Pouze přes internet ![]() ![]() ![]() Hra nabízí dva módy hraní - Sim World a Arcade Action. Pro nováčky na prvním a druhém levelu bude určena ona Arcade Action, kam hráči na vyšších levelech nebudou mít přístup. V této aréně bude možno závodit a získávat zkušenosti bez obav o zdraví svého vozítka a peněženky. Jednoduše si vybereme auto a trať jde se závodit, pro vstup do závodu nebudou vyžadovány žádné poplatky. Sim World Sim World je hlavní částí hry a umožňuje mnoho činností. Bude možno obchodovat, závodit, upravovat a opravovat svoje auto. Svět MCO bude rozdělen do 13 rozdílných prostředí, přičemž v každém bude možno závodit v několika druzích závodů - klasické okruhy, point-to-point závody ve městě, dragstery atd. V jedné lokaci se bude odehrávat mnoho různých oficiálních nebo neoficiálních závodů. Mezi jednotlivými lokacemi nebude možno přejíždět, jsou vytvořeny zcela samostatně. Dobrá zpráva je, že zde budou tratě rozdělené do segmentů, jako to bylo v NFS1. Vše má jeden háček, v jednom závodě budou přítomni maximálně 4, slovy čtyři hráči. Toto je kvůli obavám o stabilitu a přesnost multiplayerového chodu takto náročné hry - je ale třeba říci, že tyto obavy jsou jistě opodstatněné. Pro začátek bude ve hře k dispozici přes padesát licencovaných aut značek Ford, Chevrolet a Chrysler z třicátých až sedmdesátých let. EA slibují další auta ke stažení po vydání hry, jak bylo dobrým zvykem i u předchozích NFS. Fyzikální model aut má být velice komplexní a je založen na skutečném počítání dynamiky všech čtyř kol. Auta bude možno modifikovat jak s ohledem na funkčnost a vyšší výkony, tak z hlediska vnějšího vzhledu. Tvůrci proklamují více než 1000 náhradních dílů podle skutečných katalogů. Každá součást má být charakterizována několika údaji majícími veliký vliv na vlastnosti celého auta a bude možno stavět speciály na různé druhy závodů. ![]() ![]() ![]() Vše v rytmu ekonomiky MCO disponuje rozvinutým ekonomickým systémem. Celá auta i jednotlivé součásti bude možno kupovat u osmi dealerů, z nichž sedm bude fungovat jako aukce. Samozřejmostí je možnost prodávat, kupovat a vyměňovat přímo mezi hráči. Obchodování bude řízeno pravidly nabídky a poptávky, zakoupení určité součásti v pravou dobu dává prostor pro její pozdější výhodné prodání. Některé díly bude obtížné nebo téměř nemožné vůbec sehnat. ![]() Tady jsme pány my! Electronic Arts se zaměřili na vytvoření skutečného funfujícího světa aut a jejich obdivovatelů. Hráči se mohou vyskytovat jako “osamělí bojovníci” nebo vstoupit do klubů. Tyto kluby budou značně organizované a budou sdružovat a ochraňovat své členy. V takovémto klubu bude moci být celé spektrum osobností - např. kápo klubu vlastnící auta opravovaná nechaniky a provozovaná závodníky. Hierarchie a organizace však není nijak omezena a záleží jen na hráčích, jak si svůj klub uspořádají. ![]() ![]() ![]() Velice zajímavými jistě budou mocenské souboje mezi jednotlivými kluby. Každá z lokací totiž bude mít svůj klub, který ji bude ovládat a řídit. “Vlastnictví” lokace bude ovlivňováno výsledky mezi jednotlivými kluby, a to buď přímými souboji na silnicích nebo ekonomicky. Nic nebrání silným klubům pokusit se ovládnout více lokací. Díky těmto skutečnostem se dá očekávat velká řevnivost mezi jednotlivými kluby. Je více než jasné, že hráč, který nebude členem nějakého klubu, to bude mít moc těžké. ![]() K realitě přispěje charakter chatu, který je významnou součástí MCO. V lokacích se budou vyskytovat bary nebo motoresty, které budou fungovat jako chaty. Jednotliví lidé nebudou prezentováni nějakou ikonou, ale svým autem zaparkovaným před podnikem. Nejrozmanitější informace o události budou na web stránce Motor City Gazette. Zde se bude možno dočíst o výsledcích závodů, nabídkách k závodění, oznámení o aukcích, různé výzvy atd. ![]() ![]() ![]() Audiovizuální zpracování Co se týče vizuální stránky věci, lze díky dostupným screenshotům a videím soudit na její vysokou úroveň, mimo jiné také proto, že celý engine je zcela nový, nejedná se o úpravy předchozích NFS. Každé auto bude tvořeno zhruba 2000 polygony. Stejně jako propracovanou grafiku, EA slibují kvalitní ozvučení s autentickými zvuky jednotlivých aut. Hráč chystající se na duel s dalším hráčem bude mít možnost zjistit základní vlastnosti protivníkova stroje jako je výkon, točivý moment, hmotnost atd., ale nebude obeznámen o případných skrytých vylepšeních jako je nitro, speciální tlumiče a podobně. Veškeré údaje o uživateli budou uloženy na serveru, aby se zabránilo jejich modifikaci na lokále a následnému cheatování. Dají se rozhodně očekávat útoky na data na serverech, ale pro řadového hráče nepůjde podvádět jako v předchozích off-line NFS, kdy třeba k zabránění debaklu v nepovedeném závodě stačilo resetovat počítač. Závěr Motor City Online, zdá se, uspokojí několik lidských potřeb jako jsou: vlastnit, předvádět se, ovládat… :) A to v podobě relativně bezpečné virtuální reality ovšem za zcela reálné peníze. On-line hry díky poplatkům jsou pro jejich tvůrce velice rentabilní a mohou to mít všechno pěkně pod palcem. Nikde ještě nebyla ani zmínka o jejich výši, ale je jisté že takto komplexní hru nebude nikdo provozovat zadarmo. ![]() ![]() ![]() Hra má jistě obrovský potenciál a dá se předpokládat, že EA nevypustí do světa něco nehotového nebo nedokonalého, vždyť skoro každá jejich hra byla zásahem do černého. Inu zdá se, že se chystá menší revoluce v závodních hrách, nechme se překvapit, jak to všechno dopadne.
|
15. 8. 2001 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |
Letošní zimu se na nás chystá Motor City Online, které umožní nejen všem fandům Need for Speed virtuální život a kariéru.