Chystaný výlet do Japonska v Assassin's Creed Shadows by měl přinést více novinek, než bylo v posledních třech dílech zvykem. Od měnících se ročního období přes dynamickou hru světel a stínů, stavění vlastní základny a v neposlední řadě po celý překopaný mechanismus plížení. Ubisoft teď v obsáhlém příspěvku na blogu popisuje největší změny. Ve zkratce: Na kradmý postup má být kladený mnohem větší důraz a bude důležitější než ve Valhalle.
Je jasné, že ústřední hrdinkou pro všechny tichošlápky bude šinobi Naoe, která disponuje spoustou nindžovských triků a obratností. Těžkotonážní Jasuke se některé asasínské finty sice také přiučí, ale ten bude volbou spíše pro vyznavače hlasitého, krvavého postupu.
Velkou změnou bude absence výzvědného opeřence. Už žádné zkoumání lokace z ptačí perspektivy, místo toho se musíte spolehnout smysly hrdinů. Ve zkratce to znamená, že označovat předměty budeme z vyhlídek a očima postav, takže nejde o kdovíjakou změnu, ale dynamika a průzkum prostředí se přesunou zpátky na zem, respektive na střechy.
A to se bavíme pouze o bodech zájmu a protivnících viditelných prostým okem. Pouze Naoe bude mít k dispozici orlí zrak, který odhalí pozice nepřátel za zdmi a dalšími objekty. Zvýrazní také skrýše, kde může útlá Japonka splynout s prostředím a vyhnout se odhalení.
Stínohra
Skrytá čepel
Do Assassin's Creed Shadows se vrátí dvojité zabití, kterým zvládnete řetězit více podříznutých krků a probodnutých orgánů. Naoe bude mít jen jednu skrytou čepel, ale v nouzi si k drastičtější tiché popravě dopomůže dýkou tantó.
Úspěšné vraždě tentokrát předchází ještě jeden mezikrok – chycení neřáda pod krkem. Podle tvůrců to zmírní určitou automatizaci, která dělala z ikonického zabíjení úkon jednoho tlačítka. Na zprovození nepřítele ze světa budete mít pár sekund, než se vysmekne, během kterých ho můžete třeba zatáhnout o kus dál za roh mimo zraky svědků. Chuťovkou pak budou stylové vraždy skrz papírové dveře.
Slibně vypadají i změny stran umělé inteligence hlídek. Po odhalení po vás budou pátrat v páru a už se nenechají lacině odlákat pískáním a odhazováním zvonečků, naopak tak na sebe spíš akorát upozorníte. Některé prověřené taktiky tak najednou nebudou fungovat. Třeba samurajové se v oblaku kouřové bomby nenechají snadno zabít a pokusí se co nejrychleji dostat na čerstvý vzduch.
Rytíři se při pátrání po Naoe a Jasukem taky nebudou zdráhat katanou prořezávat křoví, takže už by nemělo platit, že si jen dřepnete do nejbližšího remízku a počkáte, než hloupoučkou umělou inteligenci přestane bavit po vás pátrat.
Nezmění se však systém okamžitého zabíjení spojenému s levely. To znamená, že pokud neinvestujete do schopností a upgradů skryté čepele, nedokážete z úkrytu zabít každého protivníka na jednu ránu – systém navázaný na statistiky, který byl už v Origins dost kritizovaný.
V praxi to znamená, že protivníky s bílým číslem úrovně odpravíte okamžitě, se žlutým jim způsobíte jen velké zranění a červené spíš jen lehce škrábnete. Na druhé straně tenhle mechanismus půjde v nastavení úplně vypnout a umožní vám zabít kohokoliv, jak jsme byli zvyklí v dřívějších dílech série.
zdroj: Ubisoft
Nu a na závěr tu máme schopnosti plížení Jasukeho, který si sny o tichošlápkovství splní především díky vražednému luku. Šikovnou prioritizací cílů vystřílí klidně celý tábor, aniž by vyvolal alarm. Stejně tak zvládne okamžitě popravit kohokoliv širokým arzenálem chladných zbraní, pokud se třeba skrývá v davu či se dostane nepříteli do zad. Je ale jasné, že pro opravdové milovníky stealthu tady bude primárně Naoe. Ostatně bojové schopnosti Jasukeho a soubojový systém by měl Ubisoft detailně přiblížit příště.