Autor: Matěj Prell Publikováno: 24.května 2006 |
![]() ![]() ![]() Vzájemná spolupráce Dále se hlavní designér rozpovídal o zlepšené umělé inteligenci. Že neplácal až tak do větru, o tom jsem se celkem dobře přesvědčil v jedné krátké ukázce. Antlioni mě napadli v jakýchsi vícepodlažních garážích. Vylézali malými otvory zpod země, kde měli nejspíše svá hnízda, a jelikož pouhé střílení jejich řady nijak netenčilo, začínal jsem drobně propadat panice. Navíc se zabarikádovali všude okolo, takže dokonale odřízli cestu ven. Řešení bylo pochopitelně na blízku - stačilo pomocí gravity gunu (který už bohužel nebyl „supercharged“ jako v poslední úrovni HL2) naházet auta na díry, a tak zamezit jejich vylézání ven. Bohužel v prvním patře bylo více děr než aut. V tom se ale Alyx náhle ztratila a beze slova varování začala shazovat auta z druhého a třetího patra. Posléze mě zeshora velmi úspěšně kryla, zatímco jsem v prvním patře utěsňoval díry. „Alyx dokáže dělat dobrá taktická rozhodnutí,“ říkal jakoby mimochodem Robin a tahle scénu mu dala rozhodně za pravdu. Závislost jednoho na druhém může jít ovšem ještě dál. V jiné sekvenci jsme se spolu ocitli kdesi v podzemí, na první pohled v předem připravené pasti a navrch v naprosté tmě. Výtah, jediná cesta ven, byl samozřejmě bez proudu (jsou věci, které už nás ve hrách opravdu nepřekvapí). Naším jediným vybavením byla baterka (přičemž do vybavení počítám i veškeré zbraně), která se ke všemu musela vždy na čas vypínat, aby se dobila na provozuschopnou úroveň. Alyx tedy viděla jen to, na co jsem jí posvítil, a já se musel spoléhat na to, že mi pořádně kryje záda. Díky tomu se celá cesta skrz bandu headcrab zombíků stala skutečně týmovou prací, kde by jeden bez druhého nesundal ani kalhoty. ![]() ![]() ![]() Další herní situace Z toho mála, co jsem viděl, se většina věcí odehrávala v zatuchlých, vlhkých koridorech nebo zděných bunkrech, nicméně podle Robina se pořádná číst děje odehraje přímo na povrchu. City 17 zůstalo po útoku Combine jednotek zničené a plné nepřátel. Zhruba ve 2/3 hry jsem si vyzkoušel bitvu s bojovým vrtulníkem, který na mě zaútočil během nevinného pokusu sehnat další dávku Haribo medvídků. Nacházel jsem se proto právě v jakémsi dřevěném dvoupatrovém obchoďáku. Alyx se chytře schovala a já zkoušel pomocí RPG launcheru sestřelit toho nezmara z oblohy. ![]() Nejzajímavější z celé scény bylo, jakým způsobem jsem hledal místo na střílení. Přes různé díry ve zdech a na střeše jsem zkoušel najít helikoptéru a poté ji co nejrychleji zaměřit. Postupem času se situace usnadňovala, jelikož děr od neustálého odstřelování přibývalo. Přišel jsem takřka o celou střechu a děr ve zdi bylo jak ropy v Rusku, ovšem určitě tušíte, že i hoši v helikoptéře měli se zaměřováním čím dál tím menší problémy. Nakonec jsem byl úspěšný, ale o to v téhle hře zase až tolik nejde. Zážitek byl, a to je mnohem důležitější, hoden drtivé síly RPG launcheru. Něco o příběhu Co se přesně stalo s Citadelou po oné velké explozi? Je Breen mrtvý? Jak je do toho všeho zapleten G-Man? Už jsem mluvil o postapokalyptickém prostředí rozbořeného města, padajících věžích bývalé Breenovy administrativní budovy, panice propadajících Combine jednotkách a kvantech zoufalých lidí snažících se utéct. Kleiner se mezitím hacknul do propagandistické sítě Citadely a nahradil na všech propagačních letácích Breenovu tvář (tou svou, pochopitelně, viz obrázky). Jiný druh šílených teorií tak zaplavil město, ve kterém roste násilí mezi hnutím odporu, nepřátelskými jednotkami a Antliony. Episode 1 ovšem přinese do celé zápletky další, třetí sílu, zatím blíže nespecifikovanou (budou to skuteční Combine, kteří teprve dorazí na Zem?), ale s velkým dopadem na Gordonovu budoucnost - jinak by ostatně mohla klidně zůstat doma. ![]() ![]() ![]() Co tam máme dál? Combine nejsou spokojeni s Breenovým pádem. V Epizodě 1 se dozvíte, jakým způsobem se pokusí dostat věci pod svou kontrolu. V žádném případě tedy dobré zprávy pro Gordona. K tomu můžete očekávat i několik nových mimozemšťanů, kteří se objeví v našem světě. Naštěstí na Gordonově straně nestojí jen Alyx (která trénovala a naučila se několik nových triků – inu, nová hra), ale v přestřelkách mu bude k dispozici i Barney a Dog (ano, ten veselý Alyxin robot) se objeví dokonce na samém začátku. Suma sumárum, velké změny čekají svět HL. Technické zpracování Episode 1 prý bude stavět na vysoce náročných grafických efektech, jakým je například High Dynamic Range Lighting, který byl předveden již minulý rok v technologickém demu Lost Coast. Rovněž bude obsahovat možnost projet si celou hru ve speciálním módu s komentářem vývojářů k jednotlivým situacím. Vyšší efektivita programování (které se autoři naučili při portování HL2 na Xbox) údajně přinese vyšší framerate i na méně výkonných PC. Vzhledem k tomu, že originální HL2 byl dobře hratelný i na GeForce 4, myslím, že v tom nejmenším rozlišení by neměl mít problémy skoro nikdo. Na druhou stranu, kdo viděl Lost Coast, už možná šetří alespoň na GeForce 7600GT. Grafika je skutečně jedním z hlavních důkazů technologického potenciálu použitého enginu, nicméně vzpomeňme na HL1, který zaujal úplně něčím jiným než grafikou. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů I HL2: Episode 1 staví na schopnosti zaujmout, přitáhnout a nepustit, čemuž říkáme hratelnost. Pokud se potvrdí všechny informace, které prosákly z rozhovorů, připočte se k tomu čistá minulost série a mnoho a mnoho věcí, které Valve záměrně tají, aby zachovali alespoň nějaké překvapení pro samotné hráče (skoro se bojím doby, kdy člověk zasedne ke hře a vůbec nic ho nepřekvapí, protože od různých pisálků bude celou hru znát skrz na skrz a to včetně věcí, jako který šampon používá pátý betatester), dostanetse kulometnou dávku skvělé zábavy. ![]() Tento článek původně vyšel v časopisu ![]() Stáhněte si: Trailery, Videa... Související články: Half-Life 2 recenze, HL2 Deathmatch recenze, Další články o HL2 a novinky |
Matěj Prell | |
autor časopisu SCORE |