Dojmy z hraní: alfa verze Kingdom Come naznačuje velký potenciál, hlavně v soubojích
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní: alfa verze Kingdom Come naznačuje velký potenciál, hlavně v soubojích

22. 7. 2015 20:15 | Dojmy z hraní | autor: Jan Slavík |

Většina z vás pravděpodobně zaznamenala, že se alfa verze chystaného first-person RPG Kingdom Come před několika týdny dočkala velkého updatu. Nová zkušební verze pro všechny, kdo mají možnost si ji zahrát, přináší k vyzkoušení řadu novinek. Honosí se číselným označením 0.4 a nechá vás, mimo jiné, projít se po nové vesnici a konečně s někým zkřížit meče.

O tom, co vlastně Kingdom Come je a oč se snaží, byly natočeny tucty hodin video stopáže a popsány kilometry textu. Není tedy nutné nosit dříví do lesa - mě tak spíš zajímalo, jaké věci mohou virtuální dobrodruzi v nové alfě zakusit.

Tvůrci hráčům naservírovali klasické rozšíření herní mapy, kterou mohou prozkoumat, i když v případě tohoto updatu se jedná o vcelku zásadní rozdíl - nová herní plocha je zhruba čtyřikrát větší než byla v předchozí verzi. A rozhodně se nejedná o prázdné kopce a louky, které jen někdo pomaloval rozkvetlým štětcem. Za travnatým vrškem se skrývá nová vesnice Mrchojedy a přilehlý vojenský tábor i s posádkou, kterou tam vyslal místní feudál jako obranu před nájezdy Kumánů.

Přibylo několik hudebních smyček. Obohacení se dočkal i herbář v lesní chatrči babky bylinkářky, na kterou si jistě vzpomenete v souvislosti s okouzlujícím úkolem, řešícím běhavku místního farmáře. Ostatně, nové herní mechaniky si můžete vyzkoušet v několika zcela nových questech. Zpoza obzoru se k mrakům vznáší zlověstný dým, jehož původ jste samozřejmě vysláni prozkoumat. Na místě naleznete stopy krvavé bitvy, vypálené hospodářství a několik bloumajících vojáků. Ti vás obratem pošlou za velitelem posádky, čímž se dostanete do zmíněného armádního tábora.

Vsadím se, že právě tam povedou kroky většiny hráčů co nejdříve, protože mezi vojenskými stany si konečně můžete vyzkoušet pořádný středověký souboj jeden na jednoho. Nejdřív cvičně s dřevěným mečem, pak o peníze s opravdovou čepelí. To ale díky bohu není všechno, nemusíte se bát. Zápolení s nepřáteli a třeskot nabroušené oceli se totiž v nové alfě neomezuje pouze na přátelský šerm v aréně - později dostanete i několik příležitostí k ostrým šermířským duelům, při nichž srdce buší, krev cáká a jednoduše jde o život.

zdroj: YouTube.com

Jakým dojmem ale ovládání a průběh samotných soubojů působí? Mno, stejně jako zbytek současné verze hry, dobrým. Sekáte a bodáte z pěti možných směrů, s nepřítelem se lze přetlačovat, uskakovat mu a pokud narazíte na někoho dovednějšího, přichází na řadu nádherně provedené a dynamické výměny výpadů a parád. Plejáda možností, jak se se zbraní chovat, je opravdu široká. Určitě chvíli potrvá, než je hráč dostane všechny do ruky, ale jakmile se tak stane, otevírá se uspokojivá paleta způsobů k překonání nepřítele. Chcete se pustit do férového souboje tělo na tělo s občasnou ránou pěstí? Přejete si soupeře překonat rychlostí, technikou a vírem protiúderů či klamných pohybů? Žádný problém.

Všechno je samozřejmě potřeba ještě pořádně doladit. Souboje jsou založené na únavě a vyčerpání, to víme už dávno, ale hrdina po dvou máchnutích mečem funí jak po celodenní šichtě v uhelných dolech, což řež nepříjemně zpomaluje. To bude ale asi spíše záležitost nevycvičené postavy - počítám, že časem a zkušenostmi se z hrdiny stane schopnější šermíř, který vydrží přeci jen o něco živější tempo.

Jedinou poněkud subjektivní stížností tak zůstává to, že se souboje ovládají daleko lépe a intuitivněji na gamepadu než na klávesnici s myši. Nic proti gamepadu, samozřejmě, ale hry z pohledu první osoby přeci jenom preferuji hrát na myši. Pokud vám však sedí ovladač do ruky lépe i v tomto herním žánru, můžete být spokojeni.

Jedná se stále o ranou alfu, není potřeba zmiňovat, že narazíte na hromadu bugů a nedodělků, s tím se zkrátka musí počítat. Proti čemu však nelze říct ani půl slova již nyní, je audiovizuální stránka věci. Kingdom Come: Deliverance vypadá a zní jednoduše nádherně. Zasněně sledovat západy slunce nad smaragdovým mořem luk a plání je krásně poetické, hra světla a stínu v lese naprosto okouzlující a noční průzkum houštin s loučí v ruce mrazivý a vzrušující.

Vše je navíc podbarveno skvělou hudbou, jež zní velice příjemně již ve své syntetické verzi, kterou v alfě uslyšíte. Což znamená, že v hotovém produktu by měla být ještě lepší, protože to už se bude jednat o nahrávku orchestrální.

Krom největší novinky, tedy soubojů, si můžete v alfe vyzkoušet několik dalších věcí. Například vykopávání hrobů či jízdu na koni. Na věrného lichokopytníka však zatím musíte velice opatrně. Jelikož se jedná jen o jeho nehotovou, pracovní verzi, dokáže se chovat poněkud nepředvídatelně - na což však tvůrci sami upozorňují.

Nyní už jen „stačí“ doplnit strhující příběh, všechno pořádně vyleštit a vyhnout se dřevu na jedné straně sloupu a betonu na druhé či borůvkám v závějích. Pokud máte do alfy přístup, rozhodně si nenechte novou ochutnávku ujít, stojí za to. Pokud takovou možnost nemáte, můžete se zkusit vcítit do skvělé atmosféry hry alespoň skrze záplavu obrázků, které jsem při hraní napáchal.

Nejnovější články