Gears of War 3 a vylepšení mód Horde
zdroj: Archiv

Gears of War 3 a vylepšení mód Horde

9. 6. 2011 10:40 | Preview | autor: Jan Vitík |

Pro někoho je jasně nejvýznamnější zprávou o Gears of War 3 to, že Ice-T vytvoří pro soundtrack jednu speciální píseň. Pro ty ostaní přínášíme zprávu o tom, jak vypadá revize populárního Horde módu představeného ve druhém díle. Nová verze nese název Horde 2.0 a přináší několik vylepšení, která se zdají být ku prospěchu věci. Princip zůstává stejný. Se svými pěti kumpány je třeba přestát padesát nepřátelských vln (plus každých deset vln přijde boss) a alespoň jeden ze skupiny musí přežít. Při některých vlnách je však stejně nutné udržet všechny naživu.

Nejpatrnější změnou je přidání možnosti stavět si na mapách opevnění. S nadsázkou lze říci, že s tímto konceptem přišli sami hráči, když v předchozím dílu kradli Boom Shields a stavěli si z nich improvizované obrané stavby. Systém opevnění je tedy nyní mnohem komplexnější a nabízí více taktických možností. Záleží na každém týmu, jaký styl chce hrát a podle toho si přizpůsobí i svojí obranu.

Na začátku hry má každý hráč k dispozici určitý obnos na nákup různých bariér, věžiček a podobných vychytávek. Samozřejmě je možné si v průběhu dokupovat nové stavby a pomocí velitelských stanovišť rozšiřovat svoje území. To však stojí další peníze, takže si je musíte vydělat stylovým způsobem zabíjení nebo pomáháním svým kolegům. Mezi každou vlnou pak je k dispozici třicet vteřin na stavbu nových obraných prvků. Všechny tyto stavby se dají samozřejmě vylepšovat (a to velmi znatelně), což stojí další a další peníze.

Týmová kooperace byla již součástí Horde módu ve druhém dílu, ale ve trojce jde tento prvek ještě o kousek dál. Se svými druhy ve zbrani bude možné měnit munici, zbraně a také dávat dohromady peníze, což umožní skládat se na drahé opevnění. Praktickou změnou je také fakt, že pokud „host“ vypne svoji hru, pro ostatní to neznamená konec a mohou dále pokračovat. A samozřejmě půjde odemykat řadu bonusových vychytávek a blbůstek, které všichni hráči tak milují.

Novinkou bude také Beast mode, který vychází právě z Horde 2.0, pouze s tím rozdílem, že si to tentokrát prožijeme jaksi z druhé strany a budeme v kůži Locustů napadat vojáky z COG. Za každé zabití se budou získávat tokeny, které lze vyměnit za možnost převtělit se do silnější nestvůry. Na výběr bude široká paleta zahrnující Kantusy, Priesty, Berserkery, sebevražedné Tickery a další. Ze záběrů pod tímto odstavcem je patrné, že to nebude vůbec nuda.

Z předváděček a videí lze ještě vyčíst, že prostředí bude mnohem více rozbitelné a stále se kolem bude něco dít. K vidění byly i nové zbraně. Velmi zajímavě vypadá opravdu těžkotonážní kulomet jménem Vulcan. Pokud máte s sebou kolegu, který vám bude dobíjet, získáte tak pořádnou a nepřetržitou palebnou sílu, která se jistě bude nejednou hodit. Tak kdo se nemůže dočkat 20. září?

Games.cz E3 2011 speciál vám přinášejí sponzoři Conquest Entertainment a Electronic Arts.

Nejnovější články