“Znamená to, že rozšíříme FPS mechaniku, kterou jsme vytvořili pro lodě. Teď ji budeme moct aplikovat do dalších částí hry. Bude možné se připojit k bitvám na různých planetách, spustit útok na základnu pirátů, přijít na pomoc vzdáleným kolonistům nebo se pokusit odrazit Vanduulské nájezdníky... Možnosti budou neomezené,” napsal na oficiálním webu hry sám Chris Roberts, hlavní tvůrce hry.
Překonáním 20 milionů si ale hráči neodemkli jen FPS souboje, ale také rybičky. Do hangárů budete moct nainstalovat akvárko, ve kterém budou coby dekorace rybičky. Prozkoumáváním cizích planet a sbíráním nových druhů živočichů si navíc budete moci do akvária přidat nové druhy ryb. Roberts také oznámil, že na základě přání hráčů výběr peněz nestopne na 21 milionech, ale pojede pořád dál. Hráči očividně chtějí hru větší a jsou ochotni neustále přispívat.
V dohledné době tak bude následovat oznámení nových stretch goalů a Star Citizen bude bobtnat dál. Za 20+ milionů už Roberts a jeho tým můžou udělat plnohodnotnou AAA vesmírnou hru, a kdo ví, na jaké částce se crowdfunding zastaví. Aktuálně máme zatím oznámené jen dva nejbližší cíle. Pokud se vybere 21 milionů dolarů, tak do hry přibude mechanika Salvage, která bude rovnou samostatnou kariérou.
Se Salvage budete moct šmejdit po galaxii a hledat “hodnotná a zajímavá tajemství v lodi i v FPS režimu. Objevujte tajemství dávných Hedesianů, nacházejte hodnotné komponenty a náklady, nebo se zapište do historie jako první, kdo potkal novou mimozemskou rasu,” píše se na webu. Stretch goal pro 22 milionů dolarů je pak systém pro Facial Capture. Není to ale přímo to, co si asi myslíte. Tady jde totiž o ruce.
“Přišli jsme na technologii, díky které můžeme pomocí kamer nasnímat skutečné ruce a importovat je do hry. To nám umožní poměrně jednoduše tvorbu široké škály realistických postav. Navíc je to natolik mobilní technologie, že ji budeme moct vzít s sebou na různé akce a nasnímat tam některé fanoušky,” píše se na webu. A ono to vlastně dává smysl - na co byste měli ve hře obličej, když budete mnohem častěji koukat na ruce.
Roberts v nejnovějším postu na webu slibuje, že chystané cíle nebudou žádné blbosti jen proto, aby tam vůbec nějaké byly, ale budou to důkladně zvážené přídavky, které hry zlepší. Důležitost a promyšlenost přídavků ilustroval na těch aktuálních. First person souboje už ve hře jsou a jejich rozšíření na planety je logickým krokem, který je ale velmi vázaný na rozpočet - základy FPS soubojů díky CryEnginu mají hotové a nemusí to řešit, ale vytvořit všechny potřebné assety jim zabere spoustu práce a času.
Právě od toho je to dobrý stretch goal. Původně se nic takového kvůli náročnosti neplánovalo, ale díky překonání 20 milionů dolarů si to nyní mohou vývojáři dovolit. Podobně je to i s oním snímáním rukou. Roberts píše, že vývojáři jednoduše přišli na technologii a výbavu, díky které bude hra lepší, protože budou moct levně vytvářet nový obsah.
“Oba typy přídavků jsme důkladně zvážili - nebudeme se zavazovat k přidávání funkcí, díky kterým by pak hra nemohla vyjít v plnohodnotném a funkčním stavu. Pamatujte také na to, že tady nejde o typickou krabicovou hru - není žádné pravidlo, že by všechny tyhle funkce musely být ve hře hned při vydání,” napsal Roberts.
Za příklad přitom dává už vydaný Hangar Module - obsah a funkcionalita se bude postupně vydávat a doplňovat ve chvíli, kdy bude připravená, nebude se zbytečně čekat na nějaké dodělání všechno a následné naskládání funkcí do jedné kompletní hry. Společně s tím se taky na internetu objevilo nové video ze hry, které si říká “AMD sizzle reel” - jede to celé přímo v enginu a na grafické kartě od AMD a vypadá to moc pěkně, ostatně přesvědčte se sami, vide se povaluje kolem textu.