Systém artefaktů se hráčům odemkne po dosažení 15. úrovně, kdy dostanou trojici slotů, které při osazení artefakty ovlivňují statistiky vašeho hrdiny. Ve hře budou tři druhy artefaktů: drahokamy, relikvie a cetky. V každé kategorii jich je na výběr několik, ale dohromady můžete mít aktivní maximálně tři artefakty, za každou kategorii jeden. Jako první se vám odemkne slot pro drahokamy a zbývající dva sloty vás vyjdou každý na 2000 goldů.
Artefakty si budete moct měnit přímo z obrazovky s hrdiny těsně před zápasem a přímo ze stejné obrazovky si je můžete i kupovat. Jednotlivé artefakty totiž nebudete dostávat za plnění úkolů, nebo alespoň zatím se to neplánuje, ale pouze za zlato. Zakoupením artefaktu to ale teprve začíná. Každý z nich totiž bude mít vlastní úroveň, která půjde zlepšovat, opět za zlato.
První úroveň vás bude stát 100, druhá 200, třetí 300 a tak dále. Artefakty mohou zvýšit třeba životy, poškození, rychlost pohybu, rychlost pohybu na koni, regeneraci životů, regeneraci many, snížit cooldowny u kouzel, zkrátit časovou penalizaci smrti apod.
Nikdy by se ale nemělo jednat o nějaká závratná čísla. Ze začátku půjde pouze o jednotky procent a teprve na maximální desáté úrovni vám může artefakt zvednout nějaký atribut například o 10 - 20 procent. Je zatím bezpředmětné řešit konkrétní čísla u jednotlivých artefaktů, všechno záleží na testování a balancovat se nebude nejen napříč technickou alfou a budoucí betaverzí, ale i po vydání hry.
Cílem vývojářů je stav, kdy se bez artefaktů nebudete cítit znevýhodněni nebo ochuzeni, ale když je budete mít, měla by být jejich výhoda dostatečná na to, aby dávala pro specializaci vaší postavy smysl a ospravedlnila utracené zlaťáky. Sami vývojáři v úterním streamu řekli, že se rozhodně nechtějí dostat do situace, kdy by hráč bez artefaktů začal jen při pohledu na blížícího se nepřátelského hrdinu s artefakty prchat, nebo by to rovnou zabalil. To je pochopitelně nežádoucí.
Heroes of the Storm, stejně jako asi většina MOBA, je ale hrou, kde mohou rozhodnout i jednotky procent. Když utíkáte do základny a za zády máte dva nepřátelské hrdiny, může být právě jeden výstřel navíc přesně tím, co vás dorazí, když nemáte třeba artefakt na rychlejší regeneraci zdraví. Právě v takových situacích by měly artefakty na maximálním levelu pomoci, aniž by to mělo zásadní vliv na celkový balanc. Jak se to tvůrcům podaří vybalancovat uvidíme v průběhu alfy.
Hráči se hned při oznámení artefaktů chytli okamžitě za hlavu a zasypali oficiální fóra a diskuze stížnostmi, jak by mohly artefakty rozbít celou hru. Na obavách hráčů něco bude, protože když se vrhnete na nového hrdinu, za kterého ještě nebudete mít všechny své talenty a nebudete mít nakoupené artefakty na maximální úrovni, budete, alespoň papírově, ve značné nevýhodě. Obav hráčů si všiml i Blizzard a na fórech hned zareagoval:
"Technická alfa Heroes je pro nás milníkem, protože hráče jsme do vývojového procesu ještě nikdy nezapojili takhle brzo. Pořád jsme v alfa fázi, což znamená že pořád zkoušíme nové věci, jako například artefakty. Rádi bychom tak zjistili co funguje a co nefunguje tak, jak bychom chtěli a jaké změny by bylo dobré udělat," napsal vývojář s nickem Rock na fórech.
Na základě ohlasů od hráčů se už změnily úkoly, Underdog Bonus, získávání zlata a spousta dalších věcí. Stručně řečeno se tedy nemáme bát a artefakty můžeme v alfě bez obav vyzkoušet. Vývojáři budou bedlivě sledovat svá vlastní data a názory hráčů na fórech a pokud se ukáže, že artefakty hru nějakým způsobem rozbíjí, dočkáme se změny.
S artefakty souvisí další velká změna jejíž jsou součástí a to kompletní přepracování systému postupu hrou. Řeč je vlastně o všem, co se nachází mimo zápasy samotné - hlavní menu, profily hráčů, systém odměn, bonusů, úkolů, zlata... Velké množství změn mají přitom na svědomí samotní hráči, kteří na oficiální fóra sypali jednu připomínku za druhou.
Nově bude kompletně přepracovaný hráčský profil. Profily budou mít několik záložek. Hero Progress, Rewards, Daily Quests jsou všeříkající a v alfě jsou už teď. Na Profile Summary a Match History si budeme muset počkat asi až do bety. Velkou změnou, za kterou si mohou připsat zásluhy hráči, jsou Hero Questy. Ty jste mohli dříve plnit pouze v módu Versus, kde se hraje PvP. Kdo hrál raději mód Cooperative, tedy s živými hráči proti umělé inteligenci, měl smůlu. To se hráčům nelíbilo a tak lze nově plnit Hero Questy (a Daily Questy) i v režimu Cooperative.
Také nebudete muset čekat na dosažení 10. úrovně, abyste mohli začít zvyšovat úroveň vašim hrdinům. Levelování pojede už od samotného začátku a započítává se i první hra, takže ani minuta nepřijde nazmar. Nový systém odměn za levelování hrdinů vypadá následovně: na druhém levelu dostanete druhou ultimátní schopnost, na třetím šest nových talentů, na čtvrtém pak všechny zbývající. Na pátém levelu 500 jednotek zlata, na šestém variace hrdinova portrétu a mountu atd.
Talenty se vám všechny neodemknou na osmém levelu jako tomu bylo doposud. Nově bude mít každý hrdina na nižších úrovních výběr vždy ze dvou talentů. Ale hned na třetí úrovni přibude pro každý level v rámci zápasu jeden talent a na čtvrtém levelu už dostanete všechny talenty.
Další věcí která se upravila jen na základě požadavků hráčů je zisk zlata. Dostávat jej budete jak za dosažení některých úrovní, tak i za zápasy - za každou hru v Cooperative dostanete 10 zlaťáků. Každá prohraná hra ve Versus vám zajistí stejné množství, ale pokud vyhrajete, přisype se do kasičky rovnou 40. Momentálně by tedy neměl být s přísunem rozumného množství zlata problém. Stačí alespoň občas hrát a sem tam si můžete zainvestovat do lepší úrovně artefaktu, nebo do nějakého hrdiny.
Navíc si ještě na osmém a desátém levelu hráče odemknete jeden Hero Rotation Slot, takže můžete mít každý týden o dva hrdiny víc než hráči, kteří se na desátý level ještě nedostali. Velkých změn se dočkala také obrazovka po ukončení zápasu, na které už neuvidíte jen statistiky kdo kolikrát zemřel, kolikrát zabil nepřátelské hrdiny apod. Uvidíte tam informace o hrdinovi, úkolech, odměnách a samozřejmě nebudou chybět ani podrobné statistiky. Všechno je navíc v mnohem hezčím provedení, než jen v obyčejných tabulkách.
Poslední velkou novinkou týkající se Heroes of the Storm je zbrusu nový hrdina. Původně se podle obrázku lákajícího na úterní stream očekával Anub'Arak z WarCraft III: Frozen Throne, ale na toho dojde řada až později. Mezitím se objevil jiný obrázek, ze kterého bylo jasné, že do Heroes přibude konečně první Ork. Tím není překvapivě Thrall, ale Rehgar Earthfury, šaman, který zastává roli jakéhosi agresivního melee supportu. Umí léčit, umí se proměnit ve vlka, vyvolává totemy a má Bloodlust.
Vlka navíc nemá jen tak na parádu, ale jeho forma Spirit Wolf zároveň supluje i mounta, takže s Rehgarem se na koníkovi, stejně jako třeba se Zagarou, neprojedete. Standardní schopnosti Rehgara jsou Chain Heal, který zacílenou postavu vyléčí hodně, načež se léčivý paprsek odrazí na další postavy, které už vyléčí o něco méně. Druhou schopností je ikonický Lightning Shield, který kolem vás vytvoří dvě rotující modré koule poškozující nepřátele co se vám dostanou na tělo.
zdroj: Archiv
Earthbind Totem je třetí a poslední standardní schopností. Jde o totem, který v malém okruhu zpomalí nepřátelské postavy. Zároveň slouží jako takový statický průzkumník a můžete na něj použít i Lightning Shield. Když pak dojde na ultimátní schopnosti, může si Rehgar vybrat mezi Ancestral Healingem a Bloodlustem. Ancestral Healing na rozdíl od Chain Healu vyléčí jen jednu postavu, ale za to pořádně. A pokud chcete Rehgara specializovat trochu útočněji, stačí zvolit Bloodlust. Ten dočasně navýší rychlost útoku i pohybu vaší i spojenců, tudíž lze Bloodlust použít jak při útoku, tak při úprku.
Všechny výše uvedené změny by se měly do hry dostat v aktuálním alfa patchi, který vyjde během dneška. Pokud přístup do alfy ještě nemáte, tak alespoň koukněte k nám na několik nových videí, nebo na web hry, kde už najdete spoustu informací jak o novém hrdinovi, tak o nových systémech.