Přepracování tak čeká celý systém zbraní a výbavy. Jejich struktura by měla být pro hráče pochopitelnější a intuitivnější, což znamená třeba předvídatelný efekt zpětného rázu, jasněji definované třídy zbrojí a také vliv váhy vaší výzbroje na rychlost pohybu. Bude i zmenšený počet úrovní (tiers) vybavení, což prohloubí obsah jednotlivých úrovní, ale také zrychlí matchmaking.
Anomálie a artefakty se dočkají výraznějších úprav, protože hráčská základna volá po návratu starého systému. Vývojáři se pokusí najít zlatou střední cestu mezi statickými a dynamickými anomáliemi, aby zároveň nenarušili vybalancování při střetu dvou týmů v rámci PvP. Samotná role artefaktů by měla být výraznější než doposud.
Tým se chce zaměřit i na rozšíření možností pro jednotlivé hráče a ne jen vyznavače PvP. Ne každý se chce střílet s živými lidmi, a tak vývojáři zapracují na počítačem ovládaných protivnících a kooperativních misích, které budete moci plnit na předem určených mapách. Celkově by měla být lepší umělá inteligence NPC včetně zvířat a mutantů, což samozřejmě v budoucnosti znamená lepší PvE složku. Jde tedy zároveň o potvrzení toho, že se na PvE konečně začne víc pracovat.
zdroj: Archiv
Výrazné změny se dotknou skillů a talentů. Cílem je mít set základních schopností, které budou univerzální pro všechny hráče a ty by měly doplňovat unikátní skilly a talenty, které získáte jen díky členství v nějaké frakci. Tím pádem se i prohloubí rozdíl mezi frakcemi a podpoří to specializaci postav.
Kromě toho, že samozřejmě přibydou nové zbraně, mapy a výbava, Vostok Games chtějí zapracovat na systému modifikací zbraní. Hráči na přidání zbraňových modulů reagovali pozitivně, takže vývojáři hodlají přidat mnohem víc těchto úprav, což s sebou ale ponese i potřebu trochu pozměnit systém a jednotlivé bonusy, které moduly poskytují.
Za připomenutí stojí, že Survarium je i v early accessu free-to-play a můžete si ji zahrát třeba přes Steam nebo klienta staženého přes oficiální stránky.