Motor City Online - preview
zdroj: tisková zpráva

Motor City Online - preview

15. 8. 2001 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Letošní zimu se na nás chystá Motor City Online, které umožní nejen všem fandům Need for Speed virtuální život a kariéru.


Motor City Online - preview

Autor: Michal "TCRaven" Urban
Publikováno: 15.srpna 2001

 Pouze přes internet
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Letošní zimu se na nás chystá nejnovější přírůstek do rodiny NFS s názvem Motor City Online (MCO), momentálně již probíhá betatesting. Podívejme se tedy, nač se můžeme těšit. Hra se měla nejdříve jmenovat Need for Speed: Motor City a měla vyjít na podzim loňského roku. Bylo ale rozhodnuto o jejím kompletním přepracování a v názvu hry se už magická slova Need For Speed nenacházejí. Ačkoli Electronic Arts chtějí výrazně oddělit MCO od série NFS, většina lidí v této hře spatřuje odkaz předchozích dílů (já taky), o nichž si můžete podrobně přečíst v našem ohlédnutí. Původně se mělo jednat o nástupce klasických NFS, které nabízejí určitou dávku reality a skvělou zábavu po síti i pro jednotlivce. NFS vždy byly veskrze závodními hrami s několika zpestřeními - honičkami s policíí, více módy závodů, možností svoje auto různě vylepšovat a opravovat atd.

MCO je ale bohužel zcela jiné, jedná se o on-line hru. Vše se bude dít v rámci kariéry nebo také virtuálního života. Po vstupu do světa MCO hráč obdrží určité množství dolarů a kolem těch se to všechno bude točit. Na začátku je třeba investovat do pořízení nějakého toho vehiklu a pak se porozhlédnout po možnostech svoje doláčky rozmnožit a ty zase investovat do vylepšování auta, zakoupení nového a tak dále. Finance budou získávany nejenom závoděním, ale každý bude pobírat pravidelnou týdenní mzdu, jejíž výše bude ovlivňována hráčovým počínáním. Podle podávaných výkonů bude obdržovat body, ty ho budou zařazovat do kategorií (levelů) a s nimi přímo souvisí výše mzdy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Hra nabízí dva módy hraní - Sim World a Arcade Action. Pro nováčky na prvním a druhém levelu bude určena ona Arcade Action, kam hráči na vyšších levelech nebudou mít přístup. V této aréně bude možno závodit a získávat zkušenosti bez obav o zdraví svého vozítka a peněženky. Jednoduše si vybereme auto a trať jde se závodit, pro vstup do závodu nebudou vyžadovány žádné poplatky.

 Sim World
Sim World je hlavní částí hry a umožňuje mnoho činností. Bude možno obchodovat, závodit, upravovat a opravovat svoje auto. Svět MCO bude rozdělen do 13 rozdílných prostředí, přičemž v každém bude možno závodit v několika druzích závodů - klasické okruhy, point-to-point závody ve městě, dragstery atd. V jedné lokaci se bude odehrávat mnoho různých oficiálních nebo neoficiálních závodů. Mezi jednotlivými lokacemi nebude možno přejíždět, jsou vytvořeny zcela samostatně. Dobrá zpráva je, že zde budou tratě rozdělené do segmentů, jako to bylo v NFS1. Vše má jeden háček, v jednom závodě budou přítomni maximálně 4, slovy čtyři hráči. Toto je kvůli obavám o stabilitu a přesnost multiplayerového chodu takto náročné hry - je ale třeba říci, že tyto obavy jsou jistě opodstatněné.

Pro začátek bude ve hře k dispozici přes padesát licencovaných aut značek Ford, Chevrolet a Chrysler z třicátých až sedmdesátých let. EA slibují další auta ke stažení po vydání hry, jak bylo dobrým zvykem i u předchozích NFS. Fyzikální model aut má být velice komplexní a je založen na skutečném počítání dynamiky všech čtyř kol. Auta bude možno modifikovat jak s ohledem na funkčnost a vyšší výkony, tak z hlediska vnějšího vzhledu. Tvůrci proklamují více než 1000 náhradních dílů podle skutečných katalogů. Každá součást má být charakterizována několika údaji majícími veliký vliv na vlastnosti celého auta a bude možno stavět speciály na různé druhy závodů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Vše v rytmu ekonomiky
MCO disponuje rozvinutým ekonomickým systémem. Celá auta i jednotlivé součásti bude možno kupovat u osmi dealerů, z nichž sedm bude fungovat jako aukce. Samozřejmostí je možnost prodávat, kupovat a vyměňovat přímo mezi hráči. Obchodování bude řízeno pravidly nabídky a poptávky, zakoupení určité součásti v pravou dobu dává prostor pro její pozdější výhodné prodání. Některé díly bude obtížné nebo téměř nemožné vůbec sehnat.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva MCO bude nabízet více druhů kariéry, každý nemusí být závodník starající se o všecho kolem svého auta. Můžeme se stát např. překupníkem, mechanikem skládajícím a potom prodávajícím auta nebo jejich vlastníkem pujčujícím nebo pronajímajícím je jiným lidem (maximálně je možno vlastnit 20 aut najednou). Samozřejmostí je, že ve hře bude zapracován model poškození a opotřebení, způsob zacházení s autem bude tedy mít vliv na jeho kondici, potažmo na finance. Opravy stojí peníze, nabízí se možnost provést opravu sám s pomocí náhradních dílů nebo ji celou zadat mechanikovi.


 Tady jsme pány my!
Electronic Arts se zaměřili na vytvoření skutečného funfujícího světa aut a jejich obdivovatelů. Hráči se mohou vyskytovat jako “osamělí bojovníci” nebo vstoupit do klubů. Tyto kluby budou značně organizované a budou sdružovat a ochraňovat své členy. V takovémto klubu bude moci být celé spektrum osobností - např. kápo klubu vlastnící auta opravovaná nechaniky a provozovaná závodníky. Hierarchie a organizace však není nijak omezena a záleží jen na hráčích, jak si svůj klub uspořádají.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Velice zajímavými jistě budou mocenské souboje mezi jednotlivými kluby. Každá z lokací totiž bude mít svůj klub, který ji bude ovládat a řídit. “Vlastnictví” lokace bude ovlivňováno výsledky mezi jednotlivými kluby, a to buď přímými souboji na silnicích nebo ekonomicky. Nic nebrání silným klubům pokusit se ovládnout více lokací. Díky těmto skutečnostem se dá očekávat velká řevnivost mezi jednotlivými kluby. Je více než jasné, že hráč, který nebude členem nějakého klubu, to bude mít moc těžké.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Peníze bude možno vydělat na oficiálních závodech po zaplacení vstupního poplatku a poté následném umístění se. Mimo oficiálních EA závody se budou konat i neoficiální mezi jednotlivými hráči a kluby. Vstupním poplatkem a cenou mohou být peníze, díly nebo celá auta - vsadíme svoje auta a kdo vyhraje, získává auta ostatních účastníků. No save, no load, vše je jako ve skutečnosti, jedna chyba a vypiplané auto je v tahu…

K realitě přispěje charakter chatu, který je významnou součástí MCO. V lokacích se budou vyskytovat bary nebo motoresty, které budou fungovat jako chaty. Jednotliví lidé nebudou prezentováni nějakou ikonou, ale svým autem zaparkovaným před podnikem. Nejrozmanitější informace o události budou na web stránce Motor City Gazette. Zde se bude možno dočíst o výsledcích závodů, nabídkách k závodění, oznámení o aukcích, různé výzvy atd.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Audiovizuální zpracování
Co se týče vizuální stránky věci, lze díky dostupným screenshotům a videím soudit na její vysokou úroveň, mimo jiné také proto, že celý engine je zcela nový, nejedná se o úpravy předchozích NFS. Každé auto bude tvořeno zhruba 2000 polygony. Stejně jako propracovanou grafiku, EA slibují kvalitní ozvučení s autentickými zvuky jednotlivých aut. Hráč chystající se na duel s dalším hráčem bude mít možnost zjistit základní vlastnosti protivníkova stroje jako je výkon, točivý moment, hmotnost atd., ale nebude obeznámen o případných skrytých vylepšeních jako je nitro, speciální tlumiče a podobně.

Veškeré údaje o uživateli budou uloženy na serveru, aby se zabránilo jejich modifikaci na lokále a následnému cheatování. Dají se rozhodně očekávat útoky na data na serverech, ale pro řadového hráče nepůjde podvádět jako v předchozích off-line NFS, kdy třeba k zabránění debaklu v nepovedeném závodě stačilo resetovat počítač.

 Závěr
Motor City Online, zdá se, uspokojí několik lidských potřeb jako jsou: vlastnit, předvádět se, ovládat… :) A to v podobě relativně bezpečné virtuální reality ovšem za zcela reálné peníze. On-line hry díky poplatkům jsou pro jejich tvůrce velice rentabilní a mohou to mít všechno pěkně pod palcem. Nikde ještě nebyla ani zmínka o jejich výši, ale je jisté že takto komplexní hru nebude nikdo provozovat zadarmo.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Hra má jistě obrovský potenciál a dá se předpokládat, že EA nevypustí do světa něco nehotového nebo nedokonalého, vždyť skoro každá jejich hra byla zásahem do černého. Inu zdá se, že se chystá menší revoluce v závodních hrách, nechme se překvapit, jak to všechno dopadne.

Michal "TCRaven" Urban
připravil: jd





Nejnovější články