Rise of the Tomb Raider přinese obtížnější hádanky i atmosféru prvních dílů
zdroj: tisková zpráva

Rise of the Tomb Raider přinese obtížnější hádanky i atmosféru prvních dílů

18. 2. 2015 17:25 | Preview | autor: Honza Konfršt |

Kritika posledního dílu Tomb Raidera, který byl jinak povedenou hrou, se zřejmě snesla na úrodnou půdu. Rise of the Tomb Raider se totiž v některých ohledech přizpůsobí stížnostem skalních fanoušků série. Vyplývá to z informací od kreativního ředitele Crystal Dynamics Noaha Hughese, kterého vyzpovídal Game Informer.

Hodně stížností se týkalo hádanek a puzzlů, stejně jako průzkumu jeskyní, kobek a skrytých lokací, jež k sérii Tomb Raider neodmyslitelně patří, ale Tomb Raider rebootu nebyly zastoupené v takové roli, jakou si fandové původních her přáli. A právě na tomto aspektu hry chtějí Crystal Dynamics značně zapracovat a přidat do Rise of the Tomb Raider větší množství podobných lokací a spolu s nimi samozřejmě i hádanek.

Hádanky budou nejčastěji založeny na fyzice (stejně jako v minulém díle) a hrátkách s ní. Avšak tam, kde minulý Tomb Raider z roku 2013 kulhal a představoval příliš malou výzvu, by mělo pokračování postavit před hráče skutečnou výzvu a dát mu ochutnat pocitu zadostiučinění při úspěšném vyřešení puzzlu.

Zasazení hádanek a obecně jejich lokace pak také dostanou nádech ztracené historie a odkazu na minulé civilizace - jak je v sérii dobrým zvykem. Ostatně něco naznačují i nové obrázky, které sice mrazí samým sněhem a ledem, ale vykoukne z nich i starobylá architektura, která voní stylem Indiana Jonese.

To rozhodně zní lákavě a navrch také autoři slibují zakomponovat do hádanek propracovaný systém příčin a následků, kdy každá akce hráče vyprovokuje odpovídající reakci, a přitom stále slyšíme jediné slovo - výzva. Často bude muset hráč udělat řadu menších úkonů jen proto, aby se posunul dále. Nelze tedy než vyhlížet další informace a být zvědaví - tyto sliby rozhodně zní zajímavě, byť nemusí vyhovovat každému hráči a je jen otázka, zda naopak fandové restartované značky nebudou tímto návratem ke kořenům spíše zaskočeni. Tedy za předpokladu, že Crystal Dynamics vůbec dokáží svým slibům dostát.

Co na poslední Tomb Raider říkáte? Líbily se vám hádanky ve hře obsažené, raději byste je měli ztížené tak, aby představovaly skutečnou výzvu, nebo vám naopak plynulejší hratelnost bez sebemenších záseků vyhovovala a neradi byste na tomto konceptu cokoli měnili?

zdroj: Archiv

Nejnovější články