerů, podařilo.

Dan Vávra na začátku vývoje neměl představu, jak by měly správně zpracované souboje vlastně vypadat. Jen věděl, že to je v drtivé většině her a ostatně i filmů zpracované nerealisticky, tudíž podle něj špatně. Oponenti nejsou pořád zaseknutí do sebe, nehrají si na baletky a neútočí na nepřítelův meč, ale na nepřítele. Během bádání také Warhorse zjistili, že se dá v kompletním brnění docela dobře pohybovat, jak předvádí figurant na videu.

A tak přišlo na řadu studium dobových materiálů, konzultace s experty a spousta prototypů soubojáku, které nefungovaly. Vývojáři nakonec skončili u systému, který ve svém jádru stojí na fyzice a procedurálních animacích. Když někoho bouchnete mečem do brnění, nepřehraje se jedna předpřipravená animace, ale meč po brnění autenticky sjede a postava zareaguje tak, jak by zareagovala v reálu na základě síly a úhlu švihu, terénu a dalších faktorů.

zdroj: Archiv

Tento systém pomohl animátorům s už tak velkým počtem animací, přičemž ten největší problém nebyl udělat, aby animace vypadaly dobře, ale aby byly autentické, uvěřitelné a historicky akurátní. Přesnosti vývojáři nakonec dosáhli, byť to nebylo bez menších kompromisů. Jako jeden příklad na videu uvádí rychlost. V reálu jste prý trénovali tak, abyste byli co nejrychlejší a mohli tak oponenta zaskočit útokem na místo, kde to nečekal a nestihl útok vykrýt.

Jenže hráči jsou pomalejší a tak přišly na řadu dlouhé táhlé pohyby meči, ze kterých může bránící se hráč vyčíst kam oponent směřuje svůj útok. Pak máte šanci zareagovat, což by při velké rychlosti spíše nešlo a bylo by to frustrující. Souboje sice nejsou ještě hotové, ale podle Vávry a podle prvních reakcí backerů jsou povedené a zábavné.

zdroj: Archiv

Tvůrci jsou zřejmě na dobré cestě, a pokud se o tom chcete přesvědčit, stačí si aktuální alfa verzi stáhnout. Jestli jste Kingdom Come: Deliverance nepodpořili na Kickstarteru, stačí jít na oficiální web, přispět adekvátní částkou a pak už jen hrát. Nebo si můžete přečíst naše dojmy z hraní aktuální alfa verze, kde se o soubojáku rovněž něco dozvíte.

Nejnovější články