Pořád budeme tak trochu na vodítku, i když bude hodně dlouhé. Otevřený svět bude spočívat primárně v otevřenosti světa, nikoliv v hromadě možností, co tam dělat, jak se realizovat a čím vyplňovat volné chvíle mezi misemi. Svoboda a otevřenost by měla spočívat především v tom, jakým způsobem přistupujete k misím, a jak se k cíli dopravíte. Na volovinky typu rybaření nebo podružné úkoly a změny zaměření práce máme prý zapomenout.
Podle Kojimy bude prý vždycky naprosto jasné, co máte dělat. Nikdy byste neměli tápat nebo se ve vší volnosti jen tak poflakovat světem a sundávat kočky ze stromů, obrazně řečeno. Otec série to přirovnal k předchozím dílům, kde jste se vždycky objevili před nějakým vchodem nebo začátkem mise. Tu jste nějak víceméně lineárně splnili a pak byl konec. Veškeré přesuny na místo a zase odlet/odjezd z místa činu probíhal v animačkách. V Metal Gear Solid V: Phantom Pain budete muset uvažovat nejen o misi, ale také o tom jak se k ní dostat, a jak zase vyváznout do bezpečí.
“Myslím si, že způsob, jakým jsme hráčům sdělili otevřenost světa MGS, nebyl úplně nejlepší. V této hře budeme mít systém ovládání a vizuálních nápověd, které jsou šité na míru globálnímu trhu a konkrétně potřebám amerického trhu. To bude mít na věci taky vliv. Ale až to vyzkoušíte, tak si určitě řeknete, že tohle je MGS, který znáte,” řekl v rozhovoru pro Famitsu Kojima, jak reportuje Polygon.
Nějakých zásadních změn bychom se tedy snad bát nemuseli. I přesto bude MGS V jiný a neporovnatelně více otevřený, než jeho předchůdci. Červíček pochybnosti o tom, jestli nebude ten obří otevřený svět jen jedna velká transportní nuda, bude muset vyjasnit až plná hra. Ta zatím nemá pevně stanovené datum vydání, ale dočkat bychom se jí měli už v příštím roce. O PCčku se zatím nemluví a oficiálně se chystají jen verze pro Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One a PlayStation 4.