Jagged Alliance: Flashback se vrátí ke kořenům série
zdroj: Archiv

Jagged Alliance: Flashback se vrátí ke kořenům série

17. 4. 2013 14:30 | Preview | autor: Petr Poláček |

Vývojáři z dánského týmu Full Control se, se zapojením poměrně velkého podílu náhody, dostali k tvorbě nové Space Hulky hry, čímž ovšem své tažení za oživením kdysi populárních značek, a hlavně dosti oldschoolových herních projektů, neukončili. Další na řadě pro ně byla možnost oživit sérii Jagged Alliance, k čemuž na základě nedávno oznámené dohody s německou firmou bitComposer dostali šanci. Rozhodli se chytit ji za pačesy a prvním projevem jejich snahy bude Kickstarter kampaň na projekt Jagged Alliance: Flashback, jehož účelem je nabídnout fanouškům série přesně takový JA titul, který si přejí.

Jak vyplývá z rozhovoru šéfa Full Control, Thomase Lunda, s redaktory Edge, vývojáři si na Kickstarteru řeknou fanouškům o 350 tisíc dolarů. Lund přiznává, že to není mnoho, zejména s ohledem na fakt, že dle šuškandy stál třeba vývoj Jagged Alliance 2 vývojáře ze Sir-Techu 5 milionů dolarů, jak je pro změnu zmíněno v rozhovoru s redakcí PC Gameru. Lund však zdůrazňuje, že cílová suma na JA Kickstarter je realistická s ohledem na možnosti vývojářského týmu a ponechává příležitost hru dále obsahově i koncepčně rozvíjet na základě spolupráce a komunikace s fanoušky. Ostatně, právě navázaní kontaktu s nimi je další důvod, proč vůbec Full Control Kickstarter kampaň na nový JA titul rozjedou.

Za zmíněných 350 tisíc babek prý tvůrci dokáží vytvořit hru se všemi základními mechanikami, kterou už pak budou moci rozvíjet obsahově všemi směry (více žoldáků se svými příběhy, další mapy, další mise apod.). Právě na tento směr vývoje budou navázány i stretch goals v rámci KS kampaně. Zatímco s redakcí Edge se Lund bavil zejména o Kickstarter kampani samotné, rozhovor s PC Gamer chlapci je mnohem více zaměřen na hru.

Jagged Alliance: Flashback bude prequel všem JA hrám, který po stránce příběhové osvětlí vznik samotné AIM a skrze flashbacky ukáže, kde se vzal třeba Ivan a další ikonické postavy. Jinak řečeno, tvůrci z Full Control nechtějí JA univerzum dále natahovat lineárně dopředu, chtějí hráče vrátit zpět na začátek a expandovat do stran. Pokud patříte k hráčům, kteří mají k JA hrám nostalgický vztah, troufnu si tvrdit, že tento přístup oceníte.

Vývojáři se vůbec chtějí k oblíbeným postavám JA her chovat s úctou, takže jak Lund v rozhovoru slibuje, jednotlivý žoldáci budou mít svou vlastní osobnost, která se projeví ve specifickém chování či dovednostech. Což bude zajímavé zejména ve chvíli, kdy složíte tým s vojáků, co se tak nějak nemají moc v lásce.

Lund považuje zavržení této herní mechaniky v posledních JA hrách za chybu. Bez osobnostních projevů jsou pak jednotliví žoldáci jenom anonymní postavičky tvořené statistikami, k nimž si hráč nemůže vytvořit vztah a bez toho se dost špatně vypráví nejenom příběh, bez toho ztrácí na atmosféře i samotné souboje.

Zvětšit zdroj: Archiv

Zpracování hry se vydá přesně opačným směrem než Jagged Alliance: Back in Action, který zkoušel experimentovat se systémem „plan & go“, kdy si nejdříve naplánujete kroky pro dalších pár chvil, pak hru zpustíte a sledujete, co se děje. JA: Flashback se vrátí k osvědčené kombinaci realtime pohybu po mapě a tahových soubojů, do nichž se hra přepne při styku s nepřítelem.

Od realisticky směřované grafiky se JA: Flashback také vrtne ke stylizovanější formě, která zachová reálně vyhlížející prostředí, ale pokusí se je ozvláštnit zmíněnou stylizací. Lund ji charakterizuje jako podobnou vzhledu posledního Tintin filmu, ale bez onoho komiksového přesahu. Bez ohledu na to, co z toho vyleze po stránce stylu, JA: Flashback nabídne izometrickou grafiku s možností ovládat do blíže nespecifikované míry kameru. Jedním ze vzorů v tomto ohledu je právě chystané RPG Wasteland 2.

Vývojáři by oproti původním hrám rádi rozšířili management základny, nabídku žoldáků hodlají limitovat dle vašich rozhodnutí ve hře (koho zabijete, koho zachráníte atd.), a pokud jde o zapojení komunity, tak by tvůrci rádi využili některých vylepšení JA2 z komunitního patche 1.13 (kdo z vás má přehled, může to blíže osvětlit v diskusi, díky). Týká se to především indikace krytí v rámci UI, modifikací zbraní a tak dále.

Zvětšit zdroj: Archiv

Pokud je o možnost tvorby hráčských modifikací, tak ještě vývojáři nejsou rozhodnuti. Když se jim na Kickstarteru podaří vybrat opravdu hodně peněz, tak něco takového umožní, protože na přípravu potřebných nástrojů budou prostředky a čas.

Jagged Alliance: Flashback se dle slov Thomase Lunda profiluje jako mokrý sen všech skalních fanoušků série. A je pravda, že tvůrci považují za základní předpoklad úspěchu, aby vyhověli komunitě. Zároveň však jasně deklarují, že chtějí udělat hru i pro lidi, co původní tituly nehráli.

Neznamená to zjednodušování herních mechanismů a tak dále. Lund má spíše na mysli tutoriál, který nováčky do hry příjemně uvede a nevyděsí je nutností číst tlustý manuál. Zároveň ale nechce hardcore fanoušky zdržovat a klidně je pustí hned do hry. Onou přístupností mladším hráčům tak Lund myslí zejména odladěné ovládání a jasné vysvětlení herních mechanismů, ne jejich obrušování a osekávání. A to jistě slyšíte velmi rádi – ať už jste ultras, nebo naprostí JA zelenáči.

Nejnovější články