RPG Project Resurgence láká na kombinaci temné fantasy a dieselpunku
zdroj: tisková zpráva

RPG Project Resurgence láká na kombinaci temné fantasy a dieselpunku

7. 1. 2016 15:10 | Preview | autor: Honza Konfršt |

Na Kickstarteru představené izometrické RPG Project Resurgence slibuje stavět hratelnost na třech základních pilířích – na náročných úkolech, na objevování světa a na vývoji postav. V základu jde o dnes už klasickou hru ve stylu devadesátkových izometrických RPG. Při bližším pohledu však lze spatřit ambiciózní titul, na jehož vývoj žádají vývojáři 160 tisíc dolarů a který kombinuje inspiraci z minulosti s novodobým přístupem epizodického vyprávění.

Ve stylu svých vzorů by Project Resurgence měl být příběhovým RPG, ve kterém hraje prim nikoli zápas dobra se zlem, ale volby a jejich přímé následky. Ke konci hry se hráči budou moci dopracovat s mečem v ruce, zvolit ale budete moci i stealth přístupm a násilí tak nemusí být vždy jedinou možností. Po celou dobu však má ve vzduchu viset zásadní otázka – uvrhnou hráči svět do chaosu, anebo mu naopak navrátí ztracený řád?

Jako v každém správném RPG, i v Project Resurgence bude prvním úkolem vytvoření hrdiny, s nímž hráči vtrhnou do postapokalyptického světa inspirovaného nejen zlatým věkem izometrických RPG her, ale také diesel punkem a žánry fantasy a sci-fi. Co se zmiňovaných inspirací týče, vývojáři na Kickstarteru konkrétně zmiňují Arcanum, Planescape: Torment, Baldur's Gate, Fallout, Zaklínače, Fullmetal Alchemist, Legend of Korra a The Dark Tower.

Souboje tahové i realtime

Co se trojice pilířů hratelnosti týče, tak jako první zmiňovaná výzva spočívá zejména v soubojích. Ty budou mít v podání studia Nectar Game Studios podobu tahových i realtime potyček, mezi kterými půjde libovolně přepínat – tahový přístup nabídne taktické souboje s akčními body, realtime šarvátky naopak naservírují svižnou akci, ovšem s možností pauzy. Navíc, Project Resurgence je zástupcem her s partou dobrodruhů a najímat půjde různorodé postavy napříč celým herním světem.

diesel zdroj: tisková zpráva

Důraz na průzkum pak slibuje velký otevřený svět, ve kterém se na každém rohu ukrývá něco zajímavého a který prý zároveň stojí za to prozkoumat. K průzkumu slibují vývojáři lákat i příběhem samotným – hra bude rozdělená do pěti epizod a každá z nich nabídne jednu ucelenou kapitolu příběhu, ve kterém hraje prim vlastní hráčova postava, a který se bude odehrávat pokaždé v jiné části světa. A jak jsem již zmiňoval – i zde vývojáři vyzdvihují možnost voleb a potýkání se s jejich následky.

S příběhem souvisí i dialogy, které by měly být poměrně květnaté. Autoři slibují rozvinuté a opisné texty plné bohatého popisu situací, postav i akcí. Až čas pak ale ukáže, nakolik něco takového bude v dnešní uspěchané době hráčům vyhovovat. Cílem takové snahy je přitom přiblížit se charakteristickému knižnímu vyprávění, ke kterému ostatně mají příběhová RPG celkem blízko. Ostatně, podobným směrem se vydala série Shadowrun, kde líčení scény na textový popis vysloveně sází.

A konečně posledním pilířem je postup – ten spočívá ve vývoji postav a v bohatém lootu. Hrdinové mají k dispozici kromě klasických perků také volitelné negativní vlastnosti, jež mají pochopitelně také přímý vliv na hratelnost i na to, jak na ně reaguje okolní svět. Po vzoru Zaklínače pak autoři zavrhují grindování – zkušenosti budou přicházet skrze úkoly, nikoli skrze počty hlav monster přibitých na zdech hráčských obydlí. A stejně jako například v Path of Exile, tak i zde nebudou hráči striktně omezeni výběrem třídy a mohou vlastní avatary profilovat zcela dle vlastních představ.

zdroj: Archiv

Rozsáhlý svět

Velmi důležitým aspektem na příběhu založeného RPG je samozřejmě i jeho svět. Project Resurgence nabídne svět jménem Lumen, jenž nabídne velkou diverzifikaci a ve kterém půjde navázat vztahy nejen přátelské, ale i romantické. Příběh samotný se pak bude motat okolo staletí dlouhé izolace, během které se lidstvo muselo kvůli neznámé mlze uchýlit do podzemí. O staletí později vyšli lidé ven – celkem pět kmenů, každý s jinou motivací, jiným pozadím a s jinými vlastnostmi. Hráči si pak při tvorbě své postavy budou moci mimo klasických aspektů typu barva kůže či očí zvolit také původ spadající do jedné z pětice kmenů.

Ony kmeny o sobě po výstupu na povrch původně vůbec netušily, postupem času na sebe však samozřejmě narazily a vznikly i první šarvátky. Ty po letech ukončil jeden z kmenů – Sylesianové. Ti na svět přivedli podivný krystal jménem Ambrosia a tajemnou silou tak ukončili veškeré konflitky.

Nastal mír, kmeny se sjednotily a oživily myšlenku jediného obrovského města, ve kterém se potkávají odlišné kultury – Dehrgady. Ovšem vratký mír netrval dlouho, první konflikty se opět objevují, a do této atmosféry se v prvním kvartálu příštího roku budou moci hráči na PC, na Macích a na Linuxu v rámci první a až deset hodin trvající epizody podívat.

Po takovémto představení a příběhové premise se zájemci mohou vedle na informace bohatého Kickstarteru podívat také na přiložený teaser trailer představující první gameplay záběry pocházející z alfa verze hry. Pro další informace se můžete podívat na oficiální stránky hry a na blog pojednávající o pozadí vývoje Project Resurgence.

Nejnovější články