Souhrn informací o Call of Duty: Black Ops III značí, že tvůrci se změn nebojí
zdroj: tisková zpráva

Souhrn informací o Call of Duty: Black Ops III značí, že tvůrci se změn nebojí

27. 4. 2015 14:01 | Preview | autor: Petr Poláček |

Stačilo pár desítek hodin a ze spekulací o Call of Duty: Black Ops III se staly relevantní informace. Všechno, co psal Adam o Black Ops III v sobotním článku tedy platí, a následující řádky tedy jen dobarvují obrázek hry, která pokračuje v evoluci série a koncepčně navazuje na Call of Duty: Advanced Warfare. Stačí se podívat na obrázky a trailer (v článku), aby vám to bylo nad slunce jasné.

Specialisté a pohybové schopnosti 

Ze všech novinek, kterými chtějí tvůrci z Treyarch hráč v Black Ops III oslnit, se jako zásadní jeví dvě: role specialistů v multiplayeru a nově zpracovaný pohyb v singlu i multiplayeru.

Adam už v nedávném článku zmiňoval, že tvůrci přepracovali způsob pohybu, aby se přiblížil parkouru. Dojmy zahraničních kolegů, kteří už děmo Black Ops III viděli na vlastní oči, prvotní informace potvrzují. Zatímco rozšířené možnosti pohybu znamenaly v Advanced Warfare rychlý přesun určitým směrem, v Black Ops III si hráč sám určuje, jak rychlý speciální pohyb bude, případně jaký bude mít charakter.

Kupříkladu tryskový skok neznamená pouze jednorázové hopsnutí na vyvýšenou překážku. Hráč si sám určí, jak s dostupnou energií naloží - jestli tedy jednorázově někam skočí, provede dvojitý skok, zůstane chvilenku levitovat ve vzduchu nebo spotřebuje veškerou energii k jednomu opravdu dlouhému skoku, respektive letu. Podstatné je, že všechny uvedené skopičiny lze provádět pouze ve vzduchu, čili při skoku. Rozhodně ne rovnou ze země. Tvůrci na to ovšem pamatovali, takže na zemi může hráč použít například skluz.

zdroj: Archiv

Střílím kudy chodím (plavu, skáču, kloužu)

Netřeba snad dodávat, že lze speciální pohyby na sebe navázat - tedy na přistání po skoku hned navázat právě skluzem. A protože Black Ops III je střílečka, nikoli gymnastický simulátor, tak během uvedených, ale i dalších parkourových vsuvek můžete pořád používat svou zbraň. Navíc bez omezení, pokud jde o míření. Až se tedy budete klouzat kolem otevřených dveří, můžete nečekaně pokropit dávkou nepřátele uvnitř místnosti, a v mžiku být zase pryč. Ani nebudou vědět, kdo je všechny sejmul. Pokud tedy nevyužijí některou z technologických hraček včetně skenu okolí, kterými je hra prošpikovaná.

Z dalších speciálních pohybů nechybí v Black Ops III ani běh po zdi ve stylu Titanfall, jehož směr se dá ale kdykoli změnit, což v Titanfall nešlo, pokud se nepletu. Nově též můžete plavat (poprvé v sérii) a tvůrci výrazně zapracovali i na automatickém překonávání drobnějších překážek (sutiny, obrubník apod.), které hráčův hrdina umí automaticky přelézt v jakémkoli směru, tedy i při chůzi dozadu.

Podstatné ale je, že při jakémkoli pohybu či akci má hráč pořád možnost se rozhlížet a střílet, dokonce i při plavání. Jde o jeden ze základních designových prvků celé hry - aby měl hráč neustále možnost zapojit se do akce nebo se bránit, a neměl pocit, že v boji neuspěl, protože se dostal do situace, kterou nemohl sám ovlivnit. Je snad jasné, že možnost reagovat kdykoli na jakoukoli situaci bude užitečná hlavně v multiplayeru, kde vznikají různé situace. Ovšem i singleplayer by tento rok měl nabídnout onu bájnou znovuhratelnost, i když ne nekonečnou, samozřejmě. 

Call of Duty: Black Ops III zdroj: tisková zpráva

Singleplayer s volbou postav a kooperací

V prvé řadě tvůrci zahodili koncept kampaně postavené na pevně dané postavě. I v singlu si hráč na začátku tvoří svého hrdinu sám včetně pohlaví, schopností a dalších klasických propriet. Vyprávění se tomu přizpůsobí. Dále hra podporuje v kampani kooperaci až pro čtyři hráče online a pro dva lokálně ve splitscreenu. Jestli to znamená úplný odklon od silně skryptované příběhové kampaně, nebo pouze její evoluci, se uvidí až v listopadu, kdy hra vyjde.

Tvůrci každopádně vycpali kampaň skirmishovými momenty s více otevřeným prostředím, ve kterých je jasně daný cíl, k jehož splnění se ale hráč nebo parta hráčů může propracovat různým způsobem, čili s použitím různých taktik. Někdo se pokusí ke splnění úkolu prachsprostě prostřílet, další parta si hezky proskenuje okolí a nejdříve zjistí polohu nepřátel i cílů. Zajímavé je, že třeba výsledek skenu vidí všichni členové party, protože nesmíme zapomenout, že jsou vojáci mechanicky i kyberneticky augmentovaní, a sdílejí jeden informační systém.

Call of Duty: Black Ops III zdroj: tisková zpráva

Tvůrci v tomto ohledu naznačují, že ne vždycky musí to, co hráč vidí, odpovídat skutečnosti. Co když nepřítel informační systém hackne a pustí hráči upravenou verzi reality? Určitě si něco podobného lze představit a má jít rovněž o jeden z důvodů, proč stojí za to hráč kampaň vícekrát.

S ústředním tématem hry, tedy augmentovanými vojáky, souvisí samozřejmě systém speciálních schopností a jejich upgradů. Na záběrech videa je několik takových schopností k vidění, třeba roj agresivních nano-včel, nebo co to má být. K dalším patří schopnosti pohybové, hackování, ovládání dronu, dočasná neviditelnost a tak dále. Celkem je speciálních schopností ve hře okolo čtyřicítky a většinu z nich bude možné během kampaně využít, o multiplayeru ani nemluvě. Schopnosti tedy nejsou rozděleny do několika tematických stromů. Podstatné ale je koordinovat výběr těchto schopností se členy týmu tak, abyste se vzájemně doplňovali.

Call of Duty: Black Ops III zdroj: tisková zpráva

Specialista je řemeslník multiplayeru

Změny samozřejmě potkaly i multiplayer, ve kterém tentokrát hrajete za jednoho z celkem devíti specialistů, kteří mají svá jména, vzhled (lze částečně upravit), příběhové pozadí, ale hlavně jednu speciální zbraň a schopnost. Každý specialista zastupuje určitý herní styl a před soubojem si můžete zvolit buď schopnost, nebo zbraň, kterou bude mít k dispozici. Obojí se ale v boji před použitím nabíjí, a pak je k dispozici po omezenou dobu. Samozřejmě si před bojem musíte zvolit i loadout, abyste měli s čím bojovat.

Z devíti specialistů zatím tvůrci představili čtyři. Seraph pochází z prostředí čínských kartelů a umí v boji použít buď smrtící zbraň Annihilator (jedna střela a je po vás), nebo speciální boost na scorestreak. Outrider je bojovnice z brazilských favel, která může v boji nasadit luk a výbušné šípy, nebo aktivovat radar, co vyzradí pozici nepřátel v blízkosti.

Call of Duty: Black Ops III zdroj: tisková zpráva

Americký voják jménem Ruin umí v boji zrychlit pohyb, nebo likvidovat nepřátele svým zemětřasným útokem. A konečně robot Reaper umí přeměnit své pracky do podoby smrtících minigunů, respektive se umí teleportovat do místa, kde byl před šesti sekundami, což je nejzajímavější z doposud představených speciálních schopností vůbec. Potenciál této schopnosti v multiplayeru si snad umí představit každý - běžíte za nepřítelem, chcete vystřelit a nejdou blik ...a máte ho za zády.

Speciální zbraň nebo schopnost můžete využít až po nabití potřebného ukazatele, který se ale po smrti neresetuje - na rozdíl od scorestreaků. Ukazatel se naplňuje kontinuálně sám, ale rychlost nabíjení lze urychlit prováděním činností, za které normálně dostáváte zkušenostní body. Kromě globálních zkušenostních bodů získáte i zkušenostní body pro zbraně a zkušenostní body spojené s jednotlivými specialisty, za které jim pak odemykáte další ...asi schopnosti, zbraně nebo něco jiného. Tvůrci se v tomto ohledu zatím nevymáčkli.

A podobně nesdílní byli též ohledně Zombies módu. Jen fanoušky této ujeté herní varianty navnadili, že půjde spíše o hru ve hře než jen mód, a nabídne například svůj vlastní, ujetý, příběh.

Call of Duty: Black Ops III zdroj: tisková zpráva

Ve hře by samozřejmě neměly chybět osvědčené systémy z minulých her, takže s kompletní upravitelností vzhledu zbraní by neměl být problém. Otázkou spíše je, jestli Black Ops III vyjde 6. listopadu jen pro PC, PS4 a Xbox One, jak se zatím zdá, nebo jestli Activision do-oznámí v průběhu roku i verze pro PS3 a X360. Zřejmě se více dozvíme až během E3 v červnu a Gamescomu v srpnu. 

Smarty.cz

Nejnovější články